Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014

LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj, synes synd på dere som sliter nå :( Jeg derimot føler meg helt fantastisk. Har riktignok vond rygg, menssmerter og søvnproblemer, men føler meg SÅ mye bedre enn for noen uker siden. Vil nesten ikke hjem fra jobb en gang, håper det varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sere andre som har to tette: hvilken søskenvogn har dere evt kikket på? Jeg er tydeligvis kreeeesen!:P Foreløpig står Bugaboo Donkey duo øverst på listen. Synes ikke den er fin å se på, men praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk ikke sett på søskenvogn.

Jeg krysser fingrene for at vi klarer oss med et ståbrett til eldstemann. Han skal være i barnehagen på fulltid selv om jeg er i permisjon, og det vil da si at vi stort sett vil være to stk hjemme når både storebror og den lille er hjemme. Da vil jeg tippe at vi klarer oss med de to vognene vi allerede har. :)

Dersom vi finner ut at vi absolutt må ha søskenvogn så tror jeg at vi går for en brukt TFK Twinner Twist. Et vennepar av oss som også får to tette har kjøpt seg denne og ifølge samboeren så var den overraskende lett å trille. Han fikk testet den på tur med to 1-åringer i vogna på ganske dårlig vinterføre, og var absolutt positivt overrasket etterpå.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke vi barna veldig tett, men jeg hadde uansett droppet søskenvogn. Det ser utrolig kavete ut... Vi kommer til å gå for én på ryggen og én i vogn, eller én hver på ryggen/magen de gangene storesøster ikke kan gå selv.

Men skjønner at andre har andre behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror sover i vogna si i barnehagen, så jeg regner med vi kjøper søskenvogn til babyen. Av de jeg har sett til nå er det vel egentlig bare Phil and Teds Navigator som halvveis oppfyller kravene mine (kravstor ja....), jeg syntes Tfk Joggsteren vi har fra før av er mer enn stor nok å dra på, så jeg vil ikke ha vogn der de sitter ved siden av hverandre iallfall.

Men vi skal vente til sommeren med å kjøpe. Storebror syntes bagvogn var noe ordentlig tull som ødela utsikten hans, så hvis nestemann er lik trenger vi ikke tenke på vogn før neste vinter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg synes det der med vogn og sånt er så fryyyktelig kjedelig, jeg... :sjenert: Og jeg skal bare kjøpe for én :fnise: Vanskelig å finne ut hvilken type vogn vi skal ha, og hva man trenger som tilbehør. Jeg har ingen erfaring med babyer og det de trenger, og selv om mannen faktisk har vært en del sammen med babyer, så har han ikke peiling han heller :fnise: Satser på at læringskurven blir bratt! :opplyser:

Formen min er grei, men kjenner at svimmelheten bare blir verre og verre, og energien er blitt ganske lav på grunn av dette. Skal bli godt når jula endelig kommer, skal bare slappe aaaav! :Nikke: Baby har forresten funnet ut at blæra mi er en kjempefin trampoline, så nå prøver jeg å venne meg på følelsen av å plutselig måtte VELDIG på do, for å miste den følelsen like plutselig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig det er bare blir mer og mer stas å ikke vite kjønnet, men heller tippe og la andre gjette også. Var på kontroll i dag, og da ble hjertelyden målt. Den lå på 140 i minuttet, hvilket ifølge mange tyder på gutt, men det er jo slettes ikke sikkert. Kommer nok uansett til å lete opp flere morsomme kjerringråd, for å finne ut om det er gutt eller jente som bor inni her :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk ultralyden LaToya?

Lemlikas promise, høres jo spennende ut å ikke vite, vi vet jo ikke enda vi heller. Og vi har jo begge deler fra før, så kjenner at uansett hvilket kjønn det er så er det veldig velkommen :) men her ønsker søsknene veldig å vite hvem som bor i magen, så vi blir nok å spørre på ultralyd i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo hva som bor i magen allerede, men synes det er like stor stas likevel. Her gjetter alle det motsatte og vi lar de bare tro det. Hva det egentlig er er vår lille hemmelighet :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. det gjorde vi og sist, sa til alle at vi ikke visste.. selv om vi visste kjønnet :) var veldig koselig å vite, men holde det hemmelig for resten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente forresten ikke at det er noe feil med å vite kjønnet på forhånd altså, bare at vi bare blir mer og mer fornøyd med valget vi har tatt, og at det er det riktige for oss. Leste litt på denne siden http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article519567.ece og ifølge den så kommer jeg til å få en intetkjønn, for der ble svarene ca 50/50 på jente/gutt. Haha, blir spennende å se altså. Skal sette opp tippeliste nærmere termin, for kollegaer, familie og venner :)

Skjønner forresten at det kan være morsomt å vite kjønnet, uten å fortelle det til noen også :)

Har også gått til innkjøp av barnevogn, endte opp med en Simo kombivogn. Har flere vennepar som har samme vogn, og de er veldig fornøyde med sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er ekstra spennende å ikke vite, jeg har bare ikke sjans til å klare å vente. :fnise: Ikke klarer jeg å holde det for meg selv heller!

Men det er jammen stas å vite også, særlig når jeg får det motsatte av det jeg har fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Veldig mange av de faktorene der sier at jeg får jente denne gangen også. Men jeg er SIKKER på at jeg bærer en gutt denne gangen!:P Hehe! Det kinesiske fødselskartet var litt så som så, siden terminen er få dager før min bursdag, og jeg altså kan rekke å "bytte rute" før barnet blir født!;) Hehe!

Uansett hva vi får er han eller hun hjertelig velkommen!:) Praktisk med en jente til, veldig stas å ha en av hver, og alt det der... MEN, det hadde betydd mye å få kalle opp en sønn etter min morfar mens mormor fortsatt lever...:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 9åringen utført ringtesten, og i følge den er det ei lita jente inni magen ;) så får vi se da om ultralyden i januar viser det samme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...