Gå til innhold

noen med to jobber 100% stilling og er sykemeldt på den ene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Første juni skrev jeg kontrakt med den nye jobben min. Avtalen var å starte den 15 juni etter å ha fullført div kurs.

Den 14 juni ble jeg påvist gravid av min fast lege. Dette førte automatisk at jeg ble sykemeldt på jobb nr en. Pga tre tidligere spontan abort.

Har gått på hormoner + må innom annen hver uke til sykehus for oppfølging.

Fast legen min sa at jeg trygt kan jobbe på den nye jobben. Siden arbeidsoppgaver er forskjellige.

Fikk brev fra nav hvor dem trenger dokumentasjon fra min nye jobb. Dem ønsker kontrakt og bekreftelse pp første arbeidsdag.

Jeg fikk disse bekreftelsene hvor det står at kontrakten ble laget før jeg fant ut om graviditeten.

Kan nav nekte meg sykepengene?

Anonymous poster hash: 8d29a...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt greia, to har to jobber som du jobber 100 %? Hvordan skulle dette fungert i praksis om du ikke var sykmeldt fra den ene?



Anonymous poster hash: 5a713...7a6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt greia, to har to jobber som du jobber 100 %? Hvordan skulle dette fungert i praksis om du ikke var sykmeldt fra den ene?

Anonymous poster hash: 5a713...7a6

Kanskje natt og dag :) Sånn som meg, jobber 80% av og på annenhver uke og 100% hver uke.

Anonymous poster hash: ac467...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør snakke med legen din om svangerskapspenger i stedet for å være sykmeldt. Er du 100% sykmeldt og likevel jobber, kan du risikere å miste rett til trygdeytelser, da dette er straffbart.

Anonymous poster hash: fea6a...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Legen min sa at jeg trygt kan jobbe på den ene jobben og være sykemeldt hvor jeg er daglig leder.