Gå til innhold

Ingen bøker i bokhyllen - turn off?


Gjest bråkar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel. Jeg synes noe mangler.

At de ikke leser bøker? At noen av dem kan være kjedelige å diskutere noe med. Jeg har snakket med folk som kun leser sladder og folk som leser bøker, og jeg merker forskjell for å si det sånn. Men det kommer sikkert også at jeg kommer fra en familie der bøker er viktig.

Så fordi et hjem ikke er innredet etter din smak, så dømmer du folk som personer?

Hva sier det egentlig om DEG?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier det egentlig om DEG?

Har ikke noe imot hvordan et hjem ser ut, jeg liker mange smaker, men helt uten bøker er litt kjedelig.

Tja. Du har tydeligvis en formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot hvordan et hjem ser ut, jeg liker mange smaker, men helt uten bøker er litt kjedelig.

Tja. Du har tydeligvis en formening.

Bøker i bokhylle er innredning. De er der fordi folk liker at det skal se slik ut. Du dømmer folk etter DIN smak på utseendet i hus og antar de er dumme og kjedelige diskusjonspartnere ut fra DIN smak.

Det forteller meg at du er et mindre begavet og dømmende individ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! jeg leser ikke bøker selv og tror kunne ikke brydd meg mindre om en mann jeg liker leser bøker eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun ikke hadde hatt så mange bøker i hyllene kunne jeg leve med men dersom hun ikke leste bøker i det hele tatt ville det vært ett potensielt problem, jeg liker å lese og føler ofte velbehag over å ha bøker rundt meg, dessuten kunne det ha vært kjekt å ha noen å diskutere literatur med dersom man i tillegg liker det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mange bøker hvis man har bibliotekkort. Som student flytter jeg inn i en ny bolig ca. hvert år, da er det greit å ikke ha mer enn en pappkasse med bøker å tenke på.



Anonymous poster hash: 22ba1...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke være en leser er tilnærmet en dealbreaker for meg. Å snakke om leseopplevelser er en av livets store gleder og å ikke kunne dele det med en livspartner hadde vært et stort savn. Å bruke biblioteket eller foretrekke ebøker er helt fint det, men for meg er det ikke et hjem før det er fulle bokhyller. Men så har jeg hatt det som livslang drøm å ha et helt rom dedikert til privat bibliotek med bokhyller fra gulv til tak, chesterfieldstoler å synke ned i og et godt utvalg whisky.



Anonymous poster hash: 16ea4...184
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! jeg leser ikke bøker selv og tror kunne ikke brydd meg mindre om en mann jeg liker leser bøker eller ikke...

Det handler jo om interesser. De som leser bøker liker at partneren leser bøker.

Anonymous poster hash: 61f7d...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er turn off.

Hvorfor er det turn off?

Skal sies at jeg også har en dobbel billyhylle (fra ikea) på kontoret fulle av vanlige bøker. Men det er kun en liten bokhylle med coffeetable books og reiseguide som står frem på stuen. Så førsteinntrykket er kun de bøkene.

Anonymous poster hash: 61f7d...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det turn off?

Skal sies at jeg også har en dobbel billyhylle (fra ikea) på kontoret fulle av vanlige bøker. Men det er kun en liten bokhylle med coffeetable books og reiseguide som står frem på stuen. Så førsteinntrykket er kun de bøkene.

Anonymous poster hash: 61f7d...985

Trodde du mente at du hadde de på stuebordet, som altså i coffeetable bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få damene våte

Har 18 bøker om Napoleons krigene

3 bøker om Klassiske perioden

2 bøker om 30års krigen,

3 bøker om amerikanske revolusjonen

1 bok om amerikanske borgerkrigen

6 bøker om WW2

1 bok om somalia 1993

Det er bare historie bøkene mine.

Pluss "masse literatur"

Men det er vel bare pensumlitteratur?

Anonymous poster hash: 783b9...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvis det ikke finne ett eneste skjønnlitterært verk i huset/leiligheten så blir jeg svært bekymret over min egen vurderingsevne da jeg valgte akkurat ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde du mente at du hadde de på stuebordet, som altså i coffeetable bøker.

Nei, coffeetable books er en egen sjanger. Større bøker med bilder, liten tekst.

Anonymous poster hash: 61f7d...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsløst å utelukke noen på grunn av det. Har noen bøker som ikke er synlig i et skap, det er ikke alle som har lyst til å la det stå og ta opp plass i stua. Jeg prioriterer også lett å trene/holde meg i form fremfor å lese skjønnlitteratur da jeg har enn jobb jeg jobber svært mye i lange perioder og ikke har allverdens tid. Må også bruke en del fritid på å holde meg faglig noenlunde oppdatert. Selv om jeg kan sette pris på en god filosofisk bok så må man også prioritere helsa når man har en stillesittende jobb.



Anonymous poster hash: 57287...648
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...