Gå til innhold

Treffer plutselig to samtidig..

Fremhevede innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet

Så da er jeg jo like langt...

Men er det et mål i seg selv å bli sammen med noen?

Målet må vel være å bli sammen med noen du virkelig har lyst til å bli sammen med hvor det ikke er noen tvil?

Og det trenger ikke være og er sikkert ikke en av de to basert på det du skriver.

:)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To samtidig må da vel være fint, kanskje du kan få dem med på trekant en gang :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg har tidligere vært sammen med såkalte "bad boys" og jeg har gått inn i de forholdene med et ønske om å "slå meg til ro", jeg har ikke vært på utkikk etter noen andre mens jeg har vært i forhold, men jeg har alltid endt opp såret da. Så egentlig er det jo lurest av meg å fortsette å date han snille ( kan jo godt hende han er i stand til å såre damer han også da... selv om han gir inntrykk av å være såkalt "snill og kjedelig"). Men jeg kan jo ikke styre følelsene mine..

Anonymous poster hash: 2d152...d5c

Når man involverer seg med noen man er usikker på og som man føler at kanskje andre har interesse av, har man muligens et enda større ønske om å slå seg til ro med han enn med andre. Man har heller ikke behov for å lete etter noen andre, fordi man føler man har "vunnet" premien og man jobber så iherdig med å få han til å bli værende og å bli den rette for han. Og i bakholdet har man hele tiden forventingen om at han skal dumpe deg han også, for det gjør jo badboys ofte. Samtidig så er det enklere å takle fordi han jo "aldri kommer til å slå seg til ro med noen"

Jeg stemmer for at du skal gi han snille en sjanse. En som kan gi deg det du egentlig trenger og det tror jeg er bekreftelse på at du er bra nok. Vi glemmer ofte disse snille fordi vi anser at det at de liker oss ikke bekrefter vår attraktivitet, men sannheten er at det bekrefter det mye mer enn hvis en badboy leker med oss. Han snille ser din verdi som menneske og som en helhet. Kanskje du kan gjøre det samme ved han? :)

Ønsker deg uansett lykke til med valget, og velger du feil (uansett hvem av dem du velger) så er det bare å lære av det og lete videre. :)

Skrevet

Når jeg sier slå seg til ro, så mener ikke jeg at man skal bli kjedelig. Jeg mener bare at man har et ønske om å være monogam og finne en som man har lyst til å bygge en fremtid sammen med. Veldig mange menn tenker at livet slutter når man får seg kjæreste, men det handler bare om hva slags dame man blir kjæreste med. ;)

Nei, men jeg mente jo ikke at det nødvendigvis blir kjedelig heller, det handler mer om at begge bør ønske å være monogame uten for mye drama og egentlig ønske om en "bad boy". Dersom man retter interessen og lekenheten mot hverandre istedet for å søke det utenfor forholdet blir alt mye bedre.

Men har du tenkt over hva slags type damer man vekker interessen hos når man er sånn? Jeg har nemlig tenkt litt over det, og de fleste damer som kun går etter badboys har ofte et litt dårlig selvbilde og er redd for å slå seg til ro.

Jepp, jeg ser jo at kvinner som ønsker det litt uoppnåelige kanskje blir ennå mer interessert. Likevel tør jeg påstå at det at man anses som attraktiv blant andre hvertfall er litt attraktivt for de fleste kvinner. Selv for de "snille og rolige" kvinnene som ikke er redd for å gå inn i et stabilt forhold.

Anonymous poster hash: 98565...cd6

Skrevet

Jeg stemmer for at du skal gi han snille en sjanse. En som kan gi deg det du egentlig trenger og det tror jeg er bekreftelse på at du er bra nok. Vi glemmer ofte disse snille fordi vi anser at det at de liker oss ikke bekrefter vår attraktivitet, men sannheten er at det bekrefter det mye mer enn hvis en badboy leker med oss. Han snille ser din verdi som menneske og som en helhet. Kanskje du kan gjøre det samme ved han? :)

Ja, men problemet er jo nettopp at mange "snille" gutter aldri slipper til og får da heller ikke bevist sin verdi. Vi har vel alle hørt om venninnene til slike gutter som forteller dem at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kjæreste. Men de vil da veldig ofte heller ikke ha dem selv. Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg vil tippe at 90% av kvinner ønsker en mann med en eller flere badboy-egenskaper uten at det betyr at han er en rundbrenner. Som man må du ha "noe", det lille ekstra som får henne til å føle at hun er interessert, det holder ikke bare å rasjonalisere over at han tross alt er svigermors drøm.

Og som mann oppleves dette gjerne som at det er viktig å få henne til å føle at hun ikke helt vet hvor hun har deg i begynnelsen. Etterhvert vil man kunne danne et stabilt forhold, men i den innledende fasen så vil det å fremstå som for stabil være et minus heller enn et pluss for svært mange "snille" menn.

Skrevet

Jeg fatter ikke at du vurderer nr 2 engang!
Du vet at det blir masse drama og styr!

Hvorfor i all verden ønsker du det?

Dropp begge, og finn deg en bra kar som både gir deg kriblinger og er til å stole på.

Eller få nr 2 ut av hodet, og gi nr 1 en sjangse. Kanskje du hadde blitt positivt overasket.

Kanskje du skulle tatt en time hos en samlivsrådgiver alene, for å få hjelp til å sortere litt?

• Liker 1
Gjest JakeGreen
Skrevet

Ja, men problemet er jo nettopp at mange "snille" gutter aldri slipper til og får da heller ikke bevist sin verdi. Vi har vel alle hørt om venninnene til slike gutter som forteller dem at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kjæreste. Men de vil da veldig ofte heller ikke ha dem selv. Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg vil tippe at 90% av kvinner ønsker en mann med en eller flere badboy-egenskaper uten at det betyr at han er en rundbrenner.

Problemet i et nøtteskall for slike menn er fraværet av seksualitet, maskulinitet og at de er for tilgjengelige. Det er ikke nødvendigvis at de er for snille, men de aktiverer ikke biologien hennes på samme måte som 'the bad boy'.

'The bad boy' er motsatt ende av pendelen og har mange negative kvaliteter som ikke nødvendigvis er å verdsette i et forhold, men det er ingen tvil om at han er seksuelt attraktiv og aktiverer biologien hennes på måter 'the nice guy' kun tør å fantasere om når han er helt alene og vet at ingen ser på.

Det finnes kanskje menn som har elementer fra begge ytterpunkt?

TS: Av ren nysgjerrighet; hvor gammel er du?

:cool:

Skrevet

TS: Av ren nysgjerrighet; hvor gammel er du?

:cool:

Jeg er ikke anonymbruker som skrev innlegget du quotet, tilfelle du trodde det ;)

Men jeg er i midten av tjueåra..

Men jeg kan oppdatere med at saken har løst seg selv, han nr 2 har allerede vist at han ikke er intressert, jeg testet og sendte en melding og svaret jeg fikk tydet på at han ikke er intressert i noe mer..

Jeg kommer til å avslutte det med nr 1 også ;)

Karma... :glare:

• Liker 2
Gjest JakeGreen
Skrevet

Men jeg er i midten av tjueåra...

Grunnen til at jeg spurte om alder er fordi jeg lurer på om tiltrekningsmønster er noe som endrer seg i noen grad etter hvert som man blir eldre.

Sier ikke at dette gjelder deg, men eksempelvis vil en av grunnene til at usikre kvinner blir tiltrukket mot menn som er 'bad boys' at de ønsker å få anerkjennelse og bekreftelse fra de, mens kvinner som er mer sikre på seg selv ikke søker den anerkjennelsen og bekreftelsen fra andre. Sånn er det med menn også.

Uansett alder er tiltrekning og kjemi viktig, men jeg undres på om seksuell tiltrekning blir i mindre grad viktig når kvinner blir eldre og at de i større grad verdsetter andre kvaliteter. Mange menn endrer jo seg når de blir eldre også og blir mer selvsikre og trygge på seg selv.

Men det var en liten avsporing.

Lykke til videre!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke anonymbruker som skrev innlegget du quotet, tilfelle du trodde det ;)

Men jeg er i midten av tjueåra..

Men jeg kan oppdatere med at saken har løst seg selv, han nr 2 har allerede vist at han ikke er intressert, jeg testet og sendte en melding og svaret jeg fikk tydet på at han ikke er intressert i noe mer..

Jeg kommer til å avslutte det med nr 1 også ;)

Karma... :glare:

Skulle likt å vite hva du skrev, og han svarte. Synes det er vanskelig å finne ut hva en gutt vil.

Men visste disse guttene om hverandre? I så fll skjønner jeg at nr. to mistet interessen. Jeg merker det selv - omen gutt viser interesse men allerede dealer med en annen.... da føler jeg meg litt lurt (når/dersom jeg finner det ut).

Og dersom du dater en, men allerede ser deg om etter andre (eller legger merke til andre) - ja, da bør du neppe involvere deg med vedkommende.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg vil tippe at 90% av kvinner ønsker en mann med en eller flere badboy-egenskaper uten at det betyr at han er en rundbrenner. Som man må du ha "noe", det lille ekstra som får henne til å føle at hun er interessert, det holder ikke bare å rasjonalisere over at han tross alt er svigermors drøm.

Og som mann oppleves dette gjerne som at det er viktig å få henne til å føle at hun ikke helt vet hvor hun har deg i begynnelsen. Etterhvert vil man kunne danne et stabilt forhold, men i den innledende fasen så vil det å fremstå som for stabil være et minus heller enn et pluss for svært mange "snille" menn.

Jo flere single damer jeg snakker med som har "bad boy - lidelsen" jo mer blir jeg overbevist om at disse damene har en del ting de må jobbe med når det kommer til seg selv. Disse damene er altså ikke attraktive i det lange løp for noen som vil slå seg til ro uansett. Når de finner seg selv, ser sin egen verdi og gjør seg selv lykkelig, åpner de også øyenen for de snille gode mennene som da plutselig også får mulighet til å vise dem at de også har mye mer å tilby og kan gi dem like mye nytelse som de andre.

Så jeg mener at menn ikke må prøve å forandre seg for å ha mer draget på damene, fordi det gjør at de åpner døren mot damer som egentlig ikke er bra for dem, og egentlig ikke er noe de vil ha.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at jeg spurte om alder er fordi jeg lurer på om tiltrekningsmønster er noe som endrer seg i noen grad etter hvert som man blir eldre.

Sier ikke at dette gjelder deg, men eksempelvis vil en av grunnene til at usikre kvinner blir tiltrukket mot menn som er 'bad boys' at de ønsker å få anerkjennelse og bekreftelse fra de, mens kvinner som er mer sikre på seg selv ikke søker den anerkjennelsen og bekreftelsen fra andre. Sånn er det med menn også.

Uansett alder er tiltrekning og kjemi viktig, men jeg undres på om seksuell tiltrekning blir i mindre grad viktig når kvinner blir eldre og at de i større grad verdsetter andre kvaliteter. Mange menn endrer jo seg når de blir eldre også og blir mer selvsikre og trygge på seg selv.

Men det var en liten avsporing.

Lykke til videre!

Ingen avsporing, men spot on spør du meg.. ;)

Skrevet

Skulle likt å vite hva du skrev, og han svarte. Synes det er vanskelig å finne ut hva en gutt vil.

Men visste disse guttene om hverandre? I så fll skjønner jeg at nr. to mistet interessen. Jeg merker det selv - omen gutt viser interesse men allerede dealer med en annen.... da føler jeg meg litt lurt (når/dersom jeg finner det ut).

Og dersom du dater en, men allerede ser deg om etter andre (eller legger merke til andre) - ja, da bør du neppe involvere deg med vedkommende.

Ts her. De visste ikke om hverandre, de er i helt forskjellige miljøer. Ja, jeg skal avslutte det med han første nettopp fordi jeg ble så betatt av han andre.

Tør ikke skrive nøyaktig hva jeg skrev, men han virket ikke superinteressert i å f eks finne på noe i helgen for å si det sånn! Så jeg kommer ikke til å ta noe mer kontakt der, med mindre han tar initiativ.

Skrevet

Jo flere single damer jeg snakker med som har "bad boy - lidelsen" jo mer blir jeg overbevist om at disse damene har en del ting de må jobbe med når det kommer til seg selv. Disse damene er altså ikke attraktive i det lange løp for noen som vil slå seg til ro uansett. Når de finner seg selv, ser sin egen verdi og gjør seg selv lykkelig, åpner de også øyenen for de snille gode mennene som da plutselig også får mulighet til å vise dem at de også har mye mer å tilby og kan gi dem like mye nytelse som de andre.

Så jeg mener at menn ikke må prøve å forandre seg for å ha mer draget på damene, fordi det gjør at de åpner døren mot damer som egentlig ikke er bra for dem, og egentlig ikke er noe de vil ha.

Ikke helt enig der. Det hjelper ikke bare være snill dessverre. Du kan heller fortelle den historien til de flere hundretusen mennene som er ufrivillig single i Norge i dag. Jeg tipper du får servert en annen side av historien .

Skrevet (endret)

Det er faktisk ganske synd at det skal være slik. Det som faktisk funker på denne fronten er å tenke på seg selv og sin egen interesse. Dvs, å være snill og ta hensyn til alle andre, funker ikke, det genererer ikke de rette følelsene. Man kommer rett og slett ikke noen vei når man er det. Har vært både snill og kynisk. Realiteten er at det som funker best er å være kynisk, man drar langt flere damer da. Hvis man ser hvilke sjekkekonsepter som læres vekk, så er de faktisk ganske kyniske. Det er det som funker, og det er derfor det blir lært vekk.

Eneste måten jeg ser at det å være snill faktisk er noe som hjelper, er hvis mannen allerede har god sosial status, da er det å være snill faktisk veldig bra. Dog, det er den sosiale statusen som faktisk gjør jobben med å skape følelsene hos motparten, det at han er snill er bare en bonus. Det vil også være bra dersom jenten allerede er interessert. Dog, når vi går bort til damer som i utgangspunktet ikke er interessert i oss, så vil ikke det å være snill, få dem interessert. Det skaper ikke følelser.

Så ja, det frister veldig å bli litt kynisk igjen :P Skjer jo ingenting når man ikke lager noe liv. Så man står jo litt med et etisk dilemma da. For på den ene siden vet man og har erfart hva som funker, men samtidig så har man ikke lyst å være et rævhål som bare tenker på seg selv. Kanskje løsningen er å finne en mellomting.

Endret av .-L-.
Skrevet

Det er faktisk ganske synd at det skal være slik. Det som faktisk funker på denne fronten er å tenke på seg selv og sin egen interesse. Dvs, å være snill og ta hensyn til alle andre, funker ikke, det genererer ikke de rette følelsene. Man kommer rett og slett ikke noen vei når man er det. Har vært både snill og kynisk. Realiteten er at det som funker best er å være kynisk, man drar langt flere damer da. Hvis man ser hvilke sjekkekonsepter som læres vekk, så er de faktisk ganske kyniske. Det er det som funker, og det er derfor det blir lært vekk.

Eneste måten jeg ser at det å være snill faktisk er noe som hjelper, er hvis mannen allerede har god sosial status, da er det å være snill faktisk veldig bra. Dog, det er den sosiale statusen som faktisk gjør jobben med å skape følelsene hos motparten, det at han er snill er bare en bonus. Det vil også være bra dersom jenten allerede er interessert. Dog, når vi går bort til damer som i utgangspunktet ikke er interessert i oss, så vil ikke det å være snill, få dem interessert. Det skaper ikke følelser.

Så ja, det frister veldig å bli litt kynisk igjen :P Skjer jo ingenting når man ikke lager noe liv. Så man står jo litt med et etisk dilemma da. For på den ene siden vet man og har erfart hva som funker, men samtidig så har man ikke lyst å være et rævhål som bare tenker på seg selv. Kanskje løsningen er å finne en mellomting.

Du har helt rett i dette. For øvrig ingenting i veien for å være snill og tilgjengelig i seg selv - det går på timing, det bør helst skje etter at du har fått henne interessert og dere i hvert fall har en slags relasjon gående. Å skape interessen med snillhet fungerer i de aller fleste tilfeller ikke. Det fungerer for noen kvinner, men de er i fåtall. Derfor skjønner jeg godt at sjekkekonseptene tar for seg de "kyniske" verdiene, det er tross alt det som fungerer for å få et størst mulig nedslagsfelt.

Skrevet (endret)

Er her mange som ikke helt forstår det. Mange damer tenker jo at vi sier at de ikke ønsker en snill mann, men det er jo ikke det man sier. Sier jo bare at det å være snill genererer ikke de følelsene som gjør at hun vil pule mannen til himmelen. Etter at hun er interessert er det helt flott å være snill, men før det så har det ingen hensikt. Har med timing å gjøre, som du sier.

Så er det ganske stor forskjell på å være snill og en dørmatte. Blir man for snill så kan man fort bli overkjørt, i alle fall av damer som er selvsentrerte. Mange mister interessen når mannen blir helt pusette..

Om snillhet funker for å skape følelser hos enkelte damer stemmer sikkert, blir i alle fall bastant og totalt avise det. Dog, probleme til en som er snill er at med det følger også en del egenskaper, eller lack of egenskaper som gjør at man ikke kommer fremover i relasjonene man har med damer. For eksempel, tar man for mye hensyn tør man kanskje ikke å prøve å kysse damen, spørre henne ut, bli kvitt folk som står i veien, eller prøve seg på sex, osv. Så ja, å være snill er en positiv egenskap å ha og har man en kjæreste så er jo det helt flott, men først må man få en kjæreste. Dersom en mann ikke vinner i lotto, og blir sjekket opp av drømmedamen, så er desverre det å være snill en veldig dårlig strategi. Sett fra et perspektiv for hva som funker og ikke.

Endret av .-L-.
Skrevet

Er du singel?

Nå må du ikke bli helt gunfreak da ;)

Anonymous poster hash: 47d53...b8d

• Liker 3
Gjest JakeGreen
Skrevet

Så ja, det frister veldig å bli litt kynisk igjen :P

Vær deg selv du.

Det er mulig å være en seksuell trussel med ryggrad og selvtillit som samtidig er snill.

En ekte mann prøver ikke å tilpasse seg et ideal for å få best mulig respons eller resultat, men er seg selv fullt ut og tar de kvinnene han vil ha.

Mener i hvert fall jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...