Gå til innhold

Italiensk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med italiensk? Hvordan har det vært å lære seg italiensk? Er det et vanskelig/lett språk? Hva er det som er vanskelig med språket?

Jeg har tidligere lært meg litt arabisk og japansk, men jeg har dessverre glemt det meste. I tillegg kan jeg tysk godt, og engelsk flytende. Jeg har altså ingen erfaring med språk som stammer fra latin.

Anonymous poster hash: 440b7...df5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med italiensk i våres (egenlæring)
Så meldte jeg meg på kurs.

Språket er overraskende lett faktisk, utrolig nok mange nesten like ord.

Grammatikken kan være litt.. utfordrende i starten, men dette kom seg fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med italiensk i våres (egenlæring)

Så meldte jeg meg på kurs.

Språket er overraskende lett faktisk, utrolig nok mange nesten like ord.

Grammatikken kan være litt.. utfordrende i starten, men dette kom seg fort :-)

Hei! Tusen takk for svar!

Hva er det med grammatikken som er vanskelig? Hvilke andre språk kan du sammenligne grammatikken med, bortsett fra fransk og spansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for svar!

Hva er det med grammatikken som er vanskelig? Hvilke andre språk kan du sammenligne grammatikken med, bortsett fra fransk og spansk?

Det var ikke jeg som svarte men slenger meg på! Hvis du har erfaring med å tilegne deg et nytt språk, så hjelper det selv om de ikke er i samme familie. Jeg synes den italienske grammatikken var veldig grei, bortsett fra sammensatte pronomer, husker det var litt vanskelig! Men ellers et veldig morsomt og vakkert språk så jeg anbefaler det absolutt. (Bare en yrkesskade: man begynner å legge merke til hvor utrolig mye feil italiensk man finner overalt! Restaurantmenyer over hele verden er full av ting som er skrevet feil eller brukt feil og jeg klarer dessverre å irritere meg over det...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som svarte men slenger meg på! Hvis du har erfaring med å tilegne deg et nytt språk, så hjelper det selv om de ikke er i samme familie. Jeg synes den italienske grammatikken var veldig grei, bortsett fra sammensatte pronomer, husker det var litt vanskelig! Men ellers et veldig morsomt og vakkert språk så jeg anbefaler det absolutt. (Bare en yrkesskade: man begynner å legge merke til hvor utrolig mye feil italiensk man finner overalt! Restaurantmenyer over hele verden er full av ting som er skrevet feil eller brukt feil og jeg klarer dessverre å irritere meg over det...)

Hei, tusen takk for svar! Jeg har nå begynnt i en italiensk klasse, og det er som du sier, grammatikken er veldig grei. Jeg har lært litt om hvordan man bøyer substantiv, artikler og verb og det er faktisk overraskende enkelt. Det er selvfølgelig endel unntak som må huskes, men ellers synes jeg det bare er moro med grammatikken. Vi får se hvor lenge det varer da... :fnise:

Kan du forresten fortelle litt mer om hvordan det var å lære italiensk? Kan du det flytende nå eller lærer du fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for svar! Jeg har nå begynnt i en italiensk klasse, og det er som du sier, grammatikken er veldig grei. Jeg har lært litt om hvordan man bøyer substantiv, artikler og verb og det er faktisk overraskende enkelt. Det er selvfølgelig endel unntak som må huskes, men ellers synes jeg det bare er moro med grammatikken. Vi får se hvor lenge det varer da... :fnise:

Kan du forresten fortelle litt mer om hvordan det var å lære italiensk? Kan du det flytende nå eller lærer du fortsatt?

Så kult at du har begynt på kurs! Det er leeenge siden jeg tok kurs (slutten av nittitallet, på Scuola d'italiano i Bygdo Alle) men etter det tilbrakte jeg mye tid i Italia så jeg vil si at jeg snakker det nesten flytende. Jeg likte veldig godt å gå på kurs, for det var moro og gikk relativt fort frem, men det var jo helt fantastisk å komme til Italia og kunne kommunisere. Da får man mye passivt også, fordi man lytter til språket hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult at du har begynt på kurs! Det er leeenge siden jeg tok kurs (slutten av nittitallet, på Scuola d'italiano i Bygdo Alle) men etter det tilbrakte jeg mye tid i Italia så jeg vil si at jeg snakker det nesten flytende. Jeg likte veldig godt å gå på kurs, for det var moro og gikk relativt fort frem, men det var jo helt fantastisk å komme til Italia og kunne kommunisere. Da får man mye passivt også, fordi man lytter til språket hele tiden.

Hei, igjen!

Ja, det er veldig moro å gå på kurs, jeg har heldigvis en helt fantastisk lærer også :D Jeg gleder meg også virkelig til å faktisk besøke landet og få brukt språket. Man får jo mye inn passivt, som du sier, så jeg lærer sikkert kjempemye. Jeg gleder meg virkelig til den dagen jeg kan faktisk lese en hel bok på italiensk!

Tusen takk for svar igjen. Det er jo ikke alltid folk gidder å svare på slike tråder, så det var veldig hyggelig å få svar av deg. Grazie :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar igjen. Det er jo ikke alltid folk gidder å svare på slike tråder, så det var veldig hyggelig å få svar av deg. Grazie :smilyblomst:

Prego! Eller et av mine favorittuttrykk: Ci mancherebbe altro! "Det skulle bare mangle." Synes det er et supert uttrykk og morsomt at det faktisk kan oversettes direkte til norsk. Paa engelsk finnes det ikke noe ordentlig bra oversettelse, det blir noe a la "It was so little", "It was the least I could do."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puotra coccincho el bene ami amor vene. La lasagna bene bella omege falioli. Neandra bene ci ca la de molle :-) simplioso!

Anonymous poster hash: 9debb...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...