Gå til innhold

noen med to jobber 100% stilling og er sykemeldt på den ene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Første juni skrev jeg kontrakt med den nye jobben min. Avtalen var å starte den 15 juni etter å ha fullført div kurs.

Den 14 juni ble jeg påvist gravid av min fast lege. Dette førte automatisk at jeg ble sykemeldt på jobb nr en. Pga tre tidligere spontan abort.

Har gått på hormoner + må innom annen hver uke til sykehus for oppfølging.

Fast legen min sa at jeg trygt kan jobbe på den nye jobben. Siden arbeidsoppgaver er forskjellige.

Fikk brev fra nav hvor dem trenger dokumentasjon fra min nye jobb. Dem ønsker kontrakt og bekreftelse pp første arbeidsdag.

Jeg fikk disse bekreftelsene hvor det står at kontrakten ble laget før jeg fant ut om graviditeten.

Kan nav nekte meg sykepengene?

Anonymous poster hash: 8d29a...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt greia, to har to jobber som du jobber 100 %? Hvordan skulle dette fungert i praksis om du ikke var sykmeldt fra den ene?



Anonymous poster hash: 5a713...7a6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt greia, to har to jobber som du jobber 100 %? Hvordan skulle dette fungert i praksis om du ikke var sykmeldt fra den ene?

Anonymous poster hash: 5a713...7a6

Kanskje natt og dag :) Sånn som meg, jobber 80% av og på annenhver uke og 100% hver uke.

Anonymous poster hash: ac467...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør snakke med legen din om svangerskapspenger i stedet for å være sykmeldt. Er du 100% sykmeldt og likevel jobber, kan du risikere å miste rett til trygdeytelser, da dette er straffbart.

Anonymous poster hash: fea6a...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Legen min sa at jeg trygt kan jobbe på den ene jobben og være sykemeldt hvor jeg er daglig leder.

Men litt redd for at det kan gå utover sykepengene. Jeg fikk en bekreftelse fra legen hvor det står at jeg ble påvist graviditet etter at kontrakten ble funnet sted.

Noen av dere som har vært i noe lignende?

Anonymous poster hash: 8d29a...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje natt og dag :) Sånn som meg, jobber 80% av og på annenhver uke og 100% hver uke.

Anonymous poster hash: ac467...fdf

Har du vært sykemeldt på den ene jobben? Gikk det greit med nav?

Anonymous poster hash: 8d29a...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Legen min sa at jeg trygt kan jobbe på den ene jobben og være sykemeldt hvor jeg er daglig leder.

Men litt redd for at det kan gå utover sykepengene. Jeg fikk en bekreftelse fra legen hvor det står at jeg ble påvist graviditet etter at kontrakten ble funnet sted.

Noen av dere som har vært i noe lignende?

Anonymous poster hash: 8d29a...033

Legen din bør vel vite reglene som gjelder? Hvis h*n sier at det går greit å jobbe 100% et sted samtidig som du er sykemeldt et annet sted, bør vel det være greit.

Anonymous poster hash: 5a713...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, ville ikke stolt på at leger har oversikt over regler fra NAV



Anonymous poster hash: 8f569...aec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt, fordi jeg synes det er et interessant spørsmål.. Så vidt jeg har forstått det ved å søke litt, er det ok å jobbe et sted mens man er sykemeldt et annet sted hvis det er en gradert sykemelding, men ikke om det er en 100 % sykemelding. Men er brukere på forum som har svar for det meste, så litt usikker på påliteligheten.

Ellers kan du lese artikkelen under, men er ikke helt samme problemstilling.

http://e24.no/jobb/jobbekspertene/kan-jeg-sparke-sykemeldt-som-jobber-et-annet-sted/20154037



Anonymous poster hash: 5a713...7a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke være sykemeldt + jobbe mer enn 100%. For alle timer du jobber over 100%, vil du bli trukket i sykepenger.

Anonymous poster hash: 17a1c...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...