Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #21 Skrevet 4. september 2013 Herregud, når skal DETTE slutte å være morsomt.. Hihi damer bæsjer ikke, så gøy dere..! Åh hei, her var vi blide. Det er ikke morsomt å late som man ikke bæsjer. Les hva jeg har skrevet. Jeg siterer meg selv fra da jeg selv skulle latterliggjøre hele den greia, men istedet for rosa skyer og regnbuer klarte å si at jeg heller trykker ut en hel enhjørning. Det er nok heller mer delikat å virkelig drite da, vil jeg tro. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #22 Skrevet 4. september 2013 Selvsagt gjør jeg det hvis jeg må. Ingen skam det Anonymous poster hash: 9e0b8...a13 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #23 Skrevet 4. september 2013 Jeg synes nesten det er litt fobi dersom man ikke kan gjøre det andre steder enn hjemme. Må jeg, så må jeg. Blåser i om det er et offentlig toalett eller fellesdoen på jobb.Anonymous poster hash: de48e...7e0 4
Kassiopeia Skrevet 4. september 2013 #24 Skrevet 4. september 2013 (endret) Hvis jeg må bæsje, så bæsjer jeg. Lurer på hvorfor folk føler en så stor skam over noe så naturlig at de heller holder seg slik at det er fare for at de kan bli småforstoppet, enn å bare gå på do. EDIT: Jeg kjenner også mange som har vasken på full styrke når de må drite. Ser virkelig ikke poenget, hvis det er for å skjule plopplydene så skjønner man jo uansett hva vedkommende gjør når man hører vasken. Endret 4. september 2013 av Suvana 8
Silfen Skrevet 4. september 2013 #25 Skrevet 4. september 2013 Hvis jeg må bæsje, så bæsjer jeg. Lurer på hvorfor folk føler en så stor skam over noe så naturlig at de heller holder seg slik at det er fare for at de kan bli forstoppet, enn å bare gå på do. Jeg holder meg aldri med vilje. Det bare vil ikke noe ut. Jeg har aldri behov for avføring hos andre, med mindre jeg har noe galledrit som kødder seg. Var på ferie en uke med naboen og unger og jeg var på do to ganger den uken. Jeg har jo absolutt intet ønske om å være forstoppet, men det er altså ikke valgfritt. Så iom at det da rett og slett er vanskelig å drite hos andre, så er det noe jeg foretrekker å unngå. På offentlige toaletter er det noe annet, for der er det jo ofte så lytt og da syns jeg det er flaut.
Gjest Guilty Skrevet 4. september 2013 #26 Skrevet 4. september 2013 Må jeg på do så går jeg uansett hva det er jeg skal og jeg håper da virkelig de som er her på besøk tør å gå på do.. Hadde helt fobi for dette når jeg var yngre, jeg turte ikke engang å tisse borte(!). Holdt meg hele dagen i barnehagen, på skolen osv.. Ellers så kom jeg meg over dette etterhvert, men da ble det jo et problem til når jeg skulle på rideleir og leirskole. Holdt meg i en uke begge gangene, hadde kjempevondt og spiste lite.. Absolutt ikke bra for helsa, ei heller selvfølelsen. Nå når jeg fylte 20 klarte jeg ENDELIG å legge fra meg det siste og, og jeg har det mye bedre med meg selv Skjønner nå rett og slett ikke hvorfor det i det hele tatt er et problem.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #27 Skrevet 4. september 2013 Jeg går på do om jeg må, nå har jeg riktignok utlagt tarm så jeg kan ikke styre hva som kommer. Men har egentlig aldri falt meg inn at det skulle være flaut å tåpelig do hos andre.Anonymous poster hash: fa794...9b4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #28 Skrevet 4. september 2013 Hva for slags spørsmål er det? Må jeg bæsje så bæsjer jeg da! Uansett om det er hjemme, borte eller på jobb.Anonymous poster hash: 627c8...7f9
Kassiopeia Skrevet 4. september 2013 #29 Skrevet 4. september 2013 Jeg holder meg aldri med vilje. Det bare vil ikke noe ut. Jeg har aldri behov for avføring hos andre, med mindre jeg har noe galledrit som kødder seg. Var på ferie en uke med naboen og unger og jeg var på do to ganger den uken. Jeg har jo absolutt intet ønske om å være forstoppet, men det er altså ikke valgfritt. Så iom at det da rett og slett er vanskelig å drite hos andre, så er det noe jeg foretrekker å unngå. På offentlige toaletter er det noe annet, for der er det jo ofte så lytt og da syns jeg det er flaut. Skjønner selvfølgelig at det er vanskelig i ditt tilfelle, og var ikke ment for dere som ikke har noe ikke kan noe for det Men det virker jo nesten til å være et rimelig tabu tema, for det er jo veldig mange som heller holder seg når de er utenfor hjemme sitt, og jeg skjønner bare ikke hvorfor. Alle mennesker i hele verden bæsjer jo, det er jo så naturlig som man får det, så jeg skjønner ikke hvor denne skammen kommer fra. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #30 Skrevet 4. september 2013 Går når jeg må og håper som andre her at venner ikke sitter og holder seg når de er på besøk hos meg fordi det liksom skulle være ekkelt. Jeg foretrekker selvsagt å gjøre det på doen hjemme, men etter å ha hatt mye magevondt har jeg lært at jeg bare må gå når jeg må, hvis ikke blir jeg veldig dårlig. På skolen synes jeg det er verre enn hjemme hos andre. Mange av toalettene på skolen er plassert "i gangen" og har to cm glippe over og under på døra, så dersom noen sitter på benkene i gangen så føles det som å sitte sammen med de og drite. Har funnet meg en egen do litt utenfor "allfarvei", bare synd den ligger helt på andre siden av der jeg pleier å oppholde meg... Anonymous poster hash: e5576...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #31 Skrevet 5. september 2013 Jeg tar avføringspiller innimellom. Det hender de virker litt sent, selv om jeg tar dem kvelden før (ikke på morgenen, men plutselig langt senere). Det endte med at jeg dreit ned doen til en venn (og samboeren) da vi så på den nye leiligheten. Dritflaut...Anonymous poster hash: 1e3de...069
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #33 Skrevet 5. september 2013 Pleier å måtte bæsje om morgenen, så om jeg er på besøk hos andre på ettermiddagen/kvelden, så må jeg rett og slett ikke bæsje. Derfor er dette svært sjeldent et problem. Men hadde det enda vært slik at jeg skikkelig måtte - vi kjenner vel alle den følelsen - så hadde jeg ikke kunnet gått i mot naturen tror jeg Hadde det vært mer sånn at jeg kunne styre det - man merker at man kunne fått ut litt, dersom man presset skikkelig til - så hadde jeg nok avventet ja. For det er flaut dersom det stinker etter deg på doen til andre. Men har man overnattingsbesøk hos seg en helg, så kan jo ikke jeg forvente at de holder seg? Det er vanlig å måtte drite en gang om dagen. Men som andre sier, er jeg på ferie i en uke i syden, så får jeg mest motsatt problem - at magen låser seg, og at jeg får forstoppelse. Men jeg synes ikke at det skal være "forbudt" å gjøre nummer 2 hos andre, så prippen kan man ikke bli på det. Det får holde at man holder fjertene for seg selv Anonymous poster hash: 18d47...324
LittDiva Skrevet 5. september 2013 #34 Skrevet 5. september 2013 Ja. Og de som er redd for lukt bør ta en titt på kostholdet sitt. Folk bæsjer hos meg og , aldri vært plaget av det.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #35 Skrevet 5. september 2013 Vil også nevne at jeg synes det er rart hvis det skal være så dumt å bæsje hos andre - når man er vant med barn, bæsjebleier, promp og tiss - og samboere/mannfolk som driter doen ned titt og ofte. Da blir man litt mer "gi faen" holdning selv. Anonymous poster hash: 18d47...324 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #36 Skrevet 6. september 2013 Dere som går nå dere går: MÅ dere når dere kjenner at det er på tide å gå, hvis ikke så driter dere på dere selv? Eller gjør dere det bare for behagelighetens del? Anonymous poster hash: 78323...fd4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #37 Skrevet 6. september 2013 Dere som går nå dere går: MÅ dere når dere kjenner at det er på tide å gå, hvis ikke så driter dere på dere selv? Eller gjør dere det bare for behagelighetens del? Anonymous poster hash: 78323...fd4 Går når dere må* skulle det stå Anonymous poster hash: 78323...fd4
Silfen Skrevet 6. september 2013 #38 Skrevet 6. september 2013 Dere som går nå dere går: MÅ dere når dere kjenner at det er på tide å gå, hvis ikke så driter dere på dere selv? Eller gjør dere det bare for behagelighetens del? Anonymous poster hash: 78323...fd4 Dersom jeg MÅ, så MÅ jeg virkelig. Etter jeg fjernet galleblæren kan jeg få akutt behov, det er kjempeekkelt, med vondt i magen og svettetokter og jeg hadde garantert hatt et uhell dersom jeg måtte gå lenge nok. I begynnelsen etter OP kunne jeg ikke bevege meg noe sted uten tilgang til toalett, men det er heldigvis forbi.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #39 Skrevet 6. september 2013 Ja. Og de som er redd for lukt bør ta en titt på kostholdet sitt. Folk bæsjer hos meg og , aldri vært plaget av det. Er det ikke normalt at det lukter? Jeg synes det lukter litt samme hva man spiser, jeg... Hva bør man spise for at det ikke skal lukte, da? Flere dager lange ferieturer på hotell med helt ny kjæreste, med dodøra plassert mer eller mindre rett ved siden av senga vi oppholder oss i, er alltid like festlig.... Anonymous poster hash: b02dd...47e
Lou Salome Skrevet 6. september 2013 #40 Skrevet 6. september 2013 Selvfølgelig bæsjer jeg når jeg må bæsje, uansett hvor jeg er. Det er det doer er for, også andres. Syns det var et forunderlig spørsmål, og mange uventede svar i denne tråden. Hvis jeg hadde holdt meg, ville jeg vært redd for å bli sittende å prompe, det er da mye verre? Blir det skittent, tar jeg en runde med dobørsten. Ikke noe rart om det lukter dritt på en do vel? Hvis andre har problemer med det, får de vente litt og ikke gå inn rett etter at noen har sittet der lenge, det er vel ikke førstemanns problem? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå