Gå til innhold

Ekstra betaling for å være primærkontakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber med en bruker som er funksjonshemmed. Tidligere har det vært en primærsykepleier på denne bruker som har tatt seg av praktiske ting som ansvarsgruppemøter, skrevet referater, ringt telefoner, følget opp bruker og hatt et annet ansvar enn de andre på jobb.

Denne primærsykepleier har nå sluttet og jeg har fått beskjed for å ta over ansvar.

Det er meg de ansatte skal henvende seg til om det er noe. Jeg har altså "orden" og følger opp bruker når jeg er på jobb. Jeg booker også møte og skriver referat av det.

Men jeg er kun utdannet hjelpepleier, så jeg blir kun en primærkontakt. Men har alikevell overtatt ansvar fra primærsykepleier.

Min sjef har ikke nevnt noe ekstra tillegg for dette.

jeg gjør jo ikke så mye, men jeg må jo bruke en del tid på å skrive referater og finne lokaler for møte, skrive ned ting å ta opp - lede møtet på en måte. Også sørge for at alt er i orden på ansvarsplass og hos de ansatte er jeg den nermeste "leder"

Hvorfor får jeg ikke noe på lønnen min for dette?

Skal jeg spørre om det?

Jeg tør liksom ikke spørre for virker som at sjefen min tenker at det bare er naturlig at jeg gjør det. jeg vet ikke hvilke ordninger det egentlig er og om man skal ha ekstra betalt?

Jeg får iallefall ikke det



Anonymous poster hash: 8310e...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bruker ikke å få ekstra betalt for slik jobb. Eneste er om du må ta denne jobben på overtid.

Ok. Takk for svar

Anonymous poster hash: 8310e...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Dette tar du opp på lokale forhandlinger dersom det er en oppgave du har fått fast. Slike ting er godt argument for å få tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å få ekstra lønn for å være primær. Det er normalt at alle oppgavene knyttet til primærstillingen også gjøres i arbeidstiden, så det blir som en vanlig jobb, bare mer ansvar og kanskje også litt mer spennende.



Anonymous poster hash: e10be...4a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...