Gå til innhold

Får ikkje fri når det er planleggingsdag i barnehage?


Geezboom

Anbefalte innlegg

Hei!
Eg er ei jente på 17 år som har begynt som lærling i barnehage i august.
Er ikkje så god kjent med kossn da er med ferie i barnehage, eller at eg kan få ferie så lenge da ikkje er i midt i ein planlegingsdag. Er det sant at ein ikkje kan tar/få ferie dersom det er ein planleggingsdag?
Er vi pliktig til å møte opp då?


Eg har hørt frå ei kollega at h*n kanskje må forskyve ferien som blei bestillt før sommarferie sida da ikkje var sikkert endå om det var midt kor da er personalmøte/planleggingsdag i bhg og dersom det er midt i ein veke kor det er møte/planleggdingsdag fåsje h*n reise sida me MÅ vere tilstede og sama fekk eg beskjed om at viss eg skal på ferie i oktober f.eks. kan eg tar ferie før planleggindsdag/møte men fåsje fri dersom eg søke om ferie på ein sånn dag.

Er det sant? Har dokke opplevd noko sånt lignende? Eller har ein rett på ferie uansett ka dag det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er arbeidsgiver som bestemmer når du får ta ferie. Å forvente ferie på de få planleggingsdagene som er i løpet av et år er svært naivt.

Anonymous poster hash: 199d0...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planleggingsdagene er utrolig viktige. Dere skal tross alt planlegge de neste mnd fremover og diskutere viktige emner om hva som foregår i barnehagen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom man allerede har fått innvilget ferie da? Det er jo tydeligvis det ts snakker om her. At de har en uke fri, men kan bli tvunget på jobb om det er planleggingsdag den uken



Anonymous poster hash: ce278...c32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Som med alt annet i arbeid så skal det være en plan både for ferie og planleggingsdager. Hvis arbeidsgiver inndrar allerede innvilget ferie så må vel arbeidsgiver være med å dekke tapt billett o.l? Jeg forstår jo at når noe totalt UFORUTSETT oppstår så kan ferie inndrar, men planleggingsdager må da kunne planlegges og ferie ikke gis når de oppstår?

For å si det sånn: den 22. juli 2011 ble helsepersonell kalt inn selv om de hadde ferie, permisjoner inndratt og frivakter avblåst. Dette er slike ting, planleggingsdager er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i barnehage. På planleggingsdager så kan man få viktige informasjon, kurs, foredrag osv.

Så med oss så får man helst ikke fri. Men jeg har fått fri en gang på en planleggingsdag. Da var det ikke satt opp noe spesielt på planen den dagen, så det gikk greit.

Vi har kun krav på 3 uker sammenhengende ferie, men når vi skal ta de har faktisk styrer styringsrett der jeg jobber. Så vi må få innvilget alle feriene våre. Vi kan ikke kreve vi skal ha ferie akkurat da!!



Anonymous poster hash: 86e5e...bc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alt annet i arbeid så skal det være en plan både for ferie og planleggingsdager. Hvis arbeidsgiver inndrar allerede innvilget ferie så må vel arbeidsgiver være med å dekke tapt billett o.l? Jeg forstår jo at når noe totalt UFORUTSETT oppstår så kan ferie inndrar, men planleggingsdager må da kunne planlegges og ferie ikke gis når de oppstår?

For å si det sånn: den 22. juli 2011 ble helsepersonell kalt inn selv om de hadde ferie, permisjoner inndratt og frivakter avblåst. Dette er slike ting, planleggingsdager er ikke.

Alle bortsett fra helikopterpiloten som ikke fikk fly fordi han hadde ferie :)

Anonymous poster hash: e3a46...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...