Gjest JakeGreen Skrevet 13. september 2013 #41 Skrevet 13. september 2013 Nå må du ikke bli helt gunfreak da Anonymous poster hash: 47d53...b8d Er du singel da?
Gjest .-L-. Skrevet 13. september 2013 #42 Skrevet 13. september 2013 (endret) Vær deg selv du. Det er mulig å være en seksuell trussel med ryggrad og selvtillit som samtidig er snill. En ekte mann prøver ikke å tilpasse seg et ideal for å få best mulig respons eller resultat, men er seg selv fullt ut og tar de kvinnene han vil ha. Mener i hvert fall jeg. Kommer veldig annpå hva man definerer som snill. I mine øyne er man ikke snill når en "tar" damen man vil ha. Jeg har jo gjort det selv, og det funker, men å være snill i mine øye er og latt hun velge selv, Så ja, derfor mitt etiske dilemma. For det funker å "ta" de jentene man vil ha, men dersom man ikke gjør det, er snill og rolig, og latt dem velge uten at man tar seg til rette, så velger de heller en annen som "tar" det han vil ha. Min erfaring i alle fall. Nei, altså jeg har i grunn aldri tilpasset meg det idealet som funker. Jeg har oppført meg etter det jeg mener er riktig, men hva jeg mener er riktig har jo endret seg med årene. Endret 13. september 2013 av .-L-.
Gjest JakeGreen Skrevet 13. september 2013 #43 Skrevet 13. september 2013 Kommer veldig annpå hva man definerer som snill. I mine øyne er man ikke snill når en "tar" damen man vil ha. Jeg har jo gjort det selv, og det funker, men å være snill i mine øye er og latt hun velge selv, Så ja, derfor mitt etiske dilemma. For det funker å "ta" de jentene man vil ha, men dersom man ikke gjør det, er snill og rolig, og latt dem velge uten at man tar seg til rette, så velger de heller en annen som "tar" det han vil ha. Min erfaring i alle fall. Nei, altså jeg har i grunn aldri tilpasset meg det idealet som funker. Jeg har oppført meg etter det jeg mener er riktig, men hva jeg mener er riktig har jo endret seg med årene. Jeg har ikke sagt noe om å ikke gi henne et valg, men jeg snakker om å gå etter de jentene man vil ha med selvtillit. Det vi kan gjøre som menn er å gi henne en invitasjon; så er det opp til henne om hun er interessert eller ikke. Det jeg legger i å være snill er å behandle damene bra. Med respekt og ærlighet, men uten at det blir kjedelig. Det er ikke noen motsetning med det og samtidig behandle henne som et ludder når tiden er inne for det. Regner med jeg blir kraftig misforstått nå, men uansett. Jeg sa det jeg sa fordi du sa det fristet å bli mer kynisk. Da antar jeg at du ikke er fornøyd med resultatene dine i dag og derfor var interessert i å tilpasse deg, noe jeg mener er en dårlig ide.
Gjest .-L-. Skrevet 13. september 2013 #44 Skrevet 13. september 2013 (endret) Jeg har ikke sagt noe om å ikke gi henne et valg, men jeg snakker om å gå etter de jentene man vil ha med selvtillit. Det vi kan gjøre som menn er å gi henne en invitasjon; så er det opp til henne om hun er interessert eller ikke. Det jeg legger i å være snill er å behandle damene bra. Med respekt og ærlighet, men uten at det blir kjedelig. Det er ikke noen motsetning med det og samtidig behandle henne som et ludder når tiden er inne for det. Regner med jeg blir kraftig misforstått nå, men uansett. Jeg sa det jeg sa fordi du sa det fristet å bli mer kynisk. Da antar jeg at du ikke er fornøyd med resultatene dine i dag og derfor var interessert i å tilpasse deg, noe jeg mener er en dårlig ide. Oki, da forstår jeg, vi er enige der. Hehe, synes det begynner å bli litt kjedelig, må skje noe snart Synes ikke det er noe galt i å tilpasse seg, men det må være for de riktige årsakene. Dersom jeg endrer virkelighetsoppfatning og ser på noe annerledes har jeg ikke noe problem med å tilpasse meg. Å tilpasse seg og endre sine egne verdier for å få en dame går i grunn imot det jeg står for. Dog, det er jo veldig fristende å være litt bad når man vet at det funker Endret 13. september 2013 av .-L-.
