Gå til innhold

Hva synes dere om min løsning i denne tråden....jeg er Ts, som fikk vite at jeg har et allergisk barn som ikke tåler katter forrige uke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=770671?st=0

Må si jeg er rystet over hva enkelte har skrevet til meg i denne tråden. Jeg burde ha kastet kattemamma med diende kattunge på hodet og ræva ut i samme sekund som jentungen fikk påvisst katteallergi.

For ikke å snakke om at jeg bedrev omsorgsvikt og aldri skulle hatt barn.

Eller; de håpte på at jeg ikke misforsto og avlivet ungen når jeg egentlig burde avlive kattene..

Alt pga jeg ville bruke litt tid på å finne nye, gode og trygge hjem til våre kjære firbeinte som vi aller er så innmari glad i..

Summa summarum; kattene er nå omplassert til folk jeg kjenner og er trygge på, og jenta har enda ikke dødd pga akuttforverring av allergi (hun hadde en mild form for katteallergi....).

Jeg er rystet over hvor enkelt folk tar på dyr, det er faktisk ikke bare å drepe et liv pga det ikke lengre passer inn i familien...



Anonymous poster hash: 0242e...ae8
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste bare en side av den tråden, orket ikke å lese mer. Fikk vondt langt inn i ryggmargen av svarene du fikk.

Som sagt så leste jeg bare en side, og skumleste så fikk ikke med meg hvor allergisk barnet ditt faktisk er.

Jeg må si at jeg er veldig glad for at du faktisk tok deg tid til å få dem omplassert!

Selv har jeg heftig pollenallergi, oppvokst på "landet" med flere ubrukte jorder som vokser vilt med alt jeg ikke tåler. Så, om du driver med omsorgssvikt av ditt barn, så burde vel mine foreldre vært sperret inne.

Ut i fra det lille jeg fikk med meg så synes jeg det valget du tok er et bra valg. Du har fremdeles anledning til å hilse på kattene om du ønsker det, og du vet at de vil få det godt der de er nå.

Jeg skjønner ikke folk som tar så lett på å ta liv, dyr er like dyrebare som oss mennesker i mine øyne. De er en del av familien, du blir glad i dem.

Det er virkelig ikke "bare bare" å gi dem bort eller "pælme dem ut på hue og ræva".

Så sant det ikke er for dyrets beste å la dem få sovne inn, så er jeg imot avliving. De har like stor rett til å leve som oss.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Du gjorde et godt valg, et valg jeg ikke tror hvem som helst hadde tatt.

Og de kommentarene du fikk.... de er rett og slett forkastelige!

Edit: Jeg har ikke barn enda, men håper å få om noen år.

Da er det et par ting jeg lurer på ang. barn og katt, men ut i fra hvordan dette forumet virker, så kommer jeg ikke til å spørre her. Da vil jeg spørre et rent katteforum. Og nei, jeg er ikke redd for katt og barn. Jeg er oppvokst slik selv. Men, føles bedre å spørre i et katteforum hvor du faktisk bare vil få konstruktive svar, fra folk som virkelig LIKER katter og forstår hvor mye de faktisk betyr.

Endret av Avalon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste (kun) første siden. Mitt inntrykk er at responsen er på nivå med svarene i de fleste andre tråder.

Fint at det ordnet seg med omplassering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra du fikk omplassert. Jeg har selv katt og forstår det var vanskelig.

Jeg vokste selv opp i hus med katt og hadde eksem på 6-ukers kontrollen. Er i dag voksen og sliter med atopisk eksem og katteallergi enda. Tror nok denne ville vært bedre/ikke eksisterende om katten hadde blitt omplassert. Synes derfor du har gjort det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar får du på KG. Er en god del her inne som mangler litt i toppen når de svarer.
Svarene jeg fikk på ene tråden om "alenemor med hund"(!) - der var et dyr lite verdt gitt! Avliv det, sett det ut på gata, skyt det, ta det til skogs, alt av horrible svar.
Veldig "lett" for folk som ikke sitter i det...

Bra det ordnet seg :) Trist det ble slik, men er jo til det beste. Barn kan faktisk vokse av seg allergi, bare så det er sagt. Var allergisk mot fugl når jeg var lita pike, er ikke det i dag ;)



Anonymous poster hash: 3a811...c56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra alt ordnet seg til det beste for både to og firbeinte. Dessverre er slike hjernedøde svar ganske normalt her på KG, noen har kanskje ikke bedre vett, å noen ønsker å provosere. Skal man spørre om noe her, må man holde tunga i rett munn, å bare skli forbi de mest hjernedøde svarene.

Du virker både voksen og oppegående, så du klarer vel å sile ut det fornuftige, men jeg bekymrer meg egentlig litt for dem som er unge, å kanskje litt "dumme"

Men, hvis du drev barnemishandling fordi du ikke "pælma katta på dør i samme sekund", så lurer jeg litt på hva som skulle vært gjort med meg. Sønnen min fikk påvist allergi mot et midd som lever i gamle hus og låver, å jeg bodde i gammelt hus, og hadde låve(dvs bonde) Ikke hasteflytta jeg, å ikke brann jeg ned låven. Gutten måtte innta litt allergimedisin, men han levde bra, å er nå voksen å klarer seg fint.

Men, jeg burde vel vert fratatt omsorgen, klynga opp mot en mur å skutt ved soloppgang....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste (kun) første siden. Mitt inntrykk er at responsen er på nivå med svarene i de fleste andre tråder.

Fint at det ordnet seg med omplassering da.

Det sier mer om KG enn om tråden, dessverre :/

Anonymous poster hash: f1a28...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...