Gå til innhold

Hva skal lillebror hete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud for noen navn! Stakkars unger nå til dags, som får sånne oppdikta klissenavn!

Anonymous poster hash: 6458b...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnetrådar plar eg styre unna, for det er jo smak og behag. Men Aron er eit flott navn (uttales nettopp aron!)! Men kvifor vil du ts, når du har Aron i familien, stave det Aaron? Det syns eg er rart...

Og så syns eg Aron Nathaniel klang greitt ihop, men brukar de begge navna til dagleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron er veldig in for tiden, flere jeg kjenner og noen jeg bare vet hvem er har kalt sønnen sin for Aron. Greia er at det er få av de i barnehager fordi de har ennå ikke begynt i barnehage.

Men sien du ikke bryr seg om hva som er populært så ha det på lista di. Selv syns jeg at Aron er et stygt navn. Hadde heller kalt sønnen min for Noah eller Liam, selv det kryr av de navna i barnehagen og skolen hvor jeg jobber, og jeg vil ikke ha et så vanlig navn på min gutt som er i magen min.

Anonymous poster hash: acde3...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen grusomme navn, alle skriker jo white trash. De du nevnte matchet jo dog med det andre barnet ditt heter, akkurat like gyselig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fan av navnene hittil, hva med Lars eller Adam? Eller til nød, Levi?

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke VENNLIGST gi ungene ordentlige navn? Liam Michael, hvilket land er han/dere fra? Det skrives også Lukas med K her på berget. Oliver er det eneste navnet på din liste som er innenfor, men det er også i grenseland. Hvorfor kan han ikke hete Jonas, Eirik, Henrik eller lignende?



Anonymous poster hash: 5506b...5b4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathaniel er det kvalmeste guttenavnet ever!!

Anonymous poster hash: f7562...6e1

Da har man i hvert fall gjort sitt for at ungen skal bli homofil og synge som Josh Groban (men det ligger det jo mye penger i).

Anonymous poster hash: 5506b...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lrjnfo kan også bli et navn. Jeg lukket øynene og kom fram til navnet.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel er grusomt, det høres ikke bra ut på norsk!



Anonymous poster hash: 39a6a...656
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De navnene du nevner har så og si alle nå. I den bhg jeg jobber, så har vi tre Lucas på EN avdeling. Mens Leon og Nathaniel er fordelt over hele bhg. Så hvis du vil ha et navn som "alle" har, så vær så god ;)

I barnehagen sønnen min går så går det ingen Lucas, ingen Leon og ingen Nathaniel. Derimot så har de en haug av norrøne navn som ofte går igjen i alle kullene. Jeg syns ikke alle har dem, men vi har kanskje hver vår påvirkning

Anonymous poster hash: d861c...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, heisann. Oliver er det beste alternativet. Helst alene - i hvert fall ikke i kombinasjon med Nathaniel. Finnes flere lange guttenavn du kan kombinere med, hvis du absolutt vil ha dobbeltnavn, som funker fint internasjonalt og som samtidig er klassiske. Som Andreas, Nicolai, Johannes og Johan, for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes.

Tenk å møtte opp på skolen første skoledag, som 6-åring, og hete Johannes. Høres jo ut som en professor eller prest på 50+.

Anonymous poster hash: 5506b...5b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om mer enn ett brødrepar som heter Leon og Liam. Det er navn som klinger godt sammen, men må søsken ha matchende navn? Jeg har aldri tenkt at søskens navn må passe sammen, og synes det er ganske teit med familier som går for et "tema" på navnene. Magnus, Markus og Matheo. Eller Vilde, Vegar og Vårin. Eller Lukas, Matheo og Johannes. Sistnevnte er ekstra teit hvis man ikke finnes kristen.



Anonymous poster hash: edce4...f5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...