Gå til innhold

Jurist, føler meg ikke kvalifisert for noe :\


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at jeg ikke ønsker å jobbe med juridiske oppgaver. Jeg har rett og slett ikke interesse eller evner for dette (noe jeg fant ut litt for sent på studiet slik at det ble bortkastet å slutte.) Jeg har studert andre fag før og etter dette, men det er ikke noe som i seg selv gir jobb. Nå har jeg endt opp med å ikke kunne "noe", og jobber jeg synes er spennende er jeg ikke kvalifisert for/de er umulige å få. Jeg er grei nok på å skrive, lære språk og til å lete frem informasjon, ellers kommer jeg ikke på noe.

Jeg kunne tenke meg å jobbe som researcher i en avis, etterforsker i politiet, å kunne et språk og jobbe innen etterretning, dokument/ID-gransking, slike rare jobber som bare et fåtall har...

Jobbene som finnes der ute (og jeg har sett på mange annonser) er innen helse, markedsføring, IT og økonomi, evt. juridiske stillinger.. Vet ikke helt hvilken retning jeg skal gå når føler at jeg ikke kan noe som helst.



Anonymous poster hash: e19d4...849
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si noe om hvilke jobber du kan få som jurist, uten å ville jobbe som jurist.

MEN, det jeg kan si er at jeg føler med deg. Gjorde den samme tabben selv. Utdannet meg innenfor noe jeg ikke ville jobbe med. Forstod dette også for sent til at det ville være særlig smart å slutte. Men, skulle nok ha våknet opp før i studiet, eller sluttet.

Er nå kun kvalifisert til jobber jeg ikke ønsker. Holder nå på med en ny utdannelse. Så får man se hvor det fører hen.



Anonymous poster hash: a75fc...4a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi litt i samme sausen, ja. Det blir vel til å få rota sammen en ny utdannelse, for det er jo det man må ha for å få jobb.



Anonymous poster hash: e19d4...849
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, en juristutdannelse er da aldri bortkastet. Juss kan man da bruke til alt.