Gå til innhold

Jobber mer enn kontrakten sier, og styr med vaktlistene..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i et vikarbyrå og leid ut til et firma. I kontrakten står det at jeg er ansatt på 50%.

(det er skiftarbeid som og innebærer nattevakter , så da er vel en full uke ca35 timer?)

Til nå så har jeg jobbet rett over 43 timer i uken i snitt, (med en topp på over 50 timer en uke).

Dette er vakter jeg bare blir satt opp på.

Kan de virkelig kreve at jeg jobber over en full stilling når kontrakten kun sier 50%? (Det har riktignok vært en samtale tidligere i sommer om å muligens øke stillingen min, men det var en rask uformell samtale på røykerommet) Jeg har bedt om å jobbe ihht kontrakten men ikke fått gehør for dette.

I tilegg så blir vaktlistene endret på kort varsel. I dag fikk jeg beskjed om at vaktlisten for neste uke har blitt øket med 30 timer, og alle planer gikk "åt skogen"...

Er dette ok og lovlig oppførsel?

Anonymous poster hash: 8814d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dette er veldig vanlig.
Problemet er jo at de fleste vil ha en større stilling, de får ikke mer enn en viss prosent på kontrakt, men jobber likevel mer.

Selv er jeg ansatt på 10t i uken, men jobber i snitt 25t i uken. Det er utrolig irriterende.



Anonymous poster hash: 3f1a8...823
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kontrakt som sier at jeg skal jobbe i snitt 2-3 dager i uken, men jeg har endt opp med å få myyyye mer og er i grunn veldig fornøyd med det. hvem vil vel ikke ha større lønning? :P



Anonymous poster hash: 9a7fb...b78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kontrakt som sier at jeg skal jobbe i snitt 2-3 dager i uken, men jeg har endt opp med å få myyyye mer og er i grunn veldig fornøyd med det. hvem vil vel ikke ha større lønning? :P

Anonymous poster hash: 9a7fb...b78

De som har en grunn til å ikke jobbe mer enn 50 % ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kontrakt som sier at jeg skal jobbe i snitt 2-3 dager i uken, men jeg har endt opp med å få myyyye mer og er i grunn veldig fornøyd med det. hvem vil vel ikke ha større lønning? :P

Anonymous poster hash: 9a7fb...b78

Lønn er vel og bra, men hvis man ikke er ansatt i full stilling så legger man som regel planer ut fra det. Det er jo mange aspekter utover lønna, er man ikke fast ansatt i mer enn 50 % så kan man plutselig oppleve å kun få dette. Hva om man da har jobbet fullt en lang periode og 'trodd' at man skulle få det videre?

Anonymous poster hash: d8186...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her...

Har en 50 % jobb for at det er det som passer meg nå, i min livssituasjon.

Men som sagt så blir jeg gjerne satt på 40-50 timer i uken (uten overtidsbetaling) når kontrakten sier 50% som er mellom 17 og 19 timer.. I tilegg så kan ingenting planlegges for vaktlistene endres hele tiden.....

Anonymous poster hash: 8814d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...