Nettinettet Skrevet 13. september 2013 #45 Skrevet 13. september 2013 Ikke helt enig der. Det hjelper ikke bare være snill dessverre. Du kan heller fortelle den historien til de flere hundretusen mennene som er ufrivillig single i Norge i dag. Jeg tipper du får servert en annen side av historien . Mange av de hundretusen mennene som er ufrivillige single i Norge er også personer jeg snakker med, og de har som regel noe de må jobbe med de også. Selvfølgelig holder det ikke bare å være snill! Hvis det var det eneste kriteriet man måtte ha i orden for å få seg dame hadde det vært mange uengasjerte menn som hadde fått seg dame, og det er ikke rettferdig spør du meg. Men en mann som tar vare på seg selv, har sunne verdier, har det bra med seg selv OG er snill, fortjener en dame! 1
Gjest .-L-. Skrevet 13. september 2013 #47 Skrevet 13. september 2013 Mange av de hundretusen mennene som er ufrivillige single i Norge er også personer jeg snakker med, og de har som regel noe de må jobbe med de også. Selvfølgelig holder det ikke bare å være snill! Hvis det var det eneste kriteriet man måtte ha i orden for å få seg dame hadde det vært mange uengasjerte menn som hadde fått seg dame, og det er ikke rettferdig spør du meg. Men en mann som tar vare på seg selv, har sunne verdier, har det bra med seg selv OG er snill, fortjener en dame! Det er jo litt synd, fordi da er jo det faktisk mange som "fortjener" en kjæreste, men siden de ikke klarer å fikse den første prosessen, så forblir de single.
Nettinettet Skrevet 13. september 2013 #48 Skrevet 13. september 2013 Det er jo litt synd, fordi da er jo det faktisk mange som "fortjener" en kjæreste, men siden de ikke klarer å fikse den første prosessen, så forblir de single. Det er jo der jeg kommer inn i bildet og hjelper dem.
Gjest JakeGreen Skrevet 13. september 2013 #49 Skrevet 13. september 2013 Oki, da forstår jeg, vi er enige der. Hehe, synes det begynner å bli litt kjedelig, må skje noe snart Synes ikke det er noe galt i å tilpasse seg, men det må være for de riktige årsakene. Dersom jeg endrer virkelighetsoppfatning og ser på noe annerledes har jeg ikke noe problem med å tilpasse meg. Å tilpasse seg og endre sine egne verdier for å få en dame går i grunn imot det jeg står for. Dog, det er jo veldig fristende å være litt bad når man vet at det funker The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable man persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man. — George Bernard Shaw
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #50 Skrevet 13. september 2013 slut Haha jeg kom nær pluss knappen på innlegget ditt. Jeg er en slut mener du? Ok Nå har jeg avsluttet det med fyr nr 1 også, så da sitter jeg her aleine på en fredagskveld, akkurat som fortjent kanskje, haha Anonymous poster hash: 2d152...d5c
Gjest JakeGreen Skrevet 13. september 2013 #51 Skrevet 13. september 2013 Haha jeg kom nær pluss knappen på innlegget ditt. Jeg er en slut mener du? Ok Nå har jeg avsluttet det med fyr nr 1 også, så da sitter jeg her aleine på en fredagskveld, akkurat som fortjent kanskje, haha Anonymous poster hash: 2d152...d5c
Gjest .-L-. Skrevet 14. september 2013 #52 Skrevet 14. september 2013 (endret) Det er jo der jeg kommer inn i bildet og hjelper dem. Så bra Tror du kan få til mye bra der altså! Synes du har gode ideer om hvordan man skal se på/tenke på prosessen. Du går jo også inn på et litt tøft marked, da du på mange måter konkurrerer med sjekkefolkene. Vet ikke hvordan de gjør det i Norge, men i andre land så tar jo de med ut på byn, barer osv og lærer de prinsipper for hvordan de skal gå fram der, presser dem til å gjennomføre osv. Så det blir jo resultater av det. Som du vet, så lærer jo de i grunn vekk en livstsill som gjør at de tiltrekker seg damer, men lærer ikke vekk så mange prinsipper som gjør at man holder på damen. Så da har jo du et unikt produkt hvis du finner formelen for å holde på kjæresten Endret 14. september 2013 av .-L-.
