Rumle Skrevet 17. februar 2017 #1901 Del Skrevet 17. februar 2017 10 timer siden, hjertesukka skrev: Jippi! Da var jeg ute en tur og fikk opp noen krokuser som jeg har plassert i ei vid skål med masse mose rundt! De er litt små ennå, men tenker de skal få fart på seg i solkroken! Ja, forsythia er nydelig, men som du sier, man blir lei av enkelte ting, påskeliljer også.....når det lir på. Hurra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #1902 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Kanskje ikke så spektakulært ennå, men en god begynnelse. Og det lyser opp i inngangen min! Endret 18. februar 2017 av hjertesukka glemte å legge til bilde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. februar 2017 #1903 Del Skrevet 18. februar 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1904 Del Skrevet 19. februar 2017 Denne fikk jeg i gave og ingen av oss visste navnet på den, kanskje noen kloke hoder her inne vet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. februar 2017 #1905 Del Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, hjertesukka skrev: Denne fikk jeg i gave og ingen av oss visste navnet på den, kanskje noen kloke hoder her inne vet? Åhhh er det ikke et slikt spøkelsestre da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. februar 2017 #1906 Del Skrevet 19. februar 2017 Nei, vent litt, jeg vet ikke om det har slike blader - kanskje jeg tuller nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. februar 2017 #1907 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Jeg tok ikke helt feil, Corokia er spøkelsestreet, som jeg kalte det. Tror ditt må være dette andre, eller hva? Sophora prostrata 'little baby' Sophora er en plante som kan minne om corokia. Som stueplante vil den bli ca.60 – 80 cm. høy. Den vil gerne stå i full sol til delvis skygge. Den skal vannes regelmessig, men må ikke tørke helt ut mellom hver vanning. Den må ikke heller vannes for mye. https://www.mestergronn.no/inspirasjon/spennende-nye-sorter/ Ligner i alle fall Endret 19. februar 2017 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1908 Del Skrevet 19. februar 2017 Så bra! Takk for hjelpen! Det er nok den som kalles Sophora. Har leita på google og alle steder, og kom opp med dette spøkelsestreet hele tiden, men ser jo på bladene at det ikke er det. Men spennende det også da. Og så kjekt at jeg fikk stelletips med det samme, dette blir bra! Ser at det kommer nye skudd på den, så den står nok en fin plass- sol og litt skygge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. februar 2017 #1909 Del Skrevet 19. februar 2017 Så bra, det var veldig fint. Nå ble jeg litt fristet til å skaffe meg et slikt også Skal ikke så mye til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1910 Del Skrevet 19. februar 2017 Kjekt å kunne inspirere! Jeg løper inn og ut i hagen med jevne mellomrom nå, for å sjekke alle løkene.... Men ser at jeg må ta en skikkelig opprydnings- og vaskejobb snart,sukk. Utrolig så mye rusk og rask det samler seg i løpet av vinteren! Pluss at på slike unnasolte steder, så blir det grønske! Grr.... (hvor er vaske- og skrubbeemojien når man trenger den?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1911 Del Skrevet 19. februar 2017 Puh! Da har jeg hatt dagens trim; har satt på plass den hagebuen som velta i vinterstormen! Den er jo lett i seg selv, men mye styr og spaing måtte til. Ja, og så rydding og feiing etterpå. Tok likegodt og gjødsla litt med det samme! Dette må da bli bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #1912 Del Skrevet 21. februar 2017 Like fine i år som i fjor; (bilde tatt i dag) Og det som er så artig er jo at de er de eneste som blomstrer i hagen nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. februar 2017 #1913 Del Skrevet 21. februar 2017 Åhhh der har vi de ja, kjempefine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #1914 Del Skrevet 21. februar 2017 Takk skal du ha! Det slo meg at jeg skulle selvfølgelig hatt hele bedet fullt av disse. Det er et lite smalt bed på baksida som jeg pleier å ha sommerblomster i. Hadde kanskje et lønnlig håp om at de formerte seg, men den gang ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. februar 2017 #1915 Del Skrevet 21. februar 2017 Ja, sånn tenker jeg også alltid men, jeg synes så lite overlever over mange år, så jeg kjøper heller bare litt hver høst og så håper jeg at noe av det gamle kommer opp igjen men, synes ærlig talt at de fleste løker forsvinner ganske fort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. februar 2017 #1916 Del Skrevet 21. februar 2017 Jeg har blå perleblomst i full blomst i vinduet nå Kjøpte noen potter med løker, skikkelig vårfølelse der i alle fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #1917 Del Skrevet 21. februar 2017 Åja, perleblomst! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #1918 Del Skrevet 21. februar 2017 Skal en tur til byen på torsdag og da skal jeg jammen se om jeg finner perleblomster jeg og!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. februar 2017 #1919 Del Skrevet 21. februar 2017 Jaaaa gjør det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #1920 Del Skrevet 22. februar 2017 Mye spennende på gang nå, i dag oppdaget jeg plutselig at vårkjærminne har begynt å blomstre: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå