Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Stemmer i med Rumle her om fundament :opplyser: Du har jo en handy handymann å ringe? ;) 

Yess, tenkte litt på det! Han må visst til pers der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

:rodmer: Så koselig! Ja du må få den OPP :ler: 

Jaa, mådet - jeg foreslo en mye enklere løsning for ham, og mente at det umulig kunne være nødvendig med så mye styr. Han bare himlet med øynene, som vanlig :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Fin farge på pus :) Er det det som kalles skilpaddefarget?

Ja, det stemmer, litt melert, liksom. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Jaa, mådet - jeg foreslo en mye enklere løsning for ham, og mente at det umulig kunne være nødvendig med så mye styr. Han bare himlet med øynene, som vanlig :fnise: 

:ler: Men det er nok best slik at det ikke ender med at den ramler ned under vekt/vind med det første :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mer utsatt for ekstrem vind her på det vestlige landet, så vi må tjore godt! :fnise:

Etter et par-tre år her så har jeg funnet ut at slike "papirpaviljonger", seil og slikt er dødfødt. Ser så flott ut med det samme, men så kommer det litt kuling og så er det gjort! Henger og slenger.....sukk.

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frøkensina skrev:

:ler: Men det er nok best slik at det ikke ender med at den ramler ned under vekt/vind med det første :jepp: 

:Nikke: 

23 minutter siden, hjertesukka skrev:

Vi er mer utsatt for ekstrem vind her på det vestlige landet, så vi må tjore godt! :fnise:

Etter et par-tre år her så har jeg funnet ut at slike "papirpaviljonger", seil og slikt er dødfødt. Ser så flott ut med det samme, men så kommer det litt kuling og så er det gjort! Henger og slenger.....sukk.

:Nikke::ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hva er papirpaviljonger? :klo: 

Haha, det var noe jeg kjøpte ifjor, enkel og grei, trodde jeg. Uten vegger, kun tak og spiler, fin over utemøblene. Så lenge det var vindstille, var den helt ok, men ved første vindkast, lettet den som et firkanta fly! :pinar:

Sånn:

 

papirpaviljong.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det verste var når det regnet, da samlet vannet seg i kantene på en måte oppå taket og jeg gikk med stokk og løftet for å få det unna.....som jeg strevde! :trene:

Hadde tjora og spikra den fast i alle ender, men ingenting nytter mot vestlandskuling. :fnise:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånne! Trenger ikke vestlandsvær for at de der blir brått forvandlet til bøyde vrak med spiler overalt, det har skjedd noen ganger på plenen utenfor her :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt kattepass for den helga jeg skal bort. Gjennom et byrå som jeg fant på nett. Det er noe med å gi husnøkkelen til et fremmed menneske, men nå skal vi visst skrive kontrakt da, så det høres betryggende. Egentlig grei ordning, er det noen som har erfaring med dette? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hjertesukka skrev:

Men det verste var når det regnet, da samlet vannet seg i kantene på en måte oppå taket og jeg gikk med stokk og løftet for å få det unna.....som jeg strevde! :trene:

---

Rene treningsøkten, ja :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Rumle skrev:

Rene treningsøkten, ja :ler: 

Hehe, ja og pusen blei livredd da mange liter med vann smalt i bakken.:alice:

(pusen min liker ikke sjau og spetakkel, da løper den og gjemmer seg, men den har vennet seg til støvsugeren, helt utrolig!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Hehe, ja og pusen blei livredd da mange liter med vann smalt i bakken.:alice:

(pusen min liker ikke sjau og spetakkel, da løper den og gjemmer seg, men den har vennet seg til støvsugeren, helt utrolig!)

Er det sant? Det er ikke ofte katter venner seg til den, har jeg inntrykk av :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Er det sant? Det er ikke ofte katter venner seg til den, har jeg inntrykk av :ler: 

Ja, det er i grunnen helt utrolig. Den ligger like fint i korgstolen mens jeg støvsuger rusk og rask på golvet rett foran. :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ja, det er i grunnen helt utrolig. Den ligger like fint i korgstolen mens jeg støvsuger rusk og rask på golvet rett foran. :biggrin:

Flink og tillitsfull pus :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rumle skrev:

Flink og tillitsfull pus :rodmer: 

Ja, den er tillitsfull med meg, men den liker ikke fremmede og folk som snakker høyt. (omtrent som meg, haha). Når handymannen kommer med hylesaga, stikker den til skogs.- Hvordan er din pus?

:sjarmor:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Ja, den er tillitsfull med meg, men den liker ikke fremmede og folk som snakker høyt. (omtrent som meg, haha). Når handymannen kommer med hylesaga, stikker den til skogs.- Hvordan er din pus?

:sjarmor:

 

Min pus har alltid vært veldig laidback og tillitsfull, mye mer enn meg :ler: Hadde en til som var veldig lik meg i personlighet, langt mer skeptisk og nevrotisk, men hun døde for noen år siden :sukk:Hun som er igjen har nok blitt mer skeptisk etter det/ eller med alderen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nokså lik ut! :) Jeg lurer litt på om den syns det hadde vært gøy med mer selskap, en puse hun kunne lekt med, men jeg vet ikke. Kanskje hun liker å være "dronning på haugen"- slik som matmor. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...