Gå til innhold

Spørsmål angående antall år med støtte (Lånekassen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på mitt første år i en bachelor men jeg avbrøt etter TO uker av diverse grunner.

Jeg har fått tildelt 19 000 kr i støtte så langt og jeg har sagt ifra til Lånekassen at jeg ikke er student lenger.

Spørsmålet mitt er da;

vil det telle som ett lånekassen år om jeg ikke greier å betale tilbake beløpet?

Jeg viser til følgende sitat fra hjemmesiden dems:


Hvert semester du får støtte fra Lånekassen, teller som et halvt år. Det spiller ingen rolle om du får støtte til fulltidsutdanning eller deltidsutdanning.

Og jeg leste dette på nettsiden deres:

Hvis du avbryter en utdanning du har fått støtte til, må du snarest gi melding til Lånekassen, slik at pengeoverføringen stanser og/eller Lånekassen kan beregne hvor mye støtte du eventuelt har rett til å beholde.

Perioder du har fått penger fra Lånekassen, men mangler faglige resultater for, vil bli regnet som en forsinkelse. Du kan være inntil ett år forsinket og likevel få stipend og lån. Du får ikke noe lån gjort om til stipend hvis du mangler faglige resultater.


Regnes det jeg gjorde som avbrudd i utdanningen min?



Anonymous poster hash: 5b2f0...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil telle som et halvt år.

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: b66da696

377110d34d33a3376ef1e5e4"] b66da...5e4

men jeg har bare fått en utbetaling for dette semesterert? :bond: Skal ta en telefon til Lånekassen...

Anonymous poster hash: 5b2f0...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...