Gå til innhold

The secret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her bekrefter du jo bare hvor ondskapsfull en slik tankegang er. De små barna dør fordi de fokuserer på døden! Det er deres feil at de dør!

Vel, du er klar over at det finnes noe som heter placebo-effekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, du er klar over at det finnes noe som heter placebo-effekt?

I de små barnas tilfelle er det heller snakk om luft og kjærlighet effekten. Du vet den som funker i en novelle, og ikke i virkeligheten.

Å lite på placeboeffekt er i det store og hele noe bortskjemte og velfødde mennesker vesten gjør (ok, litt i østen også - spesielt Kina). I Afrika løper folk til vaksinasjonsstasjonene, ikke bort fra dem, fordi de har førstehånderfaring med at sykdommer faktisk tar livet av folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de små barnas tilfelle er det heller snakk om luft og kjærlighet effekten. Du vet den som funker i en novelle, og ikke i virkeligheten.

Å lite på placeboeffekt er i det store og hele noe bortskjemte og velfødde mennesker vesten gjør (ok, litt i østen også - spesielt Kina). I Afrika løper folk til vaksinasjonsstasjonene, ikke bort fra dem, fordi de har førstehånderfaring med at sykdommer faktisk tar livet av folk.

Placebo-effekten er vitenskapelig dokumentert - og er dermed et ugjenkallelig bevis på at positiv tankekraft har en effekt (ved siden av alle de millioner "uvitenskapelige" vitnemål).

Men selvfølgelig så kan man ikke "ønske" seg mat på bordet når det ikke finnes, eller "ønske" seg at det skal vokse ut et nytt bein hvis man har mistet det. Virkeligheten setter selvfølgelig begrensninger.

Men at positive tanker og et positivt syn på livet har en klar og målbar effekt er det ingen tvil om.

For øvrig så løper folk i Afrika fra vaksinasjonsstasjonene og disse er blitt stengt en rekke steder - fordi lokalbefolkningen er overbevist om at de sprer HIV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier jo det selv jo. :ler: I motsetning til deg så innrømmer jeg at jeg faktisk diskuterer en bok jeg aldri har lest og da kan argumentasjonen min fort bli litt sviktende.

Jeg viste til at dette var forklart tidligere i tråden, som er på svært få sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du er klar over at det finnes noe som heter placebo-effekt?

Placebo-effekten har ingen verdens ting med saken å gjøre.

Placebo-effekten er vitenskapelig dokumentert - og er dermed et ugjenkallelig bevis på at positiv tankekraft har en effekt (ved siden av alle de millioner "uvitenskapelige" vitnemål).

Nei, det handler slett ikke om bare "positiv tankekraft". Placeboeffekten handler om alle opplevde forbedringer i en egen fysiske situasjon. Dette inkluderer blant annet når et fysisk problem blir bedre av seg selv (f.eks. fordi det bare var noe forbigående i utgangspunktet) eller den såkalte "Regression toward the mean"

Igjen: Placeboeffekten har ingen verdens ting med denne tråden å gjøre.

Men at positive tanker og et positivt syn på livet har en klar og målbar effekt er det ingen tvil om.

Dette har ingenting med The Secret å gjøre, da The Secret er basert på en falsknaturlov som tilsier at de som lider har 100% av skylden for det selv fordi de tenkte feil.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo-effekten har ingen verdens ting med saken å gjøre.

Nei, det handler slett ikke om bare "positiv tankekraft". Placeboeffekten handler om alle opplevde forbedringer i en egen fysiske situasjon. Dette inkluderer blant annet når et fysisk problem blir bedre av seg selv (f.eks. fordi det bare var noe forbigående i utgangspunktet) eller den såkalte "Regression toward the mean"

Igjen: Placeboeffekten har ingen verdens ting med denne tråden å gjøre.

Dette har ingenting med The Secret å gjøre, da The Secret er basert på en falsknaturlov som tilsier at de som lider har 100% av skylden for det selv fordi de tenkte feil.

Placebo-effekten er en vitenskapelig bevist effekt der den eneste faktoren er hva pasienten tror er tilfelle. Dette er ikke et diskusjonstema engang.

Så når vi har en vitenskapelig bevist effekt av positiv (og negativ) tankekraft så er det håpløst å påstå at det ikke finnes.

Jeg er helt enig i at "The Secret" drar ting langt ut i parodien, men selve grunntanken bak om at postive tanker har en effekt i seg selv er fullstendig riktig.

