Gå til innhold

Lizzies lille fristed


Lizzie

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å ergre meg gul og grønn. Sitter her på jobben - som jo er en jobb jeg trives kjempegodt i, men innimellom, sån en sjelden gang, kommer det oppgaver jeg ikke kan fordra. Og det gjør meg både sur og deppa.... Vet jo at det er en midlertidig sak at disse oppgavene faller på meg, så jeg burde vel i grunnen klare å se mellom fingrene på det. Men så tar jeg meg en tur på kg i stedet, så da blir jeg jo aldri ferdig!

Jeg har så mye å gjøre akkurat nå at jeg må ta meg sammen for ikke å se det som en stor mur jeg må klatre over.

HA! Jeg har det - BABYSTEPS! Yes, fra FlyLady. Ta en ting av gangen så kommer jeg i mål etterhvert. Jeg kan jo uansett bare gjøre en ting av gangen! Det var en god idé syns jeg! Skal legge opp en organisert plan for dette, som f.eks. morgenrutine: Les e-post, beslutte hva som må prioriteres og fullføre småting fra i går. Ettermiddagsrutine: Evaluere det jeg har fått gjort. Rydde skrivebordet for ting jeg er ferdig med og ting som uansett bare skal kastes, lage huskeliste over hva som må fullføres neste dag. Det høres bra ut, men det gjenstår å se om det fungerer i praksis....

:kjempesinna: Men når det kommer sånne teite ad hoc oppgaver blir jo systemet satt litt ut av spill da, desverre.

Kanskje jeg bare skal gjøre meg ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, er i godt humør igjen nå! HAr hatt en superlang kjøretime og laget en herlig middag - begge deler særdeles vellykket! Nå satser jeg på en stille stund med TV'n og strikketøyet og lar flylady mase så mye hun orker... Har gjort ferdig kjøkkenet etter middag, så med min begrensede kveldsrutineliste kan man si at jeg er så godt som ferdig. Pusse tennene vil jeg helst vente med...

Kellys lille oppdrag kan jeg også se bort fra, for jeg har overhodet ikke noe pynt slengende rundt i stua. Ganske fornøyd med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH! Så koselig med melding i dagboken min!

Sitter nå her på jobben og er lettere ukonsentrert. Prøvde meg nettopp på medbragt mat, men fysjameg så vondt det var. Da vi spiste det samme til middag i går var det kjempegodt (men da var det varmt da... det kan jo ha noe å si).

Arbeidsplanen min fungerte bra i morges, så det er nok bare å stå på, så blir det nok et lys i enden av tunnellen tenker jeg!

I morgen skal jeg på tur til Sverige i forbindelse med landeveiskjøring på kjøreskolen. Det blir sikkert bra - og jeg slipper uansett å gå på jobb, i tillegg til at jeg kan handle mat der borte! Og det kan jo virkelig ha noe for seg i disse streiketider!

Tror jeg må gå og røyke litt jeg, for å få bort den fæle smaken i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det plutselig fredag ettermiddag! Var på landeveiskjøring til Sverige i går - og je, vi handlet! 6 jenter på tur i to biler, var igrunnen kjempekoselig og overhodet ikke stressende og slitsomt. Hadde nok en kjøretime nå i ettermiddag, og det virker som om kjørelæreren min føler seg sikker på at det kommer til å gå bra på onsdag. Skulle ønske jeg følte det sånn selv også....

Ellers har jeg forsøkt å jobbe hjemmefra i dag, noe som vel ikke var særlig effektivt, og som derfor må tas igjen en gang i løpet av helgen. Definitivt ikke nå da, for nå er det tid for den gode helgefølelsen og forberedelse av den gode helgematen!

OopS! Må sjekke at jeg har alt det jeg trenger til i morgen - har overhodet ikke tenkt på at vi ikke får kjøpt mat i morgen. Huff, har ikke det minste lyst til å gå i butikken én gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bra med helg nå, men jeg skulle nå ha ønsket at det varte litt lenger! Kan ikke akkurat si at den var særlig innholdsrik, men behagelig, det var den! Denne uken her blir til gjengjeld veldig innholdsrik. Starter friskt med oppkjøring på onsdag. Har tatt meg fri hele dagen, så har jeg mulighet til å feire/deppe etter eget ønske. Nå er det bare det at jeg har en aldri så liten mistanke om at jeg kan ha blitt gravid og det er for tidlig å teste, så den planlagte fyllekula bør vel i grunnen byttes ut med noe annet. Hvordan jeg skal få til det uten at noen kjenner lusa på gangen er jo en annen sak.... Står jeg kan jeg jo bare si at jeg vil kjøre, kjøre, kjøre!!!

I grunnen den minste bekymringen jeg har det, i den sammenhengen. Men bortsett fra disse to litt nærvepirrende sakene har jeg det alldeles glimrende! Solen titter frem, jeg skal snart forlate jobben til fordel for en av mine (forhåpentligvis) aller siste kjøretimer (kanskje vi tar en i morgen også) og i kveld er det siste episode av Sex og singelliv! Også nr. 19 da, men det blekner jo litt i sammenligning med SISTE EPISODE av SATC........

Her må det hamstres snacks og klargjøres!

Og i morgen, ja, da er det en ny dag, med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant jeg den igjen! Visste at den lå og gjemte seg et sted! tråden om kyllingfileter!

Ja, da har jeg gjort alternativene for dagens middag vesentlig færre!

Det gikk ikke så bra i går, men nå som det er godt over 24 timer sden er det allerede nesten glemt og ny time avtalt. Den skal jeg holde hemmelig!

Kan ikke gå og deppe altfor lenge, så da tar jeg tak i livets fine sider og fokuserer der! Og uansett har det ikke mye for seg å se bakover hele tiden - se fremover, det er det som teller!

Har mye å gjøre på jobben, så det er vel ikke noe sjakktrekk å bli værende her. Går og henter meg en kopp te jeg. Lukker døren godt og setter på en cd - da går nok jobbingen mye bedre (gjorde ihvertfall det tidligere i dag!)

Ja, ja, en time ordentlig konsentrasjon skader jo aldri.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å nevne at vi skal få vaskehjelp hjemme!!! Hadde tenkt at hver 14. dag var ok, ihvertfall til å begynne med!

Tror det blir enda enklere å holde det ryddig da, for ellers kommer hun jo ikke til, når hun først er der.... Snakk om motivasjon!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo et slags trådeoppsamlingssted det. Bra det, for jeg er glad i å strikke! Så jeg kan jo bruke dem til noe!!!

Her er det noen garnbutikker på nett ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: som dagbokskriver Lizzie.

Du får ha masse lykke til med oppkjøringen i morgen da. Så spenende.

Spennende om du er gravid også, er det i så fall planlagt eller?

Jeg vil også ha vaskehjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkort - nei

Gravid - ja!

Sånn kan det gå :-)

Ikke helt planlagt, men nesten. Vi tjuvstartet prøvingen og der satt den med en gang. Nå gjenstår det bare å se hvor mange det er!!!

Her finnes en del engelske nettordbøker. Kvalitet ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...