Gå til innhold

Tapt anrop fra jobb jeg søkte på. Ringe tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble oppringt i går men fikk ikke tatt telefonen. Så at det var en som hadde lagt ut en stillingsannonse jeg søkte på.

Tenker å ringe tilbake i dag, for jeg antar at de ikke gidder å ringe tilbake. Eller er sjansen borte, siden jeg ikke fikk tatt telefonen? Når burde jeg ringe? Noen som har noen tips?



Anonymous poster hash: 6f9e5...0aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring tilbake!!! Prøv rett etter 8 (mange kommer på jobb tidlig), og så igjen i 9 tiden om ingen svarer. Dersom du vet at stedet har åpningstid kan du prøve rett etter at det er åpent.

Det viser i hvertfall initiativ, og de fleste forstår at man ikke alltid har muligheten til å ta telefonen. Bare si det - at du så de ringte i går, og at du desverre ikke hadde muligheten til ha mobilen med deg på det tidspunktet/svare på det tidspunktet. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ringe tilbake! "Hei, dette er AB. Jeg så at jeg hadde fått en telefon fra dette nummeret i går. "

Anonymous poster hash: c4ee1...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har levert inn en jobbsøknad så sørger man for å være tilgjengelig.

Men man tar ikke telefonen når man sitter på do, for eksempel.

Noen ganger har man ikke mulighet til å ta telefonen, men da ringer man tilbake så snart som mulig og forklarer at man ikke fikk tatt telefonen. Man trenger ikke si hvorfor, bare at man var litt opptatt akkurat da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man tar ikke telefonen når man sitter på do, for eksempel.

Hvorfor ikke det? Hvis jeg venter en viktig telefon så tar jeg med meg telefonen på do/badet og svarer alltid. jeg sier bare "Kan jeg ringe deg tilbake om x minutter?". Skjønner ikke hva som skulle være så rart med det. Redd for å få do-bakterier på telefonen?

Anonymous poster hash: 8acd3...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke det? Hvis jeg venter en viktig telefon så tar jeg med meg telefonen på do/badet og svarer alltid. jeg sier bare "Kan jeg ringe deg tilbake om x minutter?". Skjønner ikke hva som skulle være så rart med det. Redd for å få do-bakterier på telefonen?

Anonymous poster hash: 8acd3...961

Fordi det regnes som uhøflig med tisse- eller bæsjelyder når en evt. ny arbeidsgiver ringer.

Alle har forståelse for at man ikke kan være tilgjengelig til enhver tid. Men man ringer selvfølgelig tilbake ved første mulighet, man venter ikke i flere dager, liksom.

Endret av Petra75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det regnes som uhøflig med tisse- eller bæsjelyder når en evt. ny arbeidsgiver ringer.

Alle har forståelse for at man ikke kan være tilgjengelig til enhver tid. Men man ringer selvfølgelig tilbake ved første mulighet, man venter ikke i flere dager, liksom.

Hahahaha!

Enig! Greit at en skal være tilgjengelig, men det er faktisk normalt at en ikke kan være tilgjengelig på telefonen 24/7. Man ringer opp igjen ved første anledning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man tar ikke telefonen når man sitter på do, for eksempel.

Noen ganger har man ikke mulighet til å ta telefonen, men da ringer man tilbake så snart som mulig og forklarer at man ikke fikk tatt telefonen. Man trenger ikke si hvorfor, bare at man var litt opptatt akkurat da.

Ts har neppe sittet på dass siden de ringte dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...