Jeg forstår ikke hvorfor noen er så aggressivt i mot dette.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Placebo-effekten er vitenskapelig dokumentert - og er dermed et ugjenkallelig bevis på at positiv tankekraft har en effekt (ved siden av alle de millioner "uvitenskapelige" vitnemål).

Sier ikke at effekten ikke finnes, det gjør den i aller høyeste grad. Men å lite på den alene er et typisk trekk i mange vestlige alternative miljøer, og generelt overalt i f.eks Kina. I Afrika ser man mer hva som skjer om man stoler på denne effekten alene. Man dør.

For øvrig så løper folk i Afrika fra vaksinasjonsstasjonene og disse er blitt stengt en rekke steder - fordi lokalbefolkningen er overbevist om at de sprer HIV.

Vel ok, dette er også riktig. Steder der terrorreligioner overstyrer helsevesenet, blir folk holdt borte fra vaksiner. Men til og med i mer normale land som Sør-Afrika har man sett denne effekten. Der har jo en tidligere helseminister anbefalt hvitløk og sitroner i Aids behandling, istedet for medisiner som faktisk virker!

Men lell. Jeg våger påstanden om at der folk får tilgang til vaksiner, der tar de dem. Fordi de ser at de virker, og har ikke den luksusen man har i mange vestlige land, der man kan lite på flokkimmunitet og god infrastruktur (rent vann, nok mat osv) for å overleve smittsomme sykdommer. Men da snakker jeg selvsagt ikke om Aids og diverse sykdommer med høy dødelighet om man ikke får behandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo-effekten er en vitenskapelig bevist effekt der den eneste faktoren er hva pasienten tror er tilfelle. Dette er ikke et diskusjonstema engang.

Eh, jeg forklarte for deg hva placebo-effekten er, og sa ikke noe om at den ikke eksisterer. Poenget er at placebo-effekten ikke støtter søppelet i The Secret.

Så når vi har en vitenskapelig bevist effekt av positiv (og negativ) tankekraft så er det håpløst å påstå at det ikke finnes.

Nei, det er ikke noen effekt av "tankekraft". Placebo-effekten er ikke en kraft. Det er ikke rene tanker. Man kan ikke tenke seg bedre. Når noen blir bedre av placebo-effekten så er det dypere biologiske prosesser enn bare bevisste tanker på gang.

Jeg er helt enig i at "The Secret" drar ting langt ut i parodien, men selve grunntanken bak om at postive tanker har en effekt i seg selv er fullstendig riktig.

Men for helvete da! Poenget med The Secret er at dette er en påstått naturlov. Det handler ikke bare om å "tenke positivt", men om noe mer konkret.

Jeg forstår ikke hvorfor noen er så aggressivt i mot dette.

Det er fordi det er ekstremt jævlig og ondskapsfullt, og legger all skyld på mennesker som lider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man fokuserer på et mål og tenker positivt rundt det kan nok i noen tilfeller være hjelpsomt når det gjelder å nå det. I tillegg så vil en tro på the secret være selvbekreftende, ikke bare som i at man kan nå målene, men fordi man aktivt leter etter bekreftelsene. Det blir selvoppfyllende profetier, eller confirmation bias. Når jeg vinner 500kr på et flaxlodd så tenker jeg "heyyy... flaks!". Når en som har limt et bilde av penger i taket og visualisert rikdom gjør det samme så tenker han "heeeyy... law of attraction!!".

En negativ eller positiv innstilling vil også påvirke hvordan man opplever og reagerer på ting, og hva man biter seg merke i og hva man overser. Har man en ufattelig dårlig morgen hvor man forsover seg, dunker tåa i dørkarmen og det attpåtil regner ute så er det jo helt TYPISK at de er tom for eplejuice i kantina. Fuck my life, liksom. Har man en super dag så tripper man til jobben plystrende under paraplyen og tenker ikke over at de er tom for eplejuice i kantina, da er man i stedet superhappy for at de har vafler. Livet smiler til meg i dag, gitt! Men egentlig har ikke de to dagene vært så himla forskjellige, det er bare innstillingen/humøret ditt som har vært det. Og derfor føles det som at når man er lei av alt så går alt på tverke, imens når man har en positiv innstilling så skjer det bare masse bra ting.

Så jeg skjønner at det ligger mye menneskelig psykologi i bunn som gjør at folk lett kan svelge the secret rått, det er jo det som er så smart med hele greia. Folk synes det høres logisk og rimelig ut. I tillegg så er det jo en drøm at man bare kan bestille det man vil ha på "riktig" måte så leverer universet det. Ikke rart the law of attraction rett og slett er veldig attraktiv.

