Gå til innhold

Forberedelse til graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min ønsker etterhvert å få barn. Vi ønsker ikke å "stresse" med dette, men ta det litt som det kommer, og gleder oss til den dagen vi får en positiv test.

Det jeg lurer på, er om det er noe jeg/vi bør forberede for å øke sjansene for å bli gravide, og å få en best mulig graviditet. Jeg tenker da på spis dette, ikke spis dette, tren sånn osv...

Vi har begge stumpet røyken (for ca ett halvt år siden), og ingen av oss drikker.


Anonymous poster hash: bb74b...2cb



Anonymous poster hash: bb74b...2cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så mye hokuspokus, bare som brukeren over skriver... ta folat, og ha sex annenhver dag så går det oftest.



Anonymous poster hash: cafc5...ede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme lurer jeg på. Vi skal ikke begynne før april 14, men lurer på hvordan jeg kan forberede kroppen best mulig, og selvfølgelig øke sjansene for at det klaffer første gang vi prøver. Har kjøpt B-kompleks med 8 b-vitaminer inkl folat selvfølgelig...



Anonymous poster hash: 23c80...d4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor fordel å være i god form før et svangerskap. Jeg angrer sterkt på at jeg ikke trente opp ryggen min mer før jeg ble gravid, for nå er jeg sykmeldt pga ryggsmerter.

Jeg har hørt at svangerskap generelt er enklere om man er godt trent, og det samme med fødsel. Om det er noe hold i det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...