Gå til innhold

Å få arbeidsgivere til å ringe meg ved jobbsøk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe nettsted eller lignende som det går an å legge ut cv, slik at interesserte arbeidsgivere kan kontakte meg? Er litt lei av å lete rundt på uttalige nettsider uten å finne noen aktuell jobb som vil passe meg. Hvis arbeidsgivere kan se og evt ta kontakt med meg så burde jo sjansene økes noe for å finne en bedre jobb..?



Anonymous poster hash: 1b503...4af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav.no!

Arbeidsgivere søker i cv' n du registrerer der. Husk å ikke kryss av for at den skal være anonym, det er erfaringsmessig ikke like interessant for arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 6ce94...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe nettsted eller lignende som det går an å legge ut cv, slik at interesserte arbeidsgivere kan kontakte meg? Er litt lei av å lete rundt på uttalige nettsider uten å finne noen aktuell jobb som vil passe meg. Hvis arbeidsgivere kan se og evt ta kontakt med meg så burde jo sjansene økes noe for å finne en bedre jobb..?

Anonymous poster hash: 1b503...4af

Både finn.no, nav.no og (den mest sannsynlige) linkedin.no har muligheter for dette.

Men husk at for at en fremtidig arbeidsgiver skal orke å kontakte akkurat deg så bør du ha en unik ekspertise og gode referanser. Om du ikke har det så ville jeg søkt på vanlig måte (husk å kontakte bedrifter direkte. Det er ikke slik at du må sitte og vente på at de søker). Men om du har en kompetanse/utdanning som er populær eller sjelden så bør du ha noenlunde sjanse til kontakt ved å legge ut cv. (Det beste er dog å bare kontakte de aktuelle firmaene enten de søker eller ei.)

Anonymous poster hash: 8474a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk:) Burde vel egentlig ha tenkt på det ja.

Så man må ikke være ufør for å melde seg til nav? Har fått for meg det. Men man kan melde seg der selv om man bare ønsker å søke jobb? Startet på studie i høst, men det var ikke noe for meg. Er utdannet sykepleier fra før, men har ikke lyst til å jobbe som den "typiske" sykepleier på sykehus eller sykehjem, eller i psykiatrien. Har prøvd dette i praksis(i skoletiden) og i jobb. Har trodd at man må ha noen jobber først før man finner den rette jobben og det er nok sant det, men når man mistrives så sterkt at man ikke orker, så må man jo bare å bytte! Det er vel god nok grunn det? Det jeg er redd for er å bli oppfattet som om det ikke er bra nok for meg, å jobbe på sykehus etc. Men jeg blir helt utslitt av det på grunn av travelhet og for mye pasientkontakt (nye mennesker hele tiden). Har snakket med noen sykepleiere som jeg føler ser slik på meg når jeg sier jeg ønsker kontorjobb. Jeg får vel bare søke på jobb, og håpe at en evt ny arbeidsgiver ikke oppfatter meg som lat.

Dette siste avsnittet var litt utenfor det jeg spurte om, men det var godt å få sagt! :P

TS



Anonymous poster hash: 1b503...4af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både finn.no, nav.no og (den mest sannsynlige) linkedin.no har muligheter for dette.

Men husk at for at en fremtidig arbeidsgiver skal orke å kontakte akkurat deg så bør du ha en unik ekspertise og gode referanser. Om du ikke har det så ville jeg søkt på vanlig måte (husk å kontakte bedrifter direkte. Det er ikke slik at du må sitte og vente på at de søker). Men om du har en kompetanse/utdanning som er populær eller sjelden så bør du ha noenlunde sjanse til kontakt ved å legge ut cv. (Det beste er dog å bare kontakte de aktuelle firmaene enten de søker eller ei.)

Anonymous poster hash: 8474a...f2f

Ja, tenkte på å bare liste opp alle steder jeg kunne tenke meg å jobbe, og for å ta kontakt på den måten også. Men saken er at jeg ikke vet akkurat hva/hