AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Dette er ganske flaut og jeg vet ikke helt hvordan noen her kan hjelpe meg ut av situasjonen jeg er i, men må bare lufte noen tanker.. Jeg begynte å date en fyr for ca 2 mnd siden, han er en kjempeålreit fyr, jeg vet han er rolig og stabil og til å stole på osv. Han er ute etter et seriøst forhold.. jeg liker han veldig godt, men kjenner at det er noe som mangler.. jeg kjenner ikke noe kribling om dere skjønner. For 1 mnd siden møtte jeg tilfeldigvis en gammel kompis, og det sa egentlig bare pang fra min side, er usikker på hva han føler, men jeg TROR det er interesse fra hans side også. Problemet er at han her er veldig sånn type som man VET det blir mye drama med, sikkert en del usikkerhet og alt det der.. alikevel er jeg superbetatt.. ganske merkelig egentlig! Ikke skjønner jeg hvorfor det er sånn. Nå føler jeg at jeg burde slutte å treffe han første fordi jeg tydeligvis ikke er såå intr i han alikevel. Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke avvise han. Jeg tror en del av meg er redd for å bli sittende igjen alene uten noen av dem... jeg vet, ego! Er det dårlig gjort å fortsette å date han første for å se om jeg kanskje får mer følelser ettehvert? Jeg har jo truffet han andre et par ganger også.. og det er helt sinnsykt god kjemi mellom oss.. men tror ikke han er noe forholdstype. Og jeg er vel egentlig ute etter et forhold.. Dette ble rotete og slitsomt å lese sikkert.. men hva syntes dere? Og hvordan i all verden skal jeg forklare for han første daten at jeg ikke kan treffe han mer? Han er jo egentlig en sykt bra fyr.. og jeg er veldig dårlig på å avvise, er så redd for å såre noen.. Selv om ironien er at jeg mest sannsynlig ender opp såret selv.. Anonymous poster hash: 2d152...d5c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 sikkert dårlig gjort. men jeg gjør det samme. men har ikke hatt sex eller noe med han "kjedelige,snille fyren". Anonymous poster hash: 45c60...30e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 sikkert dårlig gjort. men jeg gjør det samme. men har ikke hatt sex eller noe med han "kjedelige,snille fyren". Anonymous poster hash: 45c60...30e Ts her.. Som om jeg skulle beskrevet det selv "han kjedelige snille fyren".. har ikke hatt sex med han jeg heller. Bare tenker om jeg hadde vært han så ville jeg blitt lei meg hvis jeg fant ut at han egentlig ville ha en annen.. :/Anonymous poster hash: 2d152...d5c
Nettinettet Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Jeg er sikker på at hvis den snille kjedelige fyren plutselig hadde dumpet dere og bestemt seg for å leve livet og sjekke damer så hadde dere blitt våte i trusa med en gang.. Kvinnfolk as! Gjør meg en tjeneste. Ikke date snille ordentlige ekteskapsmateriale fyrer før dere selv er et ekteskapsmateriale og klar for å slå dere til ro.. 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Jeg er sikker på at hvis den snille kjedelige fyren plutselig hadde dumpet dere og bestemt seg for å leve livet og sjekke damer så hadde dere blitt våte i trusa med en gang.. Kvinnfolk as! Gjør meg en tjeneste. Ikke date snille ordentlige ekteskapsmateriale fyrer før dere selv er et ekteskapsmateriale og klar for å slå dere til ro.. Ja, det er merkelig det der. Er man litt tilgjengelig så er interessen nær null, men om man er opptatt, utilgjengelig og litt "kald" samt at de kanskje vet at man også er interessert i andre kvinner så er plutselig interessen på topp. Anonymous poster hash: 98565...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Jeg er sikker på at hvis den snille kjedelige fyren plutselig hadde dumpet dere og bestemt seg for å leve livet og sjekke damer så hadde dere blitt våte i trusa med en gang.. Kvinnfolk as! Gjør meg en tjeneste. Ikke date snille ordentlige ekteskapsmateriale fyrer før dere selv er et ekteskapsmateriale og klar for å slå dere til ro.. Men man trenger jo ikke ha noe ønske om A4-liv eller slå seg endelig til ro heller. Det holder at man ønsker en stabil kjæreste uten for mye drama og gå-rundt-grøten. Jeg gidder hvertfall ikke kvinner osm tyr til spill og fanteri. Anonymous poster hash: 98565...cd6
Nettinettet Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Men man trenger jo ikke ha noe ønske om A4-liv eller slå seg endelig til ro heller. Det holder at man ønsker en stabil kjæreste uten for mye drama og gå-rundt-grøten. Jeg gidder hvertfall ikke kvinner osm tyr til spill og fanteri. Når jeg sier slå seg til ro, så mener ikke jeg at man skal bli kjedelig. Jeg mener bare at man har et ønske om å være monogam og finne en som man har lyst til å bygge en fremtid sammen med. Veldig mange menn tenker at livet slutter når man får seg kjæreste, men det handler bare om hva slags dame man blir kjæreste med.
Nettinettet Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Ja, det er merkelig det der. Er man litt tilgjengelig så er interessen nær null, men om man er opptatt, utilgjengelig og litt "kald" samt at de kanskje vet at man også er interessert i andre kvinner så er plutselig interessen på topp. Men har du tenkt over hva slags type damer man vekker interessen hos når man er sånn? Jeg har nemlig tenkt litt over det, og de fleste damer som kun går etter badboys har ofte et litt dårlig selvbilde og er redd for å slå seg til ro. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Jeg er sikker på at hvis den snille kjedelige fyren plutselig hadde dumpet dere og bestemt seg for å leve livet og sjekke damer så hadde dere blitt våte i trusa med en gang.. Kvinnfolk as! Gjør meg en tjeneste. Ikke date snille ordentlige ekteskapsmateriale fyrer før dere selv er et ekteskapsmateriale og klar for å slå dere til ro.. Men hvordan skal jeg gå frem for å "avvise" han? Si det face to face? Sende han en melding? Eller gjøre som mannfolk flest: bare plutselig bli helt stille og ikke svare på sms eller facebook eller noenting... ? Det siste har skjedd meg noen ganger.. mannfolk ass! Anonymous poster hash: 2d152...d5c
Gjest .-L-. Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Synes du skal følge følelsene dine, men du må jo være forbredt på dramaet og at du kommer til å bli såret. Synd at man ikke får de samme følelsene for de som er grei. 1
Nettinettet Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Men hvordan skal jeg gå frem for å "avvise" han? Si det face to face? Sende han en melding? Eller gjøre som mannfolk flest: bare plutselig bli helt stille og ikke svare på sms eller facebook eller noenting... ? Det siste har skjedd meg noen ganger.. mannfolk ass!Anonymous poster hash: 2d152...d5c Nja, jeg vet om masse kvinnfolk som gjør det samme jeg.. Altså blir stille og bare later som ingenting.. Før ville jeg sagt at man bør si det face to face, men nå kan du fint si det via en sms eller via Facebook. Bare forklar at du føler noe mangler og at du derfor vil lete videre etter den rette for deg. Men vær bevisst på valget du tar, og tenkt nøye over om du kaster bort noe som kan være bra for deg, bare fordi du er redd for å ikke være bra nok for han.. sånn egentlig..
Kjetil.. Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Er det dårlig gjort å fortsette å date han første for å se om jeg kanskje får mer følelser ettehvert? Ja. Det er falskt, egoistisk og generelt veldig dårlig gjort mot han første. Hold på med en om gangen. Dette ble rotete og slitsomt å lese sikkert.. men hva syntes dere? Og hvordan i all verden skal jeg forklare for han første daten at jeg ikke kan treffe han mer? Du må lære av egne feil, så dump han første og sats på han nye typen du har "kriblinger" for. Forklar til første daten at du ikke føler kjemien stemmer helt slikt du vil ha det, han blir sikkert såret men såvidt jeg forstår er det sannheten? 1
Gjest .-L-. Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 Enig med Kjetil. Lærer ikke at det er de snille man bør satse på før man har brent seg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #14 Skrevet 12. september 2013 Men har du tenkt over hva slags type damer man vekker interessen hos når man er sånn? Jeg har nemlig tenkt litt over det, og de fleste damer som kun går etter badboys har ofte et litt dårlig selvbilde og er redd for å slå seg til ro. Ts her. Jeg har tidligere vært sammen med såkalte "bad boys" og jeg har gått inn i de forholdene med et ønske om å "slå meg til ro", jeg har ikke vært på utkikk etter noen andre mens jeg har vært i forhold, men jeg har alltid endt opp såret da. Så egentlig er det jo lurest av meg å fortsette å date han snille ( kan jo godt hende han er i stand til å såre damer han også da... selv om han gir inntrykk av å være såkalt "snill og kjedelig"). Men jeg kan jo ikke styre følelsene mine.. Anonymous poster hash: 2d152...d5c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #15 Skrevet 12. september 2013 Ja. Det er falskt, egoistisk og generelt veldig dårlig gjort mot han første. Hold på med en om gangen. I usa f eks dater man jo gjerne flere samtidig, frem til man avtaler å være ekslusive. Hvorfor kan vi ikke ha det sånn i Norge også egentlig? Jeg er jo ikke i et forhold med noen av disse to og for alt jg vet kan det jo hende han jeg er mest intressert i også dater andre.. Anonymous poster hash: 2d152...d5c
-Jiinxs- Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 En mann som ikke er ute etter et forhold er mye mer spennende enn en som er stabil og faktisk er ute etter et forhold. (Ikke noe jeg personlig synes er en bra ting altså) Det er vel grunnen til at du liker han så godt framfor han som du traff først. Om jeg skulle tippe.
Gjest JakeGreen Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Er det noen grunn til at du ikke kan ha det sånn i Norge da? Vi har jo ikke noen andre regler her enn de vi følger eller eventuelt lager selv. Jeg tenker at det er greit å treffe flere på et tidlig tidspunkt uten at man nødvendigvis trenger å informere om det, selv om man selvsagt kan være ærlig om man blir spurt om det. Men har det gått to måneder, så synes jeg personlig at det blir å gå bak ryggen til den andre, i hvert fall om den andre har et inntrykk av at dere er på vei en plass og at dere ikke treffer noen andre. Slik hadde i hvert fall jeg opplevd det. Om du vet per i dag at du ikke er interessert i Mr Nice Guy og heller ikke kommer til å bli det, er det vel ikke noen grunn til at du skulle fortsette å møte han? Jo lenger du venter, jo verre blir det for Mr Nice Guy å bli avvist. Dessuten trenger vel ikke valget å stå mellom de to du har nevnt hittil? Du kan jo møte flere? I slike situasjoner kan du utvise litt empati og tenke hvordan du hadde opplevd eller likt det om du var i den andre sine sko. Hadde du likt om du møtte en fyr over en to måneders periode, men han var egentlig ikke interessert og holdt deg på gress inntil noe bedre dukket opp? Hadde du likt det? Ikke? Gjør mot andre som du ønsker de skal gjøre mot deg. En av tingene jeg tok med meg fra søndagsskolen. Hvorfor kan vi ikke ha det sånn i Norge også egentlig? 1
Kjetil.. Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 I usa f eks dater man jo gjerne flere samtidig, frem til man avtaler å være ekslusive. Hvorfor kan vi ikke ha det sånn i Norge også egentlig? Jeg er jo ikke i et forhold med noen av disse to og for alt jg vet kan det jo hende han jeg er mest intressert i også dater andre..Anonymous poster hash: 2d152...d5c Og i flere land i midtøsten gifter man gjerne bort barn (unge jenter)? Overdreven og ekstrem sammenligning selvfølgelig, poenget er at bare fordi noen andre gjerne gjør noe er ingen argumentasjon i seg selv for gjøre det samme. Likevel, ja hvorfor ikke? Vi kan godt date flere samtidig, det har sikkert sine praktiske fordeler også. Men for meg er ikke dette en god løsning, jeg ville blitt veldig såret om en jente hadde holdt på med flere andre samtidig uten og informere meg om dette. Spesielt om det har gått to måneder siden man begynte å date. Dette er og blir veldig subjektivt, men jeg liker det ikke spesielt godt og hadde satt pris på å få vite om noe sånt. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 Min datinghistorie fra i vår er ganske så lik din Datet også en stabil, seriøs og rolig fyr. Det var aldri noe tull med han, og han ga meg masse oppmerksomhet. Men det var ingen "sparks". Var det litt istarten, men det dabbet av ettersom han begynte å vise usikkerhet og komplekser. Midt oppi datinga med han, begynte en fyr jeg har hatt et godt øye til lenge å sende med meldinger og signaler om at han likte meg. Det var definitivt heftig kribling. Men samtidig visste jeg at dette var en fyr som ikke var like stabil. Det ble et stort problem for meg å fortsette med nr.1 siden jeg tenkte så masse på nr.2 da vi var sammen. Så jeg endte det. Holdt litt på med nr.2 i sommer, men det viste seg at han ikke var i stand til å gi meg noe annet enn et godt sexliv, og var veldig utforutsigbar. Så det dabbet av. Nå har jeg ingen av dem. Har vært inne på tanken om å kontakte nr.1 for å høre hvordan det går med han, men i.o.m. at han var så vondbroten da jeg endte det, så lar jeg heller være. Det føles uansett veldig egoistisk å ta kontakt med han nå, etter at jeg har "testa" nr.2. Min teori er i allefall at: dukker det opp en som du ikke klarer å få ut av hodet når du allerede er engasjert i en annen så bør du la førstemann gå. Anonymous poster hash: 09e91...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Er det noen grunn til at du ikke kan ha det sånn i Norge da? Vi har jo ikke noen andre regler her enn de vi følger eller eventuelt lager selv. Jeg tenker at det er greit å treffe flere på et tidlig tidspunkt uten at man nødvendigvis trenger å informere om det, selv om man selvsagt kan være ærlig om man blir spurt om det. Men har det gått to måneder, så synes jeg personlig at det blir å gå bak ryggen til den andre, i hvert fall om den andre har et inntrykk av at dere er på vei en plass og at dere ikke treffer noen andre. Slik hadde i hvert fall jeg opplevd det. Om du vet per i dag at du ikke er interessert i Mr Nice Guy og heller ikke kommer til å bli det, er det vel ikke noen grunn til at du skulle fortsette å møte han? Jo lenger du venter, jo verre blir det for Mr Nice Guy å bli avvist. Dessuten trenger vel ikke valget å stå mellom de to du har nevnt hittil? Du kan jo møte flere? I slike situasjoner kan du utvise litt empati og tenke hvordan du hadde opplevd eller likt det om du var i den andre sine sko. Hadde du likt om du møtte en fyr over en to måneders periode, men han var egentlig ikke interessert og holdt deg på gress inntil noe bedre dukket opp? Hadde du likt det? Ikke? Gjør mot andre som du ønsker de skal gjøre mot deg. En av tingene jeg tok med meg fra søndagsskolen. Jeg har vel opplevd det du nevner selv, og nei, jeg likte det ikke. Men jeg føler på en måte at man må få lov å møte andre når man ikke har hatt noen samtale om at man er "ekslusive". Jeg er jo ingens eiendom selv om jeg går ut og har det hyggelig med en fyr. Jeg liker fyr nr 1 veldig godt og det kunne nok hende at jeg hadde kunnet utvikle følelser, men jeg tenker alikevel at det blir feil når jeg er såpass betatt av nr 2.. Det er derfor jeg har dårlig samvittighet og tenker jeg må avslutte. Og det er jo ingen selvfølge at jeg måå ende opp med noen av dem, mest sannsynlig ender jeg vel opp med å avslutte med nr 1 for å se hvordan det går med nr 2, og nr 2 kommer sikkert til å ditche meg fordi han er vel ikke akkurat ute etter noe langvarig tror jeg. Så da er jeg jo like langt.. Og i flere land i midtøsten gifter man gjerne bort barn (unge jenter)? Overdreven og ekstrem sammenligning selvfølgelig, poenget er at bare fordi noen andre gjerne gjør noe er ingen argumentasjon i seg selv for gjøre det samme. Likevel, ja hvorfor ikke? Vi kan godt date flere samtidig, det har sikkert sine praktiske fordeler også. Men for meg er ikke dette en god løsning, jeg ville blitt veldig såret om en jente hadde holdt på med flere andre samtidig uten og informere meg om dette. Spesielt om det har gått to måneder siden man begynte å date. Dette er og blir veldig subjektivt, men jeg liker det ikke spesielt godt og hadde satt pris på å få vite om noe sånt. Det var jo en temmelig idiotisk sammenlikning. Forstår poenget ditt og jeg er klar over at det ikke er helt fair. Er vel derfor jeg skrev første innlegget også.. Min datinghistorie fra i vår er ganske så lik din Datet også en stabil, seriøs og rolig fyr. Det var aldri noe tull med han, og han ga meg masse oppmerksomhet. Men det var ingen "sparks". Var det litt istarten, men det dabbet av ettersom han begynte å vise usikkerhet og komplekser. Midt oppi datinga med han, begynte en fyr jeg har hatt et godt øye til lenge å sende med meldinger og signaler om at han likte meg. Det var definitivt heftig kribling. Men samtidig visste jeg at dette var en fyr som ikke var like stabil. Det ble et stort problem for meg å fortsette med nr.1 siden jeg tenkte så masse på nr.2 da vi var sammen. Så jeg endte det. Holdt litt på med nr.2 i sommer, men det viste seg at han ikke var i stand til å gi meg noe annet enn et godt sexliv, og var veldig utforutsigbar. Så det dabbet av. Nå har jeg ingen av dem. Har vært inne på tanken om å kontakte nr.1 for å høre hvordan det går med han, men i.o.m. at han var så vondbroten da jeg endte det, så lar jeg heller være. Det føles uansett veldig egoistisk å ta kontakt med han nå, etter at jeg har "testa" nr.2. Min teori er i allefall at: dukker det opp en som du ikke klarer å få ut av hodet når du allerede er engasjert i en annen så bør du la førstemann gå. Anonymous poster hash: 09e91...b7e Ja, det er akkurat sånn jeg ser for meg at det kan bli desverre.. at jeg ender opp uten noen, men da var det vel ikke meant to be. Jeg føler meg litt ego som nevnt tidligere fordi jeg føler at jeg holder han snille på gress til jeg har funnet ut av han nr 2, sånn at hvis nr 2 skulle miste interessen kjapt så har jeg fortsatt nr 1.. jeg VET at det er ganske kjip oppførsel fra min side. Mest sannsynlig kommer dette til å slå tilbake på meg selv, karma! Så jeg får prøve å avslutte det med nr 1. Så får jeg heller tenke at ingen av dem var rett for meg og omvendt hvis greia med han nr 2 går skeis.. Anonymous poster hash: 2d152...d5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå