Gå til innhold

Merkelig spørsmål angående fødsel


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva skjer om man må på do under fødselen, om hodet alt er på vei ut? Går man bare på toalettet? Og forresten, er det sant at barnet gjør fra seg med en gang det kommer ut?

:oops: Har aldri født barn selv og lurer litt på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med sistemann måtte jeg ligge i senga fordi barnet hadde ikke festet seg, og jeg var så tissatrengt. Så tenkte jeg at jeg kom vel til og tisse på meg under selve fødselen, men neida så når jeg hadde fått minsten så måtte jeg fortsatt på do :hoho:

Mine barn har ikke bæsjet med engang, men jeg tror en av disse tassene jeg har tisset mens de fortsatt har liggi på brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke født selv ennå (spør igjen om et halvt år...), men såvidt jeg vet får man klyster før fødselen for å tømme tarmene. Dersom man ikke rekker det, tror jeg dessverre du ikke får gått på toalettet heller.

Selv om en fødsel kan ta mange timer, tror jeg det blir lite med spising og dersom du drikker noe vil jeg anta at du svetter det ut.

Barnet har avføring i magen før fødselen, kalt barnebek. Om det kommer ut med en gang etter fødselen vet jeg ikke helt, men jeg vet at det kan være litt kritisk dersom det kommer ut inne i livmoren. Det skjedde en venninne av meg, men alt gikk bra.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man må på do under fødselen' date=' om hodet alt er på vei ut? Går man bare på toalettet?[/quote']

Om du må på do når hodet er ute og du har pressveer, vil du nok ikke merke det i tilfelle.... Mange fødende "går på do" midt under en fødsel uten at de selv merker det. Jordmor fikser dette ganske diskret. Ihverfall i følge de av mine venninner som er sykepleiere.

Hvis blæra di er full setter de ofte inn kateter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Jeg måtte kateteriseres, like før jeg skulle flyttes over fra vanlig seng til fødeseng, etter at pressriene hadde begynt, satt jeg på et bekken for å tisse, men samme hvor mye jeg prøvde og måtte så kom det ikke en dråpe. Jeg spurte hva som skjedde hvis jeg ikke klarte å tisse; da hjelper vi deg for du skal, var svaret jeg fikk. Så kom kateteret....

Jeg fikk klyster når jeg ble innlagt, men dette var da 1 1/2 døgn før fødselen så spiste mange måltid etter. Men dette ble ikke noe problem under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke klyster før fødselen, så da riene satte inn, måtte jeg på do fire-fem ganger før jeg fikk tømt meg skikkelig. Det var ikke noe særlig å sitte der og presse samtidig med at veene herjet med meg... :-?

Når hodet til babyen er kommet ut, tror jeg ikke trangen til å lette seg er det man merker best. Og skulle noe skje, fikser som nevnt jordmoren det uten noe om og men. Tviler sterkt på at du får gå på toalettet hvis hodet henger ut!

Sønnen min bæsjet faktisk i hånden min etter at han hadde ligget på magen min en stund :ler: . Det er vel individuelt hvor fort de små kvitter seg med beken. (Det kom ut mye mer siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk et rør opp i urinrøret for å tømme blæra et godt stykke ut i føselen og klyster før jeg kom inn på føden.og lille pia mi skrek før kroppen var ute :-) og besja i det samme hun var ute av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk klyster med begge gutta da jeg kom på føden. Og følte selv at jeg fikk tømt meg. Førstemann hadde bæsjet før han kom ut, så den biten ble litt kritisk da han svelget misfarget forstervann.

Med nummer to så kan jeg ikke huske at han bæsjet rett etter han kom ut, men det kan jo ha skjedd uten at jeg fikk det med meg.

Men får du tilbud om klyster, så ta det imot og prøv, det er ikke gøy og bæsje under fødselen, selvom de er vant med det og du ikke får gjort noe med det. Men det er noe med den følesen etterpå hvis det skulle skje og du får det med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Alt innhold i tarmen har blitt skvisa ut samtidig med ungen... Var flau pga. dette, men jordmor beroliget meg. Kan nok være lurt å be om klyster om du bekymrer deg for dette.

Det er nok ikke vanlig å bæsje med en gang, men en av sønnene mine kom til verden med en skikkelig tissestråle til jordmoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blåsa var full och låg i vägen för barnet.

De tog in en hink på födselrummet för mig att kissa i men jag lyckades inte få ut en droppe. Däremot två små små pluttar bajs. De satte kateter och tömde min blåsa på urin. Konstigt att ligga där på bädden med värkar och höra hur urinet rinner ner i en skål.

När jag var "tömd" gick det genast lättare, barnets huvud kom ner mot förlossningsgången.

När du väl ligger där på förlossningen tänker du inte alls på att gå på toaletten - det som sker det sker och personalen är vana att se det. INNAN däremot kan man gott fundera på vad som sker. Ju mer man vet desto lättare (eller mindre svårt) blir det att förbereda sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...