Gå til innhold

Privatist- melde meg opp til eksamen nå eller til våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvor mye tid jeg trenger- kan melde meg opp til 3 eksamener i norsk som vil avholdes i nov og des, eller jeg kan ta de til våren.

Har sett over læreplanen og tenker å bestille Signatur 3 boken på nett.

Bakgrunn: Er voksen med fagbrev, i full jobb.

Planen er å få unna norsk innen jul, og deretter matte, naturfag og historie til våren. Er dette overkommelig?



Anonymous poster hash: 5beda...6df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha meldt meg opp i Norsk sidemål og Historie om jeg var deg. Historie er ett lesefag, leser du mye får du god karakter. Og det koster deg 400 kr første eksamen og 800 om du vil ta på nytt. Men med litt flaks klarer du en 5'er 6'er i historie med en gang. Om hvis du får en 3-4 prøver du bare på nytt til våren.

Det samme gjelder sidemål, oppgavene der er relativt enkle. Hele jobben går ut på å skrive nynorsk/bokmål. Det er like raskt å stryke her som å få en 6'er. Så dette er en eksamen som er fint å ha 2 kjangser på.

Det eneste du taper hvis det går ille er penger.

Eventuelt kan du også prøve deg på Norsk Skriftlig, dette er igjen en eksamen som kan fullføres med god karakter uten å ha lest mye i det hele tatt. Eventuelt matte, dersom du føler deg stødig i faget er det like greit å ha 2 kjangser.



Anonymous poster hash: 63317...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...