Men man trenger ikke tenke seg så veldig godt om før man ser at det er rent pisspreik fra ende til annen. Hovedproblemet er jo at de faktisk kaller det for en naturlov, på linje med tyngdekraftloven. De overser totalt slike faktorer som jeg har nevnt noen eksempler på, det handler kun om at universet er tunet inn til hjernebølgene dine og leverer akkurat det de leser fra dem. Og så har man jo de berømte barna i Afrika da.. ifølge the secret så er det deres feil at de dør av sult, og vi burde sende hjelp i form av en gjeng alternative tanter som kan lære dem å visualisere en sandwich.



Anonymous poster hash: 226f2...888
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så vil en tro på the secret være selvbekreftende, ikke bare som i at man kan nå målene, men fordi man aktivt leter etter bekreftelsene. Det blir selvoppfyllende profetier, eller confirmation bias.

Eller ender med selvmord fordi man ikke får til ting likevel, og dermed tror at man selv sitter med 100% av ansvaret for dette og at man dermed er fullstendig udugelig og det ikke lenger er noe poeng å prøve engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at folk er så aggresive mot tloa fordi de ikke klarer å benytte seg av den selv. Selvfølgelig funker det ikke hvis man ikke tror på det, det er jo hele poenget. Jeg har opplevd at den har funket på både store og små ting i livet mitt. Jeg har oppnådd ting som egentlig var helt "umulig" fra utgangspunktet jeg hadde. Jeg forstår at dere er kritiske, det var jeg og :) Jeg tenkte og at dette var bullshit, men så prøvde jeg det da, og ting begynnte å skje, livet mit forandret seg totalt. Folk som kjenner meg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har havnet hvor jeg er nå.



Anonymous poster hash: c2ad1...432
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at folk er så aggresive mot tloa fordi de ikke klarer å benytte seg av den selv. Selvfølgelig funker det ikke hvis man ikke tror på det, det er jo hele poenget. Jeg har opplevd at den har funket på både store og små ting i livet mitt. Jeg har oppnådd ting som egentlig var helt "umulig" fra utgangspunktet jeg hadde. Jeg forstår at dere er kritiske, det var jeg og :) Jeg tenkte og at dette var bullshit, men så prøvde jeg det da, og ting begynnte å skje, livet mit forandret seg totalt. Folk som kjenner meg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har havnet hvor jeg er nå.

Anonymous poster hash: c2ad1...432

Bytt ut ordet tloa med kristendommen eller en annen kjent religion, og du forstår kanskje selv hvor håpløst det høres ut. Det er ikke tloa som hjelper deg, det er du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er "loven":

Livets store hemmelighet er loven om tiltrekking.

Loven om tiltrekking sier at likt tiltrekker likt, så når du tenker en tanke, tiltrekker du deg samtidig like tanker.

Tanker er magnetiske, og tanker har en frekvens. Når du tenker tanker, blir de sendt ut i universet, og som en magnet tiltrekker de seg alle ting som er på samme frekvens. Alt som blir sendt ut, kommer tilbake til kilden - deg.

Du er som et menneskelig sendetårn som sender ut en frekvens med tankene dine. Hvis du ønsker å forandre noe i livet ditt, må du endre frekvens ved å forandre tankene dine.

Dine nåværende tanker skaper ditt fremtidige liv. Det du tenker mest på eller konsentrere deg mest om, vil manifestere seg i form av livet ditt.

Tankene dine blir til ting.

 

Loven om tiltrekking er en naturlov. Den er like objektiv som tyngdeloven.

Ingenting kan komme inn i din erfaringsverden med mindre du maner det frem ved hjelp av vedvarende tanker.

For å bli klar over hva du tenker, må du spørre deg selv hva du føler. Følelser er verdifulle redskaper som øyeblikkelig forteller oss hva vi tenker.

Det er umulig å ha vonde følelser og gode tanker samtidig.

Tankene bestemmer frekvensen din, og følelsene forteller deg straks hvilken frekvens du befinner deg på. Når du har vonde følelser, er du på en frekvens som tiltrekker deg flere vonde ting. Når du har gode følelser, tiltrekker du deg på kraftfullt vis flere gode ting.

Hemmelige penser, som for eksempel hyggelige minner, naturen eller yndlingsmusikken din, kan forandre følelsene og skifte frekvensen din på et øyeblikk.

Følelsen av kjærlighet er den høyeste frekvens du kan sende på. Jo større kjærlighet du føler og utstråler, desto sterkere er den kraften du temmer.

 

I likhet med Alladins ånd oppfyller loven om tiltrekking hvert eneste ønske vi har.

Skapelsesprosessen hjelper deg med å skape det du ønsker, i tre enkle trinn: be om, tro på og motta.

Å be universet om det du ønsker, er din mulighet til å få klarhet i hva du ønsker. Når du har det klart for deg, har du bedt om det.

Å tro går ut på å handle, snakke og tenke som om du allerede har fått det du har bedt om. Når du sender på frekvensen for å ha fått det, flytter loven om tiltrekking på mennesker, hendelser og omstendigheter slik at du kan motta.

Å motta går ut på å føle slik du vil føle det straks ønsket ditt er blitt oppfylt. Ved å føle gode følelser nå blir du koblet på frekvensen for det du ønsker.

Ønsker du å gå ned i vekt, skal du ikke konsentrere deg om “å gå ned i vekt”. Konsentrer deg i stedet om idealvekten din. Føl de følelsene idealvekten din gir, og du vil mane den til deg.

Det tar ingen tid for universet å manifestere det du ønsker. Det er like enkelt å manifestere en krone som det er å manifestere en million kroner.

Å begynne med noe lite, som en kopp kaffe eller en ledig parkeringsplass, er en enkel metode for å se at loven om tiltrekking virker. Ta en kraftfull beslutning om å tiltrekke deg noe lite. Når du opplever kraften du har til å tiltrekke deg ting, vil du gå videre og skape mye større ting.

Utform dagene din på forhånd ved å tenke på den slik du vil den skal være, og du vil skape livet ditt med forsett.

 

Forventning representerer en kraftfull tiltrekkingskraft. Forvent de tingene du ønsker, og la være å forvente de tingene du ikke ønsker.

Takknemlighet er en kraftfull prosess for å omkanalisere energien din og bringe mer av det du ønsker inn i livet. Vær takknemlig for det du allerede har, og du vil tiltrekke deg flere goder.

Ved å takke på forhånd for det du ønsker, sørger du for at ønskene dine blir turboladet, og for at et kraftigere signal blir sendt ut i universet.

Visualisering er prosessen med å skape bilder i tankene av deg selv mens du gleder deg over det du ønsker. Når du visualiserer, skaper du kraftfulle tanker og følelser av å ha det nå. Loven om tiltrekking reflekterer så den virkeligheten tilbake til deg, nøyaktig slik du så den for deg i tankene.

For å kunne utnytte loven om tiltrekking til din fordel må du la bruken av den inngå som en del av hverdagslivet og ikke la den bli en engangsforeteelse.

På slutten av hver dag, før du legger deg til å sove, nøster du deg tilbake gjennom dagens hendelser. Alle hendelser eller stunder som ikke ble som du ønsket, gjenoppfører du i tankene slik at ville at de skulle utspilt seg.

 

For å tiltrekke deg penger må du fokusere på rikdom. Det er umulig å bringe mer penger inn i livet ditt når du fokuserer på mangel på det.

Det er nyttig å bruke fantasien og late som om du allerede har de pengene du ønsker deg. Lek leker om at du har skaffet deg rikdom, og du vil få et bedre forhold til penger. Når det skjer, vil flere penger strømme inn i livet ditt.

Bestem deg for å se på alt du har lyst på, og si til deg selv: “Det har jeg råd til. Det kan jeg kjøpe.” Du vil forandre tenkemåte og begynne å få en bedre følelse for penger.

Gi bort penger for å bringe mer av dem inn i livet ditt. Når du er sjenerøs med penger og det gir deg en god følelse å dele dem, er det det samme som å si: “Jeg har rikelig.”

Se for deg utbetalinger i posten.

Vipp tankevekten din over på velstand. Tenk velstand!

 

Når du ønsker å tiltrekke deg et forhold, må du forsikre deg om at tankene, ordene, handlingene og omgivelsene dine ikke er i strid med ønskene dine.

Oppgaven din er deg selv. Hvis du ikke sørger for å fylle opp deg selv først, har du ingenting å gi til andre.

Behandle deg selv med kjærlighet og respekt, og du vil tiltrekke deg mennesker som viser deg kjærlighet og respekt.

Når du ikke har det godt ed det selv, stenger du kjærligheten ute og tiltrekker deg i stedet flere mennesker og situasjoner som vil fortsette å gi deg dårlig selvfølelse.

Konsentrer deg om de egenskapene du setter pris på hos deg selv, og loven om tiltrekking vil vise deg mer som er flott ved deg.

For å få et forfold til å fungere må du konsentrere deg om det du setter pris på hos motparten, ikke det du har å beklage deg over. Når du fokuserer på hans eller hennes gode sider, vil du få mer av dem.

 

Placeboeffekten er et eksempel på loven om tiltrekking i aksjon. Når en pasient virkelig tror at pillen er en kur, mottar han det han tror på og blir frisk.

“Å fokusere på fullkommen helse” er noe vi alle kan gjøre inni oss, på tross av hva som måtte skje på utsiden.

Latter tiltrekker seg glede, frigjør negativitet og fører til mirakuløse helbredelser.

Sykdom blir holdt igjen i kroppen av tanker, ved å observere lidelsen og gjennom den oppmerksomheten vi vier sykdommen. Føler du deg litt uvel, så la vær å snakke om det - med mindre du ønsker mer av det samme. Lytter du til folk som snakker om sykdommen sin, tilfører du sykdommen deres energi. Skift i stedet samtaleemne, snakk om positive ting, og send ut kraftfulle tanker som får disse menneskene på bena igjen.

Oppfatninger som aldring finnes bare i tankene våre, så forvis slike tanker fra bevisstheten. Konsentrer deg om god helse og evig ungdom.

Ikke lytt til samfunnets budskap om sykdommer og aldring. Du er ikke tjent med negative budskap.

 

Det du motsetter deg, tiltrekker du deg fordi du på et kraftfullt vis fokuserer på det med følelser. For å forandre noe som helst må du gå i deg selv og sende ut et nytt signal med tankene og følelsene dine.

Du vil ikke kunne hjelpe verden ved å konsentrere deg om de negative sidene. Når du fokuserer på det negative som skjer i verden, vil du bare bidra til å forverre dem, og samtidig bringer du flere negative ting inn i ditt eget liv.

I stedet for å fokusere på problemene i verden bør du vie din oppmerksomhet og energi på tillit, kjærlighet, overflod, utdanning og fred.

Vi vil aldri slippe opp for gode ting, for det finnes mer enn nok til at alle kan få del i dem. Det er meningen at livet skal være preget av overflod.

Du har evnene til å få del i den ubegrensede tilgangen ved hjelp av tankene og følelsene dine og bringe det inn i din erfaringsverden.

Lovpris og velsign alt i verden, og di vil løse opp negativitet og uoverensstemmelser og stille deg inn på den høyeste frekvensen - kjærlighet.

 

Alt er energi. Du er en energimagnet, og trekker på elektrisk vis alt til deg og på samme måte deg selv til alt du ønsker.

Du er et åndelig vesen. Du er energi, og energi kan ikke skapes eller ødelegges - den endrer bare form. Derfor har den rene essensen av deg alltid vært og vil alltid være.

Universet vokser frem fra tanke. Vi er skapere ikke bare av vår egen skjebne, men også av universet.

Et ubegrenset arsenal av ideer er tilgjengelig for deg. All kunnskap og alle oppdagelser finnes i den universelle bevisstheten som muligheter som venter på at menneskesinnet skal hente dem frem.

Vi er alle forbundet med hverandre, og vi er alle ett.

La vanskeligheter fra fortiden, kulturelle koder og sosiale oppfatninger fare. Du er den eneste som kan skape det livet du fortjener.

En snarvei for å manifestere ønskene dine er å se på det du ønsker deg, som en absolutt kjensgjerning.

Kraften ligger i tankene dine, så vær hele tiden oppmerksom. Eller med andre ord: “Husk å huske.”

 

Du kan fylle tavlen for livet ditt med akkurat det du måtte ønske.

Det eneste du trenger å gjøre, er å føle deg vel nå.

Jo mer du bruker den kraften du har i deg, desto mer kraft vil du tiltrekke gjennom deg.

Tidspunktet for å gripe din storhet er nå.

Vi befinner oss midt i en fantastisk tidsalder. Når vi lar begrensende tanker fare, vil vi oppleve menneskehetens sanne storhet på alle områder av skapelse.

Gjør det du trives best med. Skulle du ikke være klar over hva som gir deg glede, så spør deg selv: “Hva er min glede?” Når du forplikter deg til din glede, vil du tiltrekke deg et skred av gledesfylte ting fordi du utstråler glede.

