Gjest abcdefgh Skrevet 10. september 2013 #41 Skrevet 10. september 2013 Harry shit! Klar for å være opposisjontroll i 4 år. Lurer på hva dagens kommentarfeltninjaene skal finne på de neste 4 år? Går de av med pensjon eller finner de nye interesseområder? Gleder meg til å følge regjeringsforhandlingene. Hvem må svelge flest kamelerer ? Sentrum og FRP skal bli enig. Det blir vel hverken sentrum eller FRP politikk igjen når de er ferdig. 3
Mann 42 Skrevet 10. september 2013 #42 Skrevet 10. september 2013 Jeg vil si det å få en god fremgang igjennom valgkampen og komme i regjeringsmakt er et godt resultat. AP derimot fikk vel sitt dårligste resultat på 86 år og mistet regjeringsmakt, det kan vel heller kalles et dårlig valg? Ser du fikk presset inn litt skremsel der også, helt ubegrunnet også. Bare skremme litt med Frp uten og fortelle hvorfor engang, klassisk det. Er noe med å ikke dømme kua før hun har gitt melk. Frp har ikke vært i regjering engang, men de rødgrønne har holdt på i 8 år. Masse private arbeidsplasser har blitt lagt ned og flagget ut av landet. Norge er mer oljeavhengig enn noen gang og de offentlige utgiftene er høyere enn noen gang, snart går Norge i underskudd. Tror det er godt vi får et nytt styre, for med rødgrønt ville Norge virkelig vært på kjøret om noen får år. Vi merker det bare ikke, fordi vi har det så komfortabelt akkurat nå, men det er noe med å se fram i tid og handle i tide. På hvilken måte er det skremsel å sitere historiske fakta? Arbeidsplasser legges ned over hele Europa og bedrifter etablerer seg i lavkostland der arbeiderne mangler rettigheter, knapt får betalt, der Helse, Miljø og Sikkerhet er fremmedord, tariffavtaler er ikke-eksisterende, og der det sosiale sikkerhetsnettet består av den nærmeste familie. Det er kjernen i den globale kapitalismen, som de blå velgerne nå har gitt sin lille støtte til. 3
Gjest Skrevet 10. september 2013 #43 Skrevet 10. september 2013 Tråden ryddet for hets av anonym bruker! Ann Christin - MOD -
MunaMadan Skrevet 10. september 2013 #44 Skrevet 10. september 2013 Misunner ikke Høyre og Erna som må samarbeide med et parti som mener at de kan løse "alt" med et knips. Soningskøer *knips* Bomringer *knips* Asylpolitikk *poff* Eldreomsorg *poff* Alle visste ved dette valget at et regjeringsskifte nærmest var uunngåelig. Så velgerne vil ha det, selv om mange denne gangen nok stemte Høyre fremfor Frp når et borgerlig flertall var realistisk. Så det hintet bør Frp ta, fremfor å være så høye på seg selv. Men for all del, jubel over å komme i regjering unner jeg dem. Tok seg sikkert bedre ut i selve lokalet enn på tv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #45 Skrevet 10. september 2013 Glad Høyre vant, men skulle gjerne vært FrP foruten. Skulle ønske Venstre ble så store at de skviste ut FrP. Ikke så glad i KrF heller, men de er mye bedre enn FrP og harry-Siv. Men hvorfor kan ikke Høyre og Ap gå i regjering sammen? Eller blir det feil med blårødt? Ap og H er vel mer like enn FrP og KrF? Anonymous poster hash: 57cee...a1c 1
herrbeist Skrevet 10. september 2013 #46 Skrevet 10. september 2013 Den illusjonen er det nok først og fremst de rødgrønne fjolsa som lever under! Snakk om å kaste stein i glasshus! Hvor dum må man være for å ha en slik total mangel på selvinnsikt. Herrefred... Men - MORNA JENS! Slutt å sutre nå, tapere.Det av vi har folk blant oss som ser valgseier som en 'morna tapere' sak er flaut. Politikk handler om å styre til det beste for landet, og en som ikke kan styre kjeften og grimasene sine etter å ha inntatt en maktposisjon kan umulig styre et land. Og inge sutrer her, men i motsetning til visse andre evner vi å se politikk som et maktmiddel for folket og ikke som fjortis-bråk mellom polikere. Erna, som har inntatt en langt mer sentral rolle en Siv, har så til de grader forstått ansvaret og tilliten det fører med seg. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #47 Skrevet 10. september 2013 Fysj. Greit nok at Jens er på vei ut, og at ikke Siv tar stolen, -men ikke greit at Erna overtar den. Trist at det skulle bli blått. Folk som ikke vet hva de vil stemme kan faktisk bruke en blank seddel, man blir registrert da også. Jeg har ikke stemt blankt da, men aldri i verden blått heller! Anonymous poster hash: ce653...37c De fleste stemmer da ikke hvis de ikke vet hva de skal stemme på. Og bare fordi du "aldri i verden ville stemt på blått", så mener du alle skal ha den meningen og at det er den eneste riktige meningen? Det er slik demokratiet fungerer, skjønner du. Anonymous poster hash: 80809...94e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #48 Skrevet 10. september 2013 Frp har gjort en god valgkamp, de lå mye lavere før de begynte. Nå er de i posisjon til å forhandle om regjeringsmakt, er rart man blir litt løssluppen på scenen da? Norge er at land hvor det ikke er lov å vise følelser, blir bare bedt om å holde kjeft og komme seg hjem i kjelleren sin. Forstår godt at hun sa det hun gjorde, Jens & Co har slengt ubegrunnet dritt og skremt om Frp hele valgkampen. Siv snakket om å la alle partiene skinne, for et borgerlig godt samarbeid, fikk du i det hele tatt med deg det? Ble kanskje for mye for den venstrehjernen din? Ja, hun kunne vært litt mer ydmyk, men for hva? Petter Northug er ikke akkurat ydmyk han heller, men faen han kan stå på ski. Selv om jeg har lite til overs for FRP og Jensen, så forstår jeg at hun sa som hun gjorde. FRP og politikken deres har jo vært hakkekylling i alle år, og spesielt i valgkampen har de rødgrønne advart mot FRP-politikk og snakket ganske nedlatende om partiet. Ellers var det lite klasse over talen til Jensen. Anonymous poster hash: 80809...94e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #49 Skrevet 10. september 2013 Huff så bitre At Siv tok av litt etter at partiet har kjempet i 40år for å komme i regjering, skjønner jeg fullt ut! Ingen som sutrer her? ånei..... Anonymous poster hash: 72a23...95a 3
Vulcan Skrevet 10. september 2013 #50 Skrevet 10. september 2013 På hvilken måte er det skremsel å sitere historiske fakta? Arbeidsplasser legges ned over hele Europa og bedrifter etablerer seg i lavkostland der arbeiderne mangler rettigheter, knapt får betalt, der Helse, Miljø og Sikkerhet er fremmedord, tariffavtaler er ikke-eksisterende, og der det sosiale sikkerhetsnettet består av den nærmeste familie. Det er kjernen i den globale kapitalismen, som de blå velgerne nå har gitt sin lille støtte til. Det var vel heller den kommentaren om farene med FrP som folk ikke har fått øynene opp for. Må si meg enig i at det virker som at det er en allmenn aksept for at "frp er farlige i regjering" uten at noen klarer å begrunne det bedre enn at "ap sier det". AP henviser til pengebruken, som er mot"bevist" av forskere og økonomer på samme måte som AP har "bevist" det. Skremselspropaganda kalles dette i min verden hvertfall. Om det stemmer eller ikke vil tiden vise. AP's bruk av byråkrati er en like stor fare for velferdsstaten, men det nevnes sjeldent av andre. 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #51 Skrevet 10. september 2013 Fysj. Greit nok at Jens er på vei ut, og at ikke Siv tar stolen, -men ikke greit at Erna overtar den. Trist at det skulle bli blått. Folk som ikke vet hva de vil stemme kan faktisk bruke en blank seddel, man blir registrert da også. Jeg har ikke stemt blankt da, men aldri i verden blått heller! Anonymous poster hash: ce653...37c De fleste stemmer da ikke hvis de ikke vet hva de skal stemme på. Og bare fordi du "aldri i verden ville stemt på blått", så mener du alle skal ha den meningen og at det er den eneste riktige meningen? Det er slik demokratiet fungerer, skjønner du. Anonymous poster hash: 80809...94e Jeg skrev ikke at jeg mener alle skal ha samme mening som meg!! Jeg er ikke blå, men andre har selvsagt lov å være det. Godt folk er forskjellige Og hvis man ikke vet hva man skal stemme så kan man likevel møte opp i valglokale, gå inn i avlukke, ta en blank seddel, få den stemplet og lagt i ei urne Anonymous poster hash: ce653...37c
Sommerfugl90 Skrevet 10. september 2013 #52 Skrevet 10. september 2013 (endret) Jeg gleder meg veldig til å se misnøye blant FrPs velgere når FrP ikke helt klarer å holde hva de har lovet! Det skal bli moro! Endret 10. september 2013 av Sommerfugl90 3
Amarinda Skrevet 10. september 2013 #53 Skrevet 10. september 2013 Lurer på hva Siv skal bli "sååå forbanna" for nå framover.. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #55 Skrevet 10. september 2013 Har aldri tidligere følt noe ubehag ved Siv Jensen, og håpet på blå seier. Men måten hun hylte "Morna Jens" på, etterfulgt av en sammensnurpet munn fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min. Grøss, minnet meg direkte på ondskap og psykopati. Skulle ønske vi slapp å se dette. Anonymous poster hash: d772e...b8b 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #56 Skrevet 10. september 2013 Morna Jens! Nytt slagord...hoho Anonymous poster hash: 72a23...95a 4
Guy Fawkes Skrevet 11. september 2013 #57 Skrevet 11. september 2013 Det blir interessant å se hvordan protestpartiet klarer å leve med å være i posisjon og måtte ta ansvar. Og du har selvsagt veldig rett i betraktningene om risikoen med å være juniorpartner i en samarbeidsregjering. SV og SP tapte stort på det, og etter 8 år i regjering slet SV med å komme seg over sperregrensen. FrP har jo et litt bedre tallmessig utgangspunkt. Men til DETTE valget så har FrP faktisk gjort det langt dårligere enn både i 2005 og 2009. I 2005 fikk de 22,1%, i 2009 fikk de 22,9, og i år fikk de 16,3%. Det er en solid nedgang, og hvis det ligger en trend her, så kommer FrP kvestet ut av den første regjeringsperioden. Det er ikke til å unngå at en ambisiøs lillesøster vil måtte gå på noen slemme nederlag og svelge noen temmelig hårete kameler, og det kommer partiets maktbase av populistisk motiverte protestanter til å merke seg. Jeg spår at WTF!!??-øyeblikkene vil komme både tett og sårt for mang en FrP-muppet i åra fremover. Jeg antar at du følger rimelig godt med på nyhetene og fikk med deg at FrP ikke er så bastante på bompenge finansiering allikevel. Det er selvsagt helt vanlig med hestehandling i politikken, problemet er at det forventer ikke FrP velgeren da partiet har vært så markant i opposisjon og avvisende til andre løsninger enn sine egne. Jeg tør å spå at svingdøra vil komme og den vil treffe hardt og vil bli svært vond. En spådom til er at den opposisjon som finnes i Frp vil få vind under seilene når resultater uteblir. Det vil sannsynligvis føre til en åpen konflikt og rabalder på sikt. den som lever for se. Kanskje det blir en ny episode i serien forviklinger eller X files , du tror det ikke før du får se det.
Guy Fawkes Skrevet 11. september 2013 #58 Skrevet 11. september 2013 Det var vel heller den kommentaren om farene med FrP som folk ikke har fått øynene opp for. Må si meg enig i at det virker som at det er en allmenn aksept for at "frp er farlige i regjering" uten at noen klarer å begrunne det bedre enn at "ap sier det". AP henviser til pengebruken, som er mot"bevist" av forskere og økonomer på samme måte som AP har "bevist" det. Skremselspropaganda kalles dette i min verden hvertfall. Om det stemmer eller ikke vil tiden vise. AP's bruk av byråkrati er en like stor fare for velferdsstaten, men det nevnes sjeldent av andre. Bevis ikke denne sammenheng blir noe merkelig, det man kan peke på er potensielle farer basert på erfaring fra lignende forsøk i andre land. Et av mine problemer er vernet for den enkelte i arbeidssituasjon. Vi har nytt godt i Norge av et sterkt oppsigelsesvern, noe som skaper trygghet for deg og meg. Samtidig har vi forslag om hurtigdomstoler, større makt til politiet. Det kan utfordre vår rettssikkerhet på sikt. Gjennom å reklamere for å være enkelt menneske sin siste skanse, så bringes politikk til torgs som viser det motsatte. FrP sin egen organisasjon har fært fylt av ekslusjoner, når man styrer i egen reir slik må man forvente at det samme syn bæres med inn i regjering. Det er et bruk og kast syn på mennesker som ikke er Norge verdig. Den vanlige mann i gata vil neppe merke dette, men kommer du på kant med systemet er det over og ut. Slik må man lese Frp sin historie og det er det grunn til å advare mot.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #59 Skrevet 11. september 2013 Måtte le godt da morgenklubben på radionorge la på ibiza-party-musikk i bakgrunnen og hermet etter siv Anonymous poster hash: 6dfe6...521
Mann 42 Skrevet 11. september 2013 #60 Skrevet 11. september 2013 Jeg antar at du følger rimelig godt med på nyhetene og fikk med deg at FrP ikke er så bastante på bompenge finansiering allikevel. Det er selvsagt helt vanlig med hestehandling i politikken, problemet er at det forventer ikke FrP velgeren da partiet har vært så markant i opposisjon og avvisende til andre løsninger enn sine egne. Jeg tør å spå at svingdøra vil komme og den vil treffe hardt og vil bli svært vond. En spådom til er at den opposisjon som finnes i Frp vil få vind under seilene når resultater uteblir. Det vil sannsynligvis føre til en åpen konflikt og rabalder på sikt. den som lever for se. Kanskje det blir en ny episode i serien forviklinger eller X files , du tror det ikke før du får se det. Det er min tanke også. Carl I Hagen har fryktet at å sitte i regjering kommer til å bli partiets undergang, mens Siv Jensen allerede nå ber om at kritikk og diskusjon tas på kammeret, og ikke i offentlighet. Men FrP har en lang og ærerik tradisjon med løse kanoner på dekk. Så jeg spår mye rabalder og kanskje et par eksklusjoner fra partiet. Bolkesjø revisited? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå