Gå til innhold

Slutte på studiet siste år? Har det ikke bra med meg selv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går siste år på et studie som jeg aldri har trivdes med (sykepleien), og som jeg ikke kommer til å jobbe som når jeg er ferdig. Grunnen til at jeg har slitt meg gjennom studiet til nå, dvs akkurat holdt ut, er fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre om jeg sluttet. Men nå er jeg i praksis på sykehus, og jeg mistrives virkelig med det jeg holder på med (har mistrivdes i alle praksisene). Synes det er demotiverende og uinteressant. Og det føles ut som jeg ikke lever mitt eget liv. Føles helt død hver dag jeg går til og fra skolen/praksis. Henger ikke med på noen ting lengre, og alt har blitt et skuespill. Jeg har tvunget meg selv til å fortsette så lenge, og igår fikk jeg noe som lignet et angstanfall. Klarte ikke å gå til praksisen og lå hjemme og gråt og var svimmel og rar hele dagen. Har i det siste hatt det slik at jeg bare "detter ut". Blir nummen i kroppen, svimmel og helt tom i hodet. Da får jeg ikke med meg noe. Går nesten konstant rundt med en skikkelig urolig og ubehagelig følelse i magen. Føler at alt jeg har slitt meg gjennom er bortkastet og jeg føler at jeg ikke orker mer. Men det føles helt jævlig å skulle slutte nå som jeg er på siste år. Samtidig virker det som om det nå går utvoer min egen helse. Jeg er redd for at om jeg slutter så kommer jeg til å våkne opp med en like utrolig følelse i magen. Hvordan kan jeg vite det. Jeg er 23 år gammel, og føler jeg er fortapt uansett hva jeg gjør...

Håper det er noen som har noen tanker eller råd og komme med. Jeg har det ikke bra akkurat nå.



Anonymous poster hash: 49cd0...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det taktiskt lureste er å holde ut 8 måneder til og så har du en grad i boks.

Som utdannet sykepleier finnes det mange forskjellige jobber, du må faktisk ikke jobbe på sykehus, har du ikke lyst til å jobbe med pasienter, kan du jobbe som flyvertinne, rådgiver i staten, forsikring, etc.



Anonymous poster hash: f64da...1ea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å snakke med studentpresten og de rådgiverne som skal fortelle om karrieremulighetene på høyskolen din?

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke slutt!

Man har så utrolig mange flere muligheter bare man har en høyere utdannelse! Det er kanskje vanskelig for deg å se det nå, men du har utrolig mange muligheter - etterhvert. Du kan for eksempel bli psykiatrisk sykepleier og jobbe med samtaleterapi (som en psykolog), innenfor ergoterapi, familieterapi, Kanskje kan du bygge på med økonomi og administrasjon og bli leder for et behandlingshjem, du kan ta spes ped og undervise i helsefag, bli akupunktør, personlig trener osv. Der er mange muligheter, og veien bruker ofte å gå seg til mens du går den, så ikke mist motet!

Og uanset så er det flere stillingsannonser der de bare ønsker noen med en høyskoleutdannelse. Du vil alltid være bedre stilt når du har en høyere utdannelse, og det er ingenting i veien for at du kan ta noe helt annet senere. Men nå er du så nære, bit tennene sammen og ikke gi opp!

Stor klem til deg!

Anonymous poster hash: 6463c...02d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfør, stå i alle fag. Uansett hva du ender opp med så er det en massiv forskjell på å være ferdig utdannet sykepleier og å stå på bar bakke.



Anonymous poster hash: 82143...77b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er lurt å snakke med noen om dette. noen i familien, en god venninne eller kanskje en lege/psykolog. er du sikker på at disse følelsene kommer kun på grunn av studiet? eller kan det ligge mer bak? siden du skriver at du er redd for at du skal ha den samme urolige følelsen selv om du slutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke sluttet. MEN det føles som om du mistrives veldig mye, så det kunne kanskje vært en ide å tatt 1 års permisjon?

Høres ut som du holder på å utvikle angst. Det kan komme av mistrivsel. Men du burde i alle fall snakket med noen om dette! Ta kontakt med legen din eller skolepsykologen.



Anonymous poster hash: c2419...d3c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...