Gå til innhold

Nettstudier framfor vgs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men dette var nærme nokk:)
Jeg er 17 snart 18 år og har depresjon og sosial angst, har hatt det siden 5 klasse grunnet mobbing, men ble ikke tatt tak i før 1 år siden (dårlig band med mine foreldre, og de trodde meg aldri da jeg spurte etter hjelp) så jeg går til psykolog.

Skolen er et slit og jeg kom meg såvitt gjennom førsteåret (gikk første året om igjenn, på en annen linje, men fikk da tatt vekk noen av fagene som gjorde alt lettere)

Men i år er det vannvittig mye skole, og med min problemer får ikke dette så bra.

Det er vanskelig og komme på skolen. Men det er enda vanskeligere å være det. Min redsel tar over. Mine tanker tar over. Det går bare ikke, uansett hva jeg prøver. Venner har til å med prøvd å fysisk holde meg tilbake nesten, men jeg ente opp med en hysterisk gråting. Så det er ikke lett.

Jeg er ikke dum, for all del. Jeg har en kjapp hjerne. Smart og snill og kan pusle meg fram til det meste ved å legge sammen forskjellige små bite og lage et stort bilde.

Jeg har hatt utplassering. Noe som gikk mye bedre en skole. Det var mindre folk, mindre press. Jeg kunne gjør noe sitte for å sitte stille 8 timer. Og de var veldig fornøyd med meg. og jeg hadde bare 1 dag fravær (veldig spesiell grunn)

Men til poenget.

Jeg vet ikke hvor mye jeg kan takle skolen lengre, og er redd for å droppe ut. Men jeg vill lære og få en utdanning. Så jeg vurderte nettstudier for andre året. Ville da blitt andre året på salg og service. Men jeg vet ikke hva slags erfaringer folk har eller hvor smart det er. Men jeg har kommet til et bristepunkt hvor jeg ikke vet hvor lenge jeg kan forsette.


Anonymous poster hash: ae857...bda



Anonymous poster hash: ae857...bda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettstudier er en god løsning for mange, men spørsmålet er jo om man er strukturert nok. Man ender jo opp med å ta alle fagene som privatist da, hvilket innebærer at du må ha eksamen i samtlige fag. Hvis du kunne tenke deg det, er det jo selvfølgelig ingenting i veien for det. Det skal sies at det koster noen kroner om du velger f.eks Sonans, men de har dyktige lærere, og et flott opplegg for nettundervisningen deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...