Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

hjertesukka

Anbefalte innlegg

Ps. Jeg har faktisk ei svigerinne som jobber på gartneri. Skal spørre henne om de har roser, jeg har en mistanke om at de har mest sommerblomster og urter, men ikke sikker. Så kanskje løsningen ligger snublende nær? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøsses, visste ikke at frakten var så dyr. Eller at man må betale oppkrav. Men ja, du får snuse litt rundt! Veldig flaks for meg hvor det gartneriet er :ninuskapus: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok få tak i den, uansett! Ellers sendte de ikke før i beg av mai så har jeg litt tid å snuse rundt. - Jeg går veldig sjelden på det gartneriet jeg har "slekt" for hun vet hvor hageinteressert jeg er, og så føles det som om jeg vil benytte meg.:) I fjor fikk jeg gratis ei røys med sommerblomster i slutten av juni, men da skulle de bort likevel. Så den var grei og litt sånn vinn/vinn.

"Ingen planter trenger gjødsel" sier en planteekspert på tv. :opplyser: Hm.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg så den på plantasjen i fjor, og nå sjekket jeg nettsidene, og den er stadig listet der :jepp: Dog med et bilde jeg tviler sterkt på at er riktig. Men, navnet er rett :) Kanskje du kan høre med de om de tar de inn i år, eventuelt kan få tak i en til deg :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg mener jeg så den på plantasjen i fjor, og nå sjekket jeg nettsidene, og den er stadig listet der :jepp: Dog med et bilde jeg tviler sterkt på at er riktig. Men, navnet er rett :) Kanskje du kan høre med de om de tar de inn i år, eventuelt kan få tak i en til deg :jepp: 

Ja, jeg skal leite med lys og lykte. Nesten det eneste jeg skal kjøpe i år, tenkte jeg. (lissom! :fnise:)- Har flere gartnerier rundt meg her i nærområdet hvor jeg kan spørre. Den koster jo "flesk" på Plantasjen, men må man, så må man. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Ja, jeg skal leite med lys og lykte. Nesten det eneste jeg skal kjøpe i år, tenkte jeg. (lissom! :fnise:)- Har flere gartnerier rundt meg her i nærområdet hvor jeg kan spørre. Den koster jo "flesk" på Plantasjen, men må man, så må man. :)

Ja, det er i overkant dyrt, men de har jo noen gode salg innimellom da :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ja, det er i overkant dyrt, men de har jo noen gode salg innimellom da :jepp: 

Elsker planteutsalg. :) Fikk tak i noen svært rimelige rosetrær på slutten av sommeren i fjor, og de ser ut til å komme seg veldig fint! Men denne Augusta vil jeg har fra starten av sommeren, hadde jeg tenkt!

Har allerede gjort plass til den, god jord og veldig lunt, det må bli bra. :nori:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker planteutsalg. :) Fikk tak i noen svært rimelige rosetrær på slutten av sommeren i fjor, og de ser ut til å komme seg veldig fint! Men denne Augusta vil jeg har fra starten av sommeren, hadde jeg tenkt!

Har allerede gjort plass til den, god jord og veldig lunt, det må bli bra. :nori:

Bra! Ja, det er best å få med seg hele sesongen :jepp: Men, når det er sagt så har jeg god erfaring med høst/*kremt*vinter-plantede roser også :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting gir så mye adventsstemning som litt febrilsk nødplanting av overskuddsplanter :opplyser: 

:ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Apropos; hvordan går det med din overflod av amaryllis?:)

Nå begynner det å nærme seg slutten :jepp: Har stadig dyprød i blomst, og hvit med rød kant. De står så lenge, og så kommer ny blomst :) Ellers er det en som ikke skyter knoppene, altså jeg kan så vidt se de over knollen, men så stoppet de - og det kom blader i stedet. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med den, men får vel bare la den stå og se :vetikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt nydelig ut. Ofte lønner tålmodighet seg når det gjelder planter, har jeg funnet ut. :)

Ser det kommer opp noen kraftige spirer i bedet nå, som jeg ikke husker hva er. Så jeg må leite i fotoalbumet og se om jeg finner noen bilder fra i fjor.  :sur: :sjarmor:Og akeleiene sprer seg overalt! Herlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant. Fant denne fra i fjor, syns fargen er så fin og spesiell.

bilde (297).JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Rumle skrev:

Helt nydelig :rodmer: 

Takk! Jeg ante ikke at jeg hadde akeleier engang! Det var noe som fulgte med noe annet jeg fikk et sted. Så jeg trodde først det var noe ugress, men så fikk jeg meg en herlig overraskelse! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med akeleier! Det vil jeg prøve mer av. Har kjøpt vårblomster på vei hjem i dag til å pynte litt på balkongen, stemor og påskeliljer :) 

Har du drevet fram amaryllisene selv eller kjøpte du de til jul Rumle? Tror de er litt vanskelige siden de må ha en kuldepreiode for å sette blomster. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, Frøkensina, i dag er virkelig dagen til å lyse opp med blomster! Mørkt og trist vær her iallefall, mulig dere på Østlandet har rene sydenværet for det jeg vet. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...