Gå til innhold

God, lettvint kake som er rask å lage og som kan lages dagen i forveien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode oppskrifter å dele? Kaken må være god (selvfølgelig) lett og rask å lage. Den må også tåle å stå et døgn før den blir spist.

Setter stor pris på all hjelp :) Er ikke noen flink baker :)



Anonymous poster hash: 94d52...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg skal lage en veldig lettvint kake som aldri går galt går jeg for denne ostekaken:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=89

Jeg bytter ut Philadelfiaosten med Tine Kremost mandarin og ananas fordi jeg selv synes det blir bedre.

Så er det bare å pynte etter beste evne.

Hehe, det gjør jeg og. Men gelelokk er veldig kjedelig, den mest perfekte ostekaken jeg har smakt hadde INGEN lokk i det hele tatt! Bare en deilig god ostekake, så stod det forskjellige typer hjemmelaget syltetøy på bordet som du kunne ha oppå.

Bringebærsyltetøy = Bringebærostekake

Jordbærsysteltøy = Jordbærostekake

Blåbærsyltetøy = Blåbærostekake

Multesyltetøy = Multeostekake

Gelelokk er dørgelig kjedelig.

Endret av Bad Advice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget krydderkake med ostekrem på:-) Den blir nesten bare bedre og bedre etter lenger den står.



Anonymous poster hash: c4cab...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pavlova!

Bunnen kan du lage dagen før. Bunnen kan du bare ha stående på benken med et kjøkkenhåndkle over, ikke sett kaldt. Visp fløte og sett kaldt i beholdet med lokk, kjøp bringebær, blåbær og jordbær, del jordbærene i to eller fire og ha i beholder med lokk. Alt dette kan du gjøre dagen før.

Før servering blander du kremen med en pakke ferdig vaniljekrem og smører på marengsbunnen og så hiver du på masse friske bær! Nam!

Anonymous poster hash: 29e63...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt kake, men liker du tiramisu? Kan dele min oppskrift, den er enklest i verden og må faktisk lages dagen før enten man vil eller ikke :P Jeg er *totalt* ubrukelig på bakverk, men denne får selv jeg til uten problemer, den krever verken koking, steking eller noe som helst gjær-tull :)

Ingredienser: egg, sukker, vaniljestang, kremfløte, mascarpone, fingerkjeks, kaffe, cognac og sjokolade.

Stivpisk eggehviter og sukker i en bolle og pisk krem i en annen. Del en vaniljestang på langs og skrap frøene opp i kremen. Bland deretter en boks mascarpone inn i kremen, og vend forsiktig inn eggehvitene til slutt. Bland en skvett espresso med en skvett cognac (søt whisky/whiskey funker også, jeg har hatt hell med Bushmills til denne oppskrifta) og ha i en skål med litt romslig bunnflate.

Dekk bunnen av en springform med bakepapir. Dynk fingerkjeks (kan kjøpes i butikk eller bakes selv på forhånd) i kaffe/børst-blandingen og dekk bunnen av springformen med disse. Legg et lag av mascarponekremen oppå. Legg lagvis kjeks og krem til du når toppen av forma (øverste lag skal være krem). Glatt kremen fint til, eller lag et gøyalt mønster, her kan du virkelig slå deg løs. Sett forma i fryseren og la den stå der til neste dag. Ca 6 timer før servering tar du forma ut av fryseren og setter den i kjøleskapet til tining. Etter 5-6 timer i kjøleskap skal konsistensen være perfekt, og den er da klar for å komme ut av formen. Riv litt (mye) sjokolade over toppen, og Bob er din fars nærmeste mannlige slektning :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Danske kaken (Drømmekage) lagde jeg igår for ha med på jobb :)

Kefirkake er en klassiker som er superenkel og veldig god (jeg dobler gjerne mendgen glasur).

Det var forresten mange gode tips her i tråden. Har skrevet ut flere oppskrifter nå som jeg gleder meg til å prøve ut...

Endret av Frk. Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...