Gå til innhold

min beste venn orket ikke å leve lenger...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tristoglei

min beste venninne valgte å ta sitt eget liv for litt over en mnd siden.

det har vært en helt grusom tid for meg. sliter veldig med skyldfølelse, jeg burde hatt hjulpet henne mer. alle sier at jeg gjorde alt jeg kunne, og jeg vet jeg har stilt opp veldig mye.. men det var ikke nok.. hun valgte å skyte seg selv. og det så var det jeg som fant henne. det er det værste synet jeg noensinne har sett, og jeg kommer aldri til å glemme det. våkner stadig opp midt på natten mens jeg skriker.

vi hadde aldri trodd at hun faktisk kom til å ta selvmord. ikke at det ville gå så langt... men der tok vi feil.... og det gjør vond å vite at min beste venn ikke orket mer... at hun har hatt det så vondt at hun valgte å ta livet sitt.. kunne ønske jeg kunne ha overtatt litt av smerten hennes, slik at hun ikke hadde hatt så mye vondt. men d går dessverre ikke..

jeg savner henne................ samtidig er jeg sint på henne... sint for all smerten hun nå har påført oss, og sint for at det var jeg som fant henne, at jeg måtte se det grusomme synet... men samtidig er jeg så utrolig glad i henne. hun var en utrolig god venninne, selv om hun hadde endel problemer.... huff, dette er vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig trist å lese dette, å finne sin beste venninne skutt av seg selv må jo være ulidelig vondt.

Håper at tiden vil gjøre det lettere for deg å hanskes med alle de vonde minnene, og at de gode minnene kommer mer og mer frem.

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samtidig er jeg sint på henne... sint for all smerten hun nå har påført oss, og sint for at det var jeg som fant henne, at jeg måtte se det grusomme synet...

Slik tenker jeg ofte også, om mennesker som velger å ta sitt eget liv! Hvorfor kan man ikke ta sovepiller og sovne stille inn, så det i det minste ikke blir så traumatisk for den som finner vedkommende. Men jeg tror samtidig at når man gjør en slik desperat handling, tenker man ikke lenger enn akkurat det å få slippe å leve mer...

Sender deg mange trøste-klemmer i en vanskelig tid for deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så utrolig trist å høre :cry:

Skjønner godt at det var et ille syn ja ...

Jeg ville nok også tenkt som deg og blitt sint for at personen lot noen av de som var glad i henne finne henne sånn. Men samtidig tenker jeg at når man først har tatt den avgjørelsen og står klar for å gjøre det, så har man ikke mer enn det i tankene der og da, at devil slippe og leve mer...

Sender deg mange gode tanker i en tøff stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Dazed
min beste venninne valgte å ta sitt eget liv for litt over en mnd siden.  

det har vært en helt grusom tid for meg. sliter veldig med skyldfølelse, jeg burde hatt hjulpet henne mer. alle sier at jeg gjorde alt jeg kunne, og jeg vet jeg har stilt opp veldig mye.. men det var ikke nok.. hun valgte å skyte seg selv. og det så var det jeg som fant henne. det er det værste synet jeg noensinne har sett, og jeg kommer aldri til å glemme det. våkner stadig opp midt på natten mens jeg skriker.  

vi hadde aldri trodd at hun faktisk kom til å ta selvmord. ikke at det ville gå så langt... men der tok vi feil.... og det gjør vond å vite at min beste venn ikke orket mer... at hun har hatt det så vondt at hun valgte å ta livet sitt.. kunne ønske jeg kunne ha overtatt litt av smerten hennes, slik at hun ikke hadde hatt så mye vondt. men d går dessverre ikke..  

jeg savner henne................ samtidig er jeg sint på henne... sint for all smerten hun nå har påført oss, og sint for at det var jeg som fant henne, at jeg måtte se det grusomme synet... men samtidig er jeg så utrolig glad i henne. hun var en utrolig god venninne, selv om hun hadde endel problemer....  huff, dette er vondt....

jeg og opplevde for litt over en månede siden at en veldig godt venn tok sitt eget liv, han og valgte å skyte seg. tapet er veldig tungt. forskjellen er vel at jeg ikke fant han. man kan ikke unngå og ikke få skyldfølelse. For oss alle og spesielt familien kom dette som et sjokk. han virket så energifull og glad hele tiden. ingen av oss som kunne forstå at denne positive gutten på 15 år kunne ta sitt eget liv.

likedan som deg er jeg også sint på vennen min, pga all smerte han påførte oss andre. venner, familie og bekjente. jeg savner han utrolig mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

:trøste:

Trist å høre dette her. skjønner godt hvordan du har det, en kamerat av meg valgte å henge seg selv før jul. storebroren fant ham og er nå ødelagt for livet. jeg kjenner ofte på den følelsen du beskriver, ofte kjenner jeg noen stikk av sinne fordi han valgte å påføre oss slik smerte. dog de ikke kan ha hatt det lett..

Håper du kommer deg gjennom dette. det er utrolig vanskelig med et slikt savn, men det eneste du kan gjøre nå er å kjempe deg videre. du kommer til å klare det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...