Gå til innhold

Hvor stor sjanse for at kondomen detter av inni meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha sex for første gang, og er bare redd for at kondomen skal dette av inni meg. Har lest masse om det her på forumet hvor den har forsvunnet oppi skjeden og man ikke fått den ut. Bare lurer på hvor lett det er at den detter av under akten? Han jeg skal ha sex med er ikke så flink til å sette på kondomen skikkelig, så det blir jeg litt redd over.



Anonymous poster hash: 3efc8...35d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, han klarer sikkert å sette på den skikkelig, bare jeg som er skeptisk. Men hvor lett er det at den detter av inni meg da?



Anonymous poster hash: 3efc8...35d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg en gang. To dager senere var jeg ute å gikk, og følte en rar følelse der nede. Var visst kondomen som var på vei ut igjen. Litt ekkelt når jeg tenker over det, haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han klarer sikkert å sette på den skikkelig, bare jeg som er skeptisk. Men hvor lett er det at den detter av inni meg da?

Anonymous poster hash: 3efc8...35d

Den detter ikke bare av - kondomet er strekt ut og sitter stramt på penis.

Er kvinne og har brukt bare kondom som prevensjon (pga tåler ikke p-piller ol.) Etter 20 års sexliv har jeg opplevd kun en gang at kondom har falt av. Den ene gangen var fyllesex, så han ble ikke riktig like stiv som vanlig, og ble litt halvslapp underveis par ganger - så det var nok skyld i at kondomet gled av.

Anonymous poster hash: ea405...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom den settes på riktig og han bruker korrekt størrelse er faren liten. Pass på at han ruller ut dongen så den dekker penis, helt inn til roten, og det bør også være litt luft til overs på tuppen. Jeg har vært seksuelt aktiv i 15 år, og har aldri opplevd at det ramler av. Har opplevd to sprekk, og det ene var for lite kondom, det andre var litt slarkete påsetting i kombinasjon med lite glid.



Anonymous poster hash: c3fdf...64a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Større sjanse for graviditet hvis han ikke setter den på ordentlig. Kanskje du skal snakke med han før dere har sex om hvordan man setter på kondom?

http://www.ung.no/prevensjon/725_Hvordan_trer_man_p%C3%A5_et_kondom.html

Sjanse er et positivt ladet ord. Risiko er negativt ladet. Altså, det kommer an på om man ser på en mulig graviditet som ønskelig eller ikke angående hvilke ord man ville bruke.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjanse er et positivt ladet ord. Risiko er negativt ladet. Altså, det kommer an på om man ser på en mulig graviditet som ønskelig eller ikke angående hvilke ord man ville bruke.

Å, herregud...

Anonymous poster hash: 50060...ccd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forum kan du finne folk som har opplevd å få en ball i hodet samtidig som de ble stukket av en veps og tryna på sykkel akkurat når naboen var i ferd å krysse gaten med en bøtte etter å ha tømt utedoen. Den detter ikke av!

Som de andre sier, det kan finnes en minimal risk for at det kan skje hvis han mister ereksjonen, men selv da så vil normalt kondomen følge med ut.

Men du sier at han er så dårlig på å sette på kondom, har det ikke falt deg inn å sette den på selv? Få kondomer hos helsesøster(?) og øv på en agurk, f eks sammen med en venninne hvis det er for flaut å øve sammen med han. Hvis du vet at du kan det, og setter den på selv, så slipper du å være så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å finne riktig størrelse, begynn med den minste og hvis den blir for lite. Prøv en litt større en, så fortsetter du til du finner riktig.

Gratiskondomer.no har en "kondompakke" du kan bestille (gratis) med forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å finne riktig størrelse, begynn med den minste og hvis den blir for lite. Prøv en litt større en, så fortsetter du til du finner riktig.

Gratiskondomer.no har en "kondompakke" du kan bestille (gratis) med forskjellige størrelser.

Jeg bestilte derifra tidligere i år.Da fikk jeg 20 stk.i samme størrelse.De het "Eros" og var CE-merket slik de skal være.Så langt så bra.

MEN:Brukte to stk. og begge revnet på slutten,ikke bare sprakk de men de revnet skikkelig :(

Nå er jeg voksen,så en graviditet hadde ikke vært kjempekrise. Men jeg synes det er et paradoks at disse gratis-kondomene fror ungdom holder så lav kvalitet, både med tanke på å motivere ungdommer til kondombruk og i forhold til konsekvensene en graviditet i ung alder kan ha.

Anonymous poster hash: 908ae...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte derifra tidligere i år.Da fikk jeg 20 stk.i samme størrelse.De het "Eros" og var CE-merket slik de skal være.Så langt så bra.

MEN:Brukte to stk. og begge revnet på slutten,ikke bare sprakk de men de revnet skikkelig :(

Nå er jeg voksen,så en graviditet hadde ikke vært kjempekrise. Men jeg synes det er et paradoks at disse gratis-kondomene fror ungdom holder så lav kvalitet, både med tanke på å motivere ungdommer til kondombruk og i forhold til konsekvensene en graviditet i ung alder kan ha.

Anonymous poster hash: 908ae...521

Før i tiden fikk man det, nå kan man fritt velge selv blandt 5 forskjellige typer. Blandt annet ekstra sterk, eller bestille en pakke med forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før i tiden fikk man det, nå kan man fritt velge selv blandt 5 forskjellige typer. Blandt annet ekstra sterk, eller bestille en pakke med forskjellige størrelser.

Ja,ser det nå:) Det er jo supert.

Her er linken om noen skulle være interessert:

http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/gratiskondomer.aspx

Anonymous poster hash: 908ae...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg skal ha sex med blir ofte litt slapp når vi holder på. Han sier det er fordi han er nervøs. Da høres det ut som at sjansen for at den kan dette av er litt stor da..



Anonymous poster hash: 3efc8...35d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde at kondomen "falt av", altså at den ringen ble med opp da jeg satt på topp, men vi fortsatte ikke etter det uansett. Var uansett på pille 6 av 7 på brettet (jeg prøvde et annet merke, så jeg bytta litt, og da må jeg vente 7 dager før jeg er sikker) og jeg ble ihvertfall ikke gravid.



Anonymous poster hash: ee5e5...9a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg enda en skrekk, at kondomen kan sprekke! Det har jeg ikke tenkt på en gang. Skjer dette lett? Det skjer sikkert oftere enn at den detter av?



Anonymous poster hash: 3efc8...35d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...