Gjest k0skenk0rva Skrevet 4. september 2013 #1 Del Skrevet 4. september 2013 Hei alle. i 2011 tok jeg en medisinsk abort fordi samboeren ikke ville beholde. Jeg føler sorg, angst, skyld og anger. Men på en måte hadde jeg glemt de følelsene jeg hadde ang. aborten og har ikke vært trist siden da. Idag skjedde det noe jeg ikke var klar for at skulle skje. Min aller beste venninne var idag på ultralyd for å få vite kjønn. (jeg er gudmor) Fikk komme inn å se nurket sammens med henne og hennes mann. Fikk høre hjertelyd og se hjertet slå og hvordan babyen hadde utviklet seg. Plutselig tok jeg til tårene, jeg var rørt. Så begynte jeg å tenke på det jeg engang hadde. At jeg engang egentlig skulle oppleve det som min bestevenninne opplevde. Jeg er super glad på deres vegne! Etter ultralyden ble jeg helt rar, (føler meg som en dritt som ikke virket så glad etter ultralyden fordi de var så glad.) Kjørte de hjem til seg og medengang jeg hadde sluppet de av kom tårene. Å gud hvor det knøyt seg i magen. Klarte å skjerpe meg på bilturen men så fort jeg kom hjem å inn døra, knakk jeg sammen i gangen. Jeg gråt! Føltes ut som om jeg skulle kaste opp jeg gråt sånn. Jeg ble helt sjokkert! Jeg har ikke følt disse følelsene siden aborten i 2011! Følelser jeg hadde glemt jeg hadde ang. det. Jeg måtte skrive henne en mld istad å måtte fortelle å beklage meg for det. At en så fin dag som dette så klarte jeg å snu det om på meg! :-( Jeg er helt sjokkert over reaksjon min. Hadde jeg vist at jeg reagerte slik så hadde jeg ikke blitt med inn. Æresord. Heldigvis så er bestevenninnen min så forståelses full, fikk pratet ut med henne over tlf. Det var kjempe deilig å prate ut, endelig prate ordentlig ut om aborten og hvordan jeg opplevde det å tiden etter.... Har jo ett dypt ønske om selv å få barn snart men samboer er ikke klar så... må bare vente... Noen andre som har opplevd slik? at plutselig kom følelsene du ikke viste du hadde? Dette var bare å få lufte haue.... Jeg skal bli gudmor til ei lita jente! :-D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 5. september 2013 #2 Del Skrevet 5. september 2013 Det er helt normalt å ha slike følelser. Jeg har hatt dem selv og jeg kjenner flere som har hatt dem og. Vi er bare mennesker, og følelser kan ikke alltid kontrolleres. Synes det er veldig bra at venninnen din er så forståelsesfull Jeg håper du også får ønsket ditt oppfylt en dag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå