Gå til innhold

Kyllingfilet


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg spist veldig mye kyllingfilet, og siden frysen fortsatt er fylt av dem og jeg begynner å gå tom for måter å tilberede dem på (stekt i stekepanne, ovnstekt, fylt med ost), så lurer jeg på om det er noe hjelp å få av dere? :-)

Har noen av dere f eks en god marinade? eller andre kreative måter å tilberede en kyllingfilet på?

Takker alle som har innspill :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt her:

http://www.egg.no/

Du kan jo steke dem i biter og fylle i pitabrød/wraps.

Det er jo og en ide å variere tilbehøret litt også.

F.eks:

Stekte poteter, bakt potet, ris, pasta, grønnsaker tilberedt på forskjellige måter, potetbåter i ovnen, potetmos...mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å skjære dem i småbiter, og så surre dem i olje i panna med forskellige ting oppi:

-finhakket ingefær og hvitløk (surres litt i olja før man tar i kyllingen), gjerne paprika, ananas, løk, sukkererter etc oppi etterpå...

-krydret med piffi og hot beauty

-krydre godt med Tandori-krydder, og så tømme over litt naturel yoghurt, rømme eller cottage cheese, eller lage en marinade av dette som bitene ligger litt i før de stekes...

Du kan jo også lage slike småbiter, vente til de er blitt kalde og så bruke dem i salat. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Skjær i biter og stek på pannen, hell så over Uncle Ben sursøt saus, og ha ris til. Godt og veldig enkelt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingtaco er veldig godt, bytt ut kjøttdeig med kyllingfilet skåret i små terninger.

Ellers er kylling i karrisaus utrolig godt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss bruker vi veldig ofte tandoori chicken. Knallgodt!!! :P

Du kan kjøpe TORO pakker, eller krydder fra "World of spices" fra MENY eller RIMI. Bland pulveret med creme fraiche og stek/kok. Serveres med ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss bruker vi veldig ofte tandoori chicken. Knallgodt!!! :P

Du kan kjøpe TORO pakker, eller krydder fra "World of spices" fra MENY eller RIMI. Bland pulveret med creme fraiche og stek/kok. Serveres med ris.

Jepps, var det vi gjorde også helt til vi fant ut at det var billigere og like enkelt å kjøpe Tandori Masala-krydder fra Black Boy. Like greit å helle fra ett glass, så slipper man å ha halve poser stående om det ikke passer med mengden man vil lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps' date=' var det vi gjorde også helt til vi fant ut at det var billigere og like enkelt å kjøpe Tandori Masala-krydder fra Black Boy. Like greit å helle fra ett glass, så slipper man å ha halve poser stående om det ikke passer med mengden man vil lage...[/quote']

Da jeg var i London - av alle plasser - fant vi en asiatisk butikk som solgte tandoori krydder i kjempestor pose! Jeg tok med en pose hjem, og hadde tandoori krydder i lang tid framover! :P Men jeg tror egentlig det var veldig greit at jeg hadde litt trening i å lage tandoori chicken fra før, for det er liksom ikke helt enkelt å tilpasse mengden krydder til creme fraiche.

Mmmm....mat er godt!!!

Jeg tror jeg får lese noen av de andre tipsene her, for jeg trenger visst å være litt mer kreativ med kyllingfiletene mine!!! :ler:

Å jo, forresten! Jeg pleier av og til å strimle kyllingfileter og steke dem i stekepanne, sammen med litt løk, hvitløk, purre e.l. Krydrer med salt og pepper, og heller over fløte som jeg lar koke litt inn. Det er nydelig til fersk pasta, f.eks. tagliatelle! Og kjempelettvint!!!

Klem fra sauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den Chickken Curry-pakken fra Knorr er helt super! Den hvor du skal tilsette kyllingfilet, vann og creme fraische!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også en god, krydret tomatsaus fra Blue Dragon. Liten pose som heter "Kryddig tomatsås".

Den er kjempegod sammen med kylling.

Jeg pleier å steke strimlet kyllingfilet og når den er nesten ferdig tilsetter jeg strimlet løk og paprika, champignon og minimais, heller sausen over og lar det putre i noen få minutter (ikke lenge).

Serveres med ris.

Ellers er jeg glad i sterk karri-saus.

Bruker som regel en sånn pose fra Toro eller noe, men tilsetter mer krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En favoritt hos meg er å steke kyllingfilet, løk og kanskje sjampinjong (eller andre grønnsaker du vil ha med, purre funker også fint), lage bretagne kyllingsaus, hell dette i en ildfast form med sausen over, strø på ost og gratiner i ovnen. Med hvitløksbrød til er dette kjempegodt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Åja' date=' den Chickken Curry-pakken fra Knorr er helt super! Den hvor du skal tilsette kyllingfilet, vann og creme fraische![/quote']

Den er kjempe god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o SÅÅ mange gode tips!

Tusen takk alle sammen, dere er noen knupper :-)

Idag blir det kyllingfilet igjen! skal bare se gjennom kjøleskapet og se hva jeg har før jeg bestemmer meg for hvilke tips jeg skal bruke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...