Nettinettet Skrevet 14. september 2013 #53 Skrevet 14. september 2013 Så da har jo du et unikt produkt hvis du finner formelen for å holde på kjæresten Jepp! *gliser enda mer* Det sier jo sitt når en av de store sjekkerne i Norge har vært min kunde Foreløpig er jeg eneste i norge på mitt felt, men hvis man snur nesten mot England og ikke minst USA så ser man fort at dette er blitt et populært yrke som mange benytter seg av. Både for de som er single som trenger hjelp til å sortere ut og finne den rette, men også for par som sliter med å finne balansen i forholdet, men som ikke har lyst til å bytte ut partneren. Siden samlivsrådgivning er begynt å bli normal her hjemme, og dermed tenker jeg at Daterådgivning også vil bli det etterhvert, videreutdanner jeg meg til å bli en bedre Matchmaker i tillegg. Det er virkelig det nye store i England og USA, og jeg vil være den beste som man kan finne her hjemme. Så nå tar jeg utdannelse via Matchmaking Institute, og har fått en fantastisk mentor som jeg har jevnlige møter med for å finpusse på radaren min og lære meg nye teknikker slik at jeg enda lettere ser hvem som passer sammen og hvem som ikke gjør det. Litt avsporing på tråden, men likevel ikke.. for det handler jo om å klare å tiltrekke seg de man virkelig passer sammen med, og ikke enten bad boy eller de man synes er kjedelig..
Gjest .-L-. Skrevet 14. september 2013 #54 Skrevet 14. september 2013 (endret) Visste ikke at man kan kunne ta utdanning i matchmaking. Litt av greien som man har sett med sjekkegutta, spesielt i Usa og i England, er jo at livsstilen de lærer vekk funker når det kommer til å dra damer. Dog pga av alle ideene, konseptene og tankemønstrene denne livsstilen innehar, så holder jo de seg aldri til 1. I Rsd for eksempel så lærer de vekk teoriene freedom from outcome, og abundance theory. Første sier basicly at man ikke burde få negative følelser når man blir avist, den andre sier at dersom man blir avist, så er det helt greit, for det er 100x andre fisk i havet. Ergo man gir aldri en person noe stor verdi, og man kaster vekk eget ego. For det er bare i veien for egen suksee. Siden de aldri holder seg til en, så lærer jo de seg heller ikke hvordan de skal behandle en man eventuelt blir sammen med. På mange områder så er ideene så kyniske at de rett og slett ikke passer inn når det kommer til parforhold. Så ja, det liksom et lite paradoks i dette med at de teoriene som gjør at man tiltrekker det motsatte kjønn, kanskje er med på å frastøte den man har tiltrukket seg når h*n har blitt tiltrukket. Du har jo sagt til meg før at du har folk fra sjekkemiljøet som har kommet til deg. Greien med sjekkemiljøet er at man kan lett sammenligne det med en sport som fotball. Noen blir gode, noen blir middelmådige og noen blir aldri flink til det. Kommer anpå hvor fort man plukker ting opp, hvor fort man lærer å kalibrere og hvor villig man er til å tilpasse seg ideene. De som blir veldig flinke tror jeg ikke ønsker å ligge av seg livsstilen en gang, og dersom de gjør det, så er det vanskelig og legge vekk de vanene de har opparbeidet seg for å bli så god til å sjekke. Man får et helt annet virkelighetsbilde i grunn, fordi når man får disse ideene til å funke, legger man fra seg tanker som de fleste andre i befolkningen har. For eksempel at utseende er så viktig. Når det kommer til det å tiltrekke seg de man passer med, så er vel det litt essensielt at man blir tiltrukket av dem også? Eller mener du man burde prøve ut noe med en man i utgangspunktet ikke synes er tiltrekkende? Endret 14. september 2013 av .-L-.
Nettinettet Skrevet 14. september 2013 #55 Skrevet 14. september 2013 Visste ikke at man kan kunne ta utdanning i matchmaking. Når det kommer til det å tiltrekke seg de man passer med, så er vel det litt essensielt at man blir tiltrukket av dem også? Eller mener du man burde prøve ut noe med en man i utgangspunktet ikke synes er tiltrekkende? Joda det kan man. Det finnes jo folk som har drevet med matchmaking i mange mange mange år, og de har mye å lære bort. Mange tror matchmaking handler om å bruke intuisjonen, men egentlig handler det bare om å se de viktige tingene og finne noen som matcher på bakgrunn av det. Jeg mener det er viktig å gi mennesker man i utgangspunktet ikke er tiltrukket av en sjanse, hvis personen har andre kvaliteter man setter pris på. Mye fordi man ofte har brukt den fysiske tiltrekningen som veileder når man skal finne en kjæreste, men resultatet er at man hele tiden treffer feil folk. Selvfølgelig har utseende betydning, men det viktigste når man skal finne en kjæreste er at man er likestillt når det kommer til selvbilde og bekreftelsesbehov, faktisk.. (som jeg altså har lært på kurs! )
Gjest .-L-. Skrevet 14. september 2013 #56 Skrevet 14. september 2013 (endret) Tror du kommer til å møte motstand der altså, for de fleste vil jo gå etter det de i utgangspuntet blir tiltrukket av. Synes ideen er smart jeg, for følelser kan jo komme etter hvert. Endret 14. september 2013 av .-L-.
Nettinettet Skrevet 14. september 2013 #57 Skrevet 14. september 2013 Tror du kommer til å møte motstand der altså, for de fleste vil jo gå etter det de i utgangspuntet blir tiltrukket av. Synes ideen er smart jeg, for følelser kan jo komme etter hvert. De fleste som kontakter meg har prøvd alt,eller feilet så mange ganger at de er villige til å lytte til hva jeg har å si og mener.Så innser de at de faktisk treffer mennesker som passer dem bedre totalt sett, og ser at følelser og tiltrekning kan komme etterhvert. Det er selvfølgelig noen som nekter å prøve og som bare går på den samme greia uansett hva jeg sier, men de kaster jeg på dør så får de bare fortsette det de holder på med. Jeg har 14 kjærestepar og 2 ektepar på samvittigheten, så noe rett må jeg jo gjøre
Chien Skrevet 14. september 2013 #58 Skrevet 14. september 2013 Jeg ville satsa på han første, men jeg hadde sannsynligvis hatt mye mer kriblinger med en mann jeg så en rolig, stabil fremtid med enn med en fyr jeg visste ville laga drama. Så det er bare for deg å bestemme deg. Fort som faen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #59 Skrevet 14. september 2013 Off topic, men menn som klager over at kvinner "alltid går etter bad boys", eller kanskje enda mer treffende "alltid friendzoner de som er snille", er som regel langt fra så bra menn som de selv tror de er. Som regel mangler de en god dose selvinnsikt, respekt og ikke minst empati. Anonymous poster hash: ac58e...20a
Nettinettet Skrevet 14. september 2013 #60 Skrevet 14. september 2013 Off topic, men menn som klager over at kvinner "alltid går etter bad boys", eller kanskje enda mer treffende "alltid friendzoner de som er snille", er som regel langt fra så bra menn som de selv tror de er. Som regel mangler de en god dose selvinnsikt, respekt og ikke minst empati. Jeg synes at menn som føler de aldri blir sett på som et kjæresteemne må få lov til å klage litt, men som du sier så er det viktig å se om det er noe man kan gjøre, mens man klager Noen ganger er det bare litt selvtilitt som skal til.. en liten dose, for mye skaper monstre og da mister de verdien sin..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå