Gå til innhold

Ingen bøker i bokhyllen - turn off?


Gjest bråkar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulovlig nedlasting er dog ikke lov, folk som laster ned det de påstår er favorittlåter/bøker/filmer er som pest&kolera tilsammen. Minst.

Jeg gjør det! Med _alle_ filmer og serier jeg liker skikkelig godt. Så får jeg se dem når de er ny, og koser meg med å se dem igjen senere når jeg kjøper de på dvd. :)

Endret av oreokake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Nei, det er ikke turn-off med menn som ikke leser bøker.

Jeg har vokst opp med hele huset fullt av bøker og har omgitt meg med bøker i alle år selv. Men de siste årene har bøker i bokhyllen bare vært til irritasjon .. og vært med på å støve ned stuen.

Mannen min leser en bok i ny og ne - men jeg har en kjempetravel hverdag så bøker har jeg ikke ork til å lese for tiden. Fritiden benyttes til trening og avkobling ... og når jeg skal koble av så er til og med bøker stress. Leser magasiner og aviser, følger med på verden og hva som skjer der ... Når mannen min og jeg endelig setter oss ned sammen så synes jeg nesten det er litt irriterende hvis han setter seg til å lese når jeg har lyst å prate :fnise:

Så her finnes ingen bøker fremme i lyset ... de ligger nedpakket i diverse boder. Kokebøkene mine ligger også stuet bort ... det er jo helt unødvendig med kokebøker når man finner alt mye enklere på nettet.

Men jeg må si at jeg stusser dersom jeg kommer inn i et hus uten kunst på veggene. Kunst er det som skiller et hus fra et hjem i mine øyne ... det samme synes jeg ikke om bøker lenger. Føler mer jeg klarer å puste fritt i et hus uten metervis med støvete bøker stående i hyllene.

Og dere som har stabler i vinduskarmer og på gulv - hjelpe meg for et stress å gjøre rent i slike hus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som man har på stuebordet. Ref. Friends. Eller en eller annen serie.

Hvorfor er det så turn off at en bok ligger på et bord, men blir plutselig turn on når den flyttes i en hylle?

Anonymous poster hash: 61f7d...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hyssingen

Nei, det er ikke turn-off med menn som ikke leser bøker.

Jeg har vokst opp med hele huset fullt av bøker og har omgitt meg med bøker i alle år selv. Men de siste årene har bøker i bokhyllen bare vært til irritasjon .. og vært med på å støve ned stuen.

Mannen min leser en bok i ny og ne - men jeg har en kjempetravel hverdag så bøker har jeg ikke ork til å lese for tiden. Fritiden benyttes til trening og avkobling ... og når jeg skal koble av så er til og med bøker stress. Leser magasiner og aviser, følger med på verden og hva som skjer der ... Når mannen min og jeg endelig setter oss ned sammen så synes jeg nesten det er litt irriterende hvis han setter seg til å lese når jeg har lyst å prate :fnise:

Så her finnes ingen bøker fremme i lyset ... de ligger nedpakket i diverse boder. Kokebøkene mine ligger også stuet bort ... det er jo helt unødvendig med kokebøker når man finner alt mye enklere på nettet.

Men jeg må si at jeg stusser dersom jeg kommer inn i et hus uten kunst på veggene. Kunst er det som skiller et hus fra et hjem i mine øyne ... det samme synes jeg ikke om bøker lenger. Føler mer jeg klarer å puste fritt i et hus uten metervis med støvete bøker stående i hyllene.

Og dere som har stabler i vinduskarmer og på gulv - hjelpe meg for et stress å gjøre rent i slike hus.

Ikke mere stress enn å gjøre rent i hus som har masse nips, dvd`er, mange møbler, tunge gardiner, kjæledyr, barn, eller mange tepper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Ikke mere stress enn å gjøre rent i hus som har masse nips, dvd`er, mange møbler, tunge gardiner, kjæledyr, barn, eller mange tepper.

Tja, vet nå ikke det. Jeg trenger ikke løfte hunden bort for å vaske ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så turn off at en bok ligger på et bord, men blir plutselig turn on når den flyttes i en hylle?

Anonymous poster hash: 61f7d...985

Fordi det er et sånn se på meg jeg leser interiørblogger og gjør det som er in-type fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært turnoff. Hos foreldrene mine er det bokhyller overalt og endeløst med bøker. Jeg har vokst opp med foreldre som leser mye - både faglitteratur og veldig mye skjønnlitteratur.

Selv som student med begrenset størrelse på boligen, har jeg mye bøker.

(Selvsagt leser folk på nye måter nå, men med mindre man er barn har man lest masse før lesebrett kom til verden. Har han kun lesebrett og ingen bøker vil jeg regne med at han ikke lese i det hele tatt..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Tja, vet nå ikke det. Jeg trenger ikke løfte hunden bort for å vaske ...

Nei det var jo ikke den fysiske flyttingen av hunden jeg tenkte på. Men vasking/støvsuging av tepper, sofa, kriker og kroker hele tiden er like slitsomt som å løfte et par bøker innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva som er så turn off med å ikke lese bøker. Kanskje fordi jeg ikke gjør det selv.

Eneste fordelen er vel om begge har lest boka og så kan man snakke om innholdet sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg bok om Pyrrhus kongen av Epirus, den første greske generalen til å kjempe mot Romere.

Boka forteller om den Hellenske verden etter Alexander den store døde, og alle de dynastiske krigene som fulgte, den forteller også om Moren til Alexander Olympias og alt faen skapet hun gjorde før en av fiendene hennes fikk henne steinet av alle familiemedlemmene av de hun hadde beordret drept.

Boka forteller også om romas forvandling fra en random liten latinsk by til å bli den store makten i itala.

Vart du kåt no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leser jeg bok om Pyrrhus kongen av Epirus, den første greske generalen til å kjempe mot Romere.

Boka forteller om den Hellenske verden etter Alexander den store døde, og alle de dynastiske krigene som fulgte, den forteller også om Moren til Alexander Olympias og alt faen skapet hun gjorde før en av fiendene hennes fikk henne steinet av alle familiemedlemmene av de hun hadde beordret drept.

Boka forteller også om romas forvandling fra en random liten latinsk by til å bli den store makten i itala.

Vart du kåt no!

Er dette basert kun på historiske kilder? Hvilke i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette basert kun på historiske kilder? Hvilke i så fall?

Nja, Boka har de gamle kildene som hovedkilder, men slengt på litt "moderne fornuft" som hær styrker er ofte overdrevet i de eldre kildene, samt at kilder blir analysert opp mot hverandre for å prøve å finne en "sannhet"

Det er jævlig mange eldre kilder som er brukt, Herodotus så klart, livy, plutarch blandt annet, men også moderne kilder som Antigonos the one eyed av billows

Til sammen er det 21 "moderne" kilder

Og 25 Klassiske kilder som er brukt i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...