hjertesukka Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #2201 Del Skrevet 16. mars 2017 Skal ut og kikke på lappen i morgen! Kanskje det er Ramapo? Burde vært i seng, skal tidlig opp, men venter på Ole Lukkøye...... er sååå B-menneske! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2202 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg sovnet i sofaen Men ja, kikk på lappen! Er alltid nysgjerrig Nå hører jeg at kaffen er ferdig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2203 Del Skrevet 17. mars 2017 15 timer siden, hjertesukka skrev: Glemte å svare deg, Rumle; - visste ikke at det er noe som kalles villakeleie, det var nytt for meg. Alt hva du vet! Men da er det kanskje det da, siden de liksom kom opp sånn av seg selv, nesten. Jeg er ikke sikker altså, har sikkert hørt det av min mor engang 14 timer siden, Frøkensina skrev: Jeg lærte det av en rhododendronoppdretter at man kan plante rett i lyngen. Samtidig er det lite jord på tomten så må alltid supplere litt. Så gøy, hva heter den blå du plantet? Jeg hadde en liten med bittesmå blader som døde. Men en hybrid som heter Ramapo er mye tøffere, den tåler full sol og har blålilla blomster. Den har jeg, og jeg kan virkelig bekrefte at den er tøff! Jeg har flyttet den to ganger her, samt beskjært ganske kraftig + at den kom opprinnelig fra en annen hage Sånn ser den ut. Bildet lyger litt, blomstene er veldig små 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2204 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Det var litt bedre Men, min ser ikke sånn ut da, for jeg har beskjært stammen sånn at det ser ut som et lite tre, jeg liker å gjøre det, men det er nok ikke så vanlig. Endret 17. mars 2017 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2205 Del Skrevet 17. mars 2017 Ikke en eneste av kardinalvindelen som jeg sådde spirer Ellers er det litt ymse, noen av de eldre frøene (litt gamle) spirer dårlig, men det er vel som forventet. Det som spirer best så langt er nok pengeplantene Aldri hatt de før, så det blir gøy Hvordan går det med det du har sådd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2206 Del Skrevet 17. mars 2017 Fin ide for knuste potter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #2207 Del Skrevet 17. mars 2017 Kult! Så kreative folk er! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2208 Del Skrevet 17. mars 2017 27 minutter siden, Rumle skrev: Det var litt bedre Men, min ser ikke sånn ut da, for jeg har beskjært stammen sånn at det ser ut som et lite tre, jeg liker å gjøre det, men det er nok ikke så vanlig. Mine står kanskje litt for tøft på berget, det er ikke like mange blomster på de foreløpig Og da har jeg ikke hjerte til noen beskjæring heller, men tenker at din er eldre siden det tar lang tid å få de litt opp i høyde. Men, jeg burde plante fler! De blomstrer ganske tidlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2209 Del Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Mine står kanskje litt for tøft på berget, det er ikke like mange blomster på de foreløpig Og da har jeg ikke hjerte til noen beskjæring heller, men tenker at din er eldre siden det tar lang tid å få de litt opp i høyde. Men, jeg burde plante fler! De blomstrer ganske tidlig Ja, min er nok ganske gammel, sikkert 20-30 år i alle fall Å plante rett i lyngen har jeg aldri hørt om, bare setter du den rett på? Jeg forsto ikke det helt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2210 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg har utrolig lyst til å kjøpe flere planter herfra https://www.rhododendrons.co.uk men er litt redd for hvor dyrt det blir Hyttetomten er jo perfekt for rhododendron og azalea, og her har de så fin overskikt over hva plantene tåler. De har også duftende sommerblomstrende azaleaer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #2211 Del Skrevet 17. mars 2017 Sånn! Da var jeg ute i strømpebuksa og klatret litt i fjellhagen. Fant merkelappen på min dvergrhododendron, der står: "Azurro". Masse fine knopper på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2212 Del Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Ja, min er nok ganske gammel, sikkert 20-30 år i alle fall Å plante rett i lyngen har jeg aldri hørt om, bare setter du den rett på? Jeg forsto ikke det helt? Man kan jo grave et lite hull i lyngen, men ofte har jeg bare satt planten oppi ja, heller på rhododendron jord så det dekker rundt potten (men ikke oppå for rhododendron/azalea skal ikke ha jord over pottenivået). Det går fint! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2213 Del Skrevet 17. mars 2017 Altså tar av plastpotten først Så fint med en gammel Ramapo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2214 Del Skrevet 17. mars 2017 4 minutter siden, hjertesukka skrev: Sånn! Da var jeg ute i strømpebuksa og klatret litt i fjellhagen. Fant merkelappen på min dvergrhododendron, der står: "Azurro". Masse fine knopper på. Åh!! Så gøy!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2215 Del Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Man kan jo grave et lite hull i lyngen, men ofte har jeg bare satt planten oppi ja, heller på rhododendron jord så det dekker rundt potten (men ikke oppå for rhododendron/azalea skal ikke ha jord over pottenivået). Det går fint! Så artig! Og utrolig praktisk! Dette skal jammen prøves i år 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Sånn! Da var jeg ute i strømpebuksa og klatret litt i fjellhagen. Fant merkelappen på min dvergrhododendron, der står: "Azurro". Masse fine knopper på. Jeg må visst trekke tilbake at det var det navnet du sa, Frøknensina etter å ha sett på siden du linket til! Der er jo en haug som ligner veldig Ok, så da aner jeg ikke navnet likevel Men, bitteliten, blå og hardfør, det er den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #2216 Del Skrevet 17. mars 2017 Ellers er det litt sånn status quo her nå. Alt venter på sol og ikke minst VARME! (jeg også). Blodbegerne står bom stille. Sommergeorginene skyter litt i været, men lar dem stå inne og kaldt foreløpig. Pengeplantene dine høres flotte ut, altså! Får man penger av dem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2217 Del Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Altså tar av plastpotten først Så fint med en gammel Ramapo Eventuelt en gammel Ramapo-lookalike 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2017 #2218 Del Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Ellers er det litt sånn status quo her nå. Alt venter på sol og ikke minst VARME! (jeg også). Blodbegerne står bom stille. Sommergeorginene skyter litt i været, men lar dem stå inne og kaldt foreløpig. Pengeplantene dine høres flotte ut, altså! Får man penger av dem? Jeg håååper og regner med det ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 17. mars 2017 #2219 Del Skrevet 17. mars 2017 Når jeg googler rhododendron Azzurro kommer det flere forskjellige opp Har din små blader eller vanlige store rhododendronblader Hjertesukka? I dag har jeg plantet stemor og påskeliljer på balkongen Det er enda litt snø igjen ute, og skal kanskje snø på søndag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #2220 Del Skrevet 17. mars 2017 Små blader, ja! Så fint at du planter selv om det er meldt styggvær, det er optimisten sin det! Liker sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå