Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Den får sterkest farger når det er kaldt, og den holder jo på langt inn på høsten :rodmer: 

Jaaa :rodmer: Det er vanlig med alle roser, de blir som oftest mer intens i fargen jo kaldere det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Rumle skrev:

Tror jeg har glemt å fortelle hvordan det gikk med romblandingen med epler, augusta luise roseblader, honning og et par markjordbær? :ler: 

 

Den ble ikke så verst, men den var faktisk for lite søt, så må ha mer honning/sukker i neste gang :Nikke: Det var en ganske kraftig roseduft når jeg åpnet den da, det var litt gøy :jepp: 

Så spennende! Ja, slike blandinger trenger ofte en del sukker, synd men sant. Tror jeg tar en tur i yachten min snart! :hjerter:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Så kjedelig at de spiser på rosene da :sukk: Du må jo snart ha rosebur der, eller noe! 

Jeg skulle ønske det ble veldig populært med rådyrjakt, eller at myndighetene tok seg av bestanden egentlig. For det var ikke sånn når jeg var liten i det hele tatt, populasjonen har eksplodert. Men det virker som at blodmel hjelper, selv om man må ha det på ofte og det blir litt dyrt så er det det beste jeg kan gjøre :jepp: Derfor vil jeg ut og ha på før skudd på roser/japanlønn og krokusblomster kommer opp nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jeg skulle ønske det ble veldig populært med rådyrjakt, eller at myndighetene tok seg av bestanden egentlig. For det var ikke sånn når jeg var liten i det hele tatt, populasjonen har eksplodert. Men det virker som at blodmel hjelper, selv om man må ha det på ofte og det blir litt dyrt så er det det beste jeg kan gjøre :jepp: Derfor vil jeg ut og ha på før skudd på roser/japanlønn og krokusblomster kommer opp nå. 

Men, de er jo skjønne :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle skrev:

Tror jeg har glemt å fortelle hvordan det gikk med romblandingen med epler, augusta luise roseblader, honning og et par markjordbær? :ler: 

 

Den ble ikke så verst, men den var faktisk for lite søt, så må ha mer honning/sukker i neste gang :Nikke: Det var en ganske kraftig roseduft når jeg åpnet den da, det var litt gøy :jepp: 

Kan du drikke den da? Eller, hva lagde du dentil igjen? :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Men, de er jo skjønne :sukk: 

:dry: Du ville kanskje styrt deg om de spiste opp hele hagen din! Og så sprer de masse flått, det var heller ikke noe problem før i tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vel som en slags likør eller snaps eller noe sånt? Kanskje en dæsj over iskrem? Mmmmm....:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Kan du drikke den da? Eller, hva lagde du dentil igjen? :ler: 

Den er drukket opp allerede! :ler: Til cocktails :nigo: Driver alltid og eksperimenterer med forskjellige smaker hver sommer :Nikke: Veldig gøy :) Favoritten er nok en blanding av plommer/rips og rips/solbær :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ditt problem, frøkensina, de er finest på postkort og bilder, tror jeg.:rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Det blir vel som en slags likør eller snaps eller noe sånt? Kanskje en dæsj over iskrem? Mmmmm....:sikle:

Jeg lager den ikke så søt som en likør, pleier ikke å ha så mye sukker i, for det liker jeg ikke så godt, men det e rjo en smaksak :jepp: Åpenbart trenger roseblader mer sødme enn jeg trodde :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(digresjon; mens jeg skriver her, ligger pusen i stolen sin og snorker høylytt!! :rodmer:)

:hoho:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

(digresjon; mens jeg skriver her, ligger pusen i stolen sin og snorker høylytt!! :rodmer:)

:hoho:

:laugh: :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ser ditt problem, frøkensina, de er finest på postkort og bilder, tror jeg.:rolleyes:

Takk :ler: De mangler rovdyr som kan holde populasjonen i sjakk rett og slett, det er ikke naturlig med så sinnsykt mange som det er nå.  

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

(digresjon; mens jeg skriver her, ligger pusen i stolen sin og snorker høylytt!! :rodmer:)

:hoho:

:ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Takk :ler: De mangler rovdyr som kan holde populasjonen i sjakk rett og slett, det er ikke naturlig med så sinnsykt mange som det er nå.  

Skulle hatt flere ulver i sving der ute! Litt spøk og litt alvor fra min side. :ac: Men noe må gjøres for å holde balansen, høres virkelig ut som det har tatt helt overhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant det, man burde ikke glemme og undervurdere økologien.  Det er ikke sunt for byttedyr heller, de lider når de blir for mange. Det blir matmangel og mer sykdom og svake individer. Veldig trist å tenke på hvordan ulv og andre rovdyr blir behandlet i dette landet :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for tips! Jeg var inne og fant den rosen og bestilte, men da jeg kom til kassen, var beløpet kommet opp i 552,- !:fnise:

(med frakt og oppkrav) Synd jeg ikke bor i nærheten og kan hente direkte!

Så da tenkte jeg at jeg likegodt kan gå på Plantasjen her eller et annet gartneri. Jeg får snuse litt rundt! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...