Nå som du har lært kunnskapen om Hemmeligheten, er det opp til deg å avgjøre hva du skal bruke den til. Uansett hva du måtte velge, er det riktig. Kraften er din og bare din.

 

 

 

 

Jeg er så lykkelig og takknemlig for at …. (forklar hvordan du vil at livet skal være)

Be - Tro - Motta.

“Jeg får det nå. Jeg får alt det gode inn i livet mitt nå. Jeg får … nå.” føl det som om du mottar det nå.

Forestill deg dagen din på forhånd.

Lag liste over hva du er takknemlig for - det som gir deg gode følelser.

Visualisering.

Fokuser på velstand.

Jeg er:

Mottaker av alle gode ting.

Lykkelig.

Rik.

Sunn og frisk.

Kjærlighet.

Evig ungdom.

Fylt med energi.

Sterk.

Pen.

Snill.

Omtenksom.

Evig.

 

 



Anonymous poster hash: df7a7...05c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

snip masse mumbo jumbo

Lag liste over hva du er takknemlig for - det som gir deg gode følelser.

Visualisering.

Fokuser på velstand.

Jeg er:

Mottaker av alle gode ting.

Lykkelig.

Rik.

Sunn og frisk.

Kjærlighet.

Evig ungdom.

Fylt med energi.

Sterk.

Pen.

Snill.

Omtenksom.

Evig.

 

 

Anonymous poster hash: df7a7...05c

Evig? Høyrer du ikkje kor vanvittig dette er når du les det? Det heng ikkje på greip på noko sett og vis. Denne boka er utgitt med eit formål: Å tene pengar på folks behov for enkle løysingar. Eg berre :kvalm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut ordet tloa med kristendommen eller en annen kjent religion, og du forstår kanskje selv hvor håpløst det høres ut. Det er ikke tloa som hjelper deg, det er du.

det stemmer! Det handler jo ikke om hva man kaller det, det hanler om at man tror på det :) for min del så kan jeg godt kalle det gud eller hva som helst, det viktigste er bare at jeg tror på det. Dette er min sannhet...

Anonymous poster hash: c2ad1...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som praktiserer The Secret, hvordan gjør dere det dersom dere hvis dere skal ønske bort noe? Som for eksempel å ønske å bli kvitt en sykdom, eller en plagsom person? Altså, ikke at det skal skje noe med den plagsomme personen, selvfølgelig, men at de skjerper seg, eller at man slutter å høre fra dem.

Jeg begynte bare å lure litt på det, siden The Secret handler om å gå inn for å tiltrekke seg ting, men hva hvis det er noe man ønsker å IKKE tiltrekke seg (lenger)...



Anonymous poster hash: ce111...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som praktiserer The Secret, hvordan gjør dere det dersom dere hvis dere skal ønske bort noe? Som for eksempel å ønske å bli kvitt en sykdom, eller en plagsom person? Altså, ikke at det skal skje noe med den plagsomme personen, selvfølgelig, men at de skjerper seg, eller at man slutter å høre fra dem.

Jeg begynte bare å lure litt på det, siden The Secret handler om å gå inn for å tiltrekke seg ting, men hva hvis det er noe man ønsker å IKKE tiltrekke seg (lenger)...

Anonymous poster hash: ce111...877

Rottegift. Homøopati. Healing. Kopping. Ørelys. Fritt valg på øverste hylle.

Anonymous poster hash: b72f9...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som praktiserer The Secret, hvordan gjør dere det dersom dere hvis dere skal ønske bort noe? Som for eksempel å ønske å bli kvitt en sykdom, eller en plagsom person? Altså, ikke at det skal skje noe med den plagsomme personen, selvfølgelig, men at de skjerper seg, eller at man slutter å høre fra dem.

Jeg begynte bare å lure litt på det, siden The Secret handler om å gå inn for å tiltrekke seg ting, men hva hvis det er noe man ønsker å IKKE tiltrekke seg (lenger)...

Anonymous poster hash: ce111...877

Da tenker man bare motsatt. Altså skal du ønske å bli kvitt en sykdom så tenker man ikke på sykdom i det heletatt. Man tenker "jeg er helt frisk" :)

Og ønsker man å bli kvitt noen personer så tenker man ikke på disse folkene i det heletatt ;) Hvis man fokuserer på vedkommende så tiltrekker man seg de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...