AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg er mann som har unger, familie og behov for ny bil. Vi har allerede en beige Toyota, og samboerens favoritt er en til slik. For en bilmann er beige Toyota' like gøy som en blanding av veskeshopping og en beskjæring nedentil. Toyotaen er dessuten litt svak under panseret - vi bor i høyfjellet og trenger litt gutts av og til. Hjertet mitt slår litt for en Volvo V70. Den er like gammel, har gått lengre, er attpåtil billigere, men vil nok ha høyere driftskostnader. Det er heller ikke noe entusiastbil, men den er vakker, rask, fantastisk deilig å kjøre, og så pragmatisk som en stasjonsvogn overhodet kan bli. Så var det entusiastbilen da. Egentlig er det to. Enten en SAAB 9-5 stasjonsvogn, eller en Jaguar X-Type stasjonsvogn. Begge biler jeg ser på er überspreke, fulle av utstyr og akkurat passe praktisk. De vil være dyre i drift, men inngangsbilletten til slike biler jo billig. Nå...min kjære er lei av å snakke bil. Kan ikke vi heller gjøre det? For meg står det, kort oppsummert, mellom å gi avkall på mandigheten min i et par år fremover, eller å kjøre standsmessig, eller å ha en skikkelig kul bil med potensiale til å bli irriterende dyr. Hva ville dere ha gjort?Anonymous poster hash: 35373...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvermist Skrevet 17. september 2013 #2 Del Skrevet 17. september 2013 En bil med kuk, det hadde vært noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #3 Del Skrevet 17. september 2013 Jo finere og dyrere bil en mann har, jo mindre utstyr sies det. Og det stemmer i mange tilfeller. Anonymous poster hash: adf91...1b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odelsguten Skrevet 17. september 2013 #4 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg er mann som har unger, familie og behov for ny bil. Vi har allerede en beige Toyota, og samboerens favoritt er en til slik. For en bilmann er beige Toyota' like gøy som en blanding av veskeshopping og en beskjæring nedentil. Toyotaen er dessuten litt svak under panseret - vi bor i høyfjellet og trenger litt gutts av og til.Anonymous poster hash: 35373...fcf Nekter å tro at en mann vil beskrive sin bil som en beige Toyota:-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Del Skrevet 17. september 2013 Er beige en vanlig toyota-farge? De eneste jeg har sett er fra 80-tallet. Anonymous poster hash: 17d38...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notisblokk Skrevet 17. september 2013 #6 Del Skrevet 17. september 2013 Saab 9-5 er herlige, min far han en slik med full sports pakke, og den er herlig å kjøre. Eneste minuset er at den er litt lav så må kjøre forsiktig over humper og når vi skal av ferjer. Jeg har Volvo, men ikke v70. Har kjørt v70 mange ganger. Vurderer å kjøpe meg en slik da min s40 blir litt for liten i bagasjerommet. Jeg ville valgt mellom de to. Dere har allerede en Toyota. Kansje kjøpe den mest barnevennlige nå, og heller kjøpe ny bil når ungene blir eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 17. september 2013 #7 Del Skrevet 17. september 2013 Ville ha gått for V70 (Egentlig aller helst Jaguaren, men tror den kan bli litt lite praktisk for dere på høyfjellet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nenjala Skrevet 19. september 2013 #8 Del Skrevet 19. september 2013 V70 er supre biler, og de kan gjøres kulere enn de er om du får lov av frua da. Hvilken motor, og type er det? (Vær obs på at automatkassene på V70 N ikke er noe å skryte av). Hilsen Volvonerd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Del Skrevet 20. september 2013 Ser at trenden går mot V70. Har fått tilslag på en P2 (2000-2007), 2.0T med 180hk, og automat. Hvorfor er ikke automaten så god på disse? Men samboer er tydelig på at hun aller helst vil ha en sjuseter. Foreslå denne, men hun tok det av en eller annen grunn overhodet ikke seriøst:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44086405Anonymous poster hash: 35373...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 21. september 2013 #10 Del Skrevet 21. september 2013 Du vet, kvinnfolk og lukeparkering... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. september 2013 #11 Del Skrevet 21. september 2013 Jeg har generelt dårlig erfaring med automat på volvo, ryker ofte, dyr og ikke noe artig å leke seg med! Og jeg må ærlig talt si at skal du ha en bil å kunne leke deg med når kona ikke er med, hvorfor i alle dager vil du ha automat da? Det er jo ikke noe morro! V70'en er helt grei bil det. Men for meg er den litt vel konestridsvogn. Kanskje fordi alle kjerringer jeg vet om har den bilen, og alle jeg møter i trafikken kjører sånn bil! Har du vurdert ford? Jeg har en modeo nå, artig å leke seg med, sprek under panseret og plassen i den er fantastisk. Både foran, bak og i bagasjerommet! Ikke helt en syvseter, men god stasjonsvogn hvertfall! I tillegg har jeg den som er tre år gammel, med en mindre sprek motor enn de som kommer i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #12 Del Skrevet 21. september 2013 Ryker ofte? Off da! Noen varseltegn å se etter? Vi vil helst ha manuell, men noen biler er betydelig billigere med automat. Vi ser etter litt eldre bruktbiler, og da har ikke jeg tillit til Ford lenger. Liker heller ikke materialvalgene i interiørene deres, dessverre.Anonymous poster hash: 35373...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 21. september 2013 #13 Del Skrevet 21. september 2013 Jo finere og dyrere bil en mann har, jo mindre utstyr sies det. Og det stemmer i mange tilfeller. Anonymous poster hash: adf91...1b5 Da skulle vel jeg hatt en micropenis når jeg som 18åring brukte 350 000 på bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #14 Del Skrevet 21. september 2013 Spørs vel heller hvor du har alle disse pengene fra. Min smertegrense går på 900000kr. TSAnonymous poster hash: 35373...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. september 2013 #15 Del Skrevet 21. september 2013 Ah, eldre forder er ikke noe å satse på nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 21. september 2013 #16 Del Skrevet 21. september 2013 Du kan bruke 900.000 på bil??? Du er heldig... Da ville jeg heller hatt en litt stor SUV xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 21. september 2013 #17 Del Skrevet 21. september 2013 Jeg er mann som har unger, familie og behov for ny bil. Vi har allerede en beige Toyota, og samboerens favoritt er en til slik. For en bilmann er beige Toyota' like gøy som en blanding av veskeshopping og en beskjæring nedentil. Toyotaen er dessuten litt svak under panseret - vi bor i høyfjellet og trenger litt gutts av og til. Hjertet mitt slår litt for en Volvo V70. Den er like gammel, har gått lengre, er attpåtil billigere, men vil nok ha høyere driftskostnader. Det er heller ikke noe entusiastbil, men den er vakker, rask, fantastisk deilig å kjøre, og så pragmatisk som en stasjonsvogn overhodet kan bli. Så var det entusiastbilen da. Egentlig er det to. Enten en SAAB 9-5 stasjonsvogn, eller en Jaguar X-Type stasjonsvogn. Begge biler jeg ser på er überspreke, fulle av utstyr og akkurat passe praktisk. De vil være dyre i drift, men inngangsbilletten til slike biler jo billig. Nå...min kjære er lei av å snakke bil. Kan ikke vi heller gjøre det? For meg står det, kort oppsummert, mellom å gi avkall på mandigheten min i et par år fremover, eller å kjøre standsmessig, eller å ha en skikkelig kul bil med potensiale til å bli irriterende dyr. Hva ville dere ha gjort?Anonymous poster hash: 35373...fcf svarer på overskrifta: kan du ikke få deg en bil som dekker alle tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #18 Del Skrevet 22. september 2013 Det kom da pinadød med en 0 for mye...90000 skal det være! @Bettyboob, forslag?Anonymous poster hash: 35373...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 22. september 2013 #19 Del Skrevet 22. september 2013 Det kom da pinadød med en 0 for mye...90000 skal det være! @Bettyboob, forslag?Anonymous poster hash: 35373...fcf HaHa, oki... Syntes liksom ikke så fryktelig synd på deg, kunne jo kjøpt det meste Men er en 9-5 så fryktelig dyr i bruk a? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #20 Del Skrevet 22. september 2013 svarer på overskrifta: kan du ikke få deg en bil som dekker alle tre? finnes ikke enn sånn bil Anonymous poster hash: 28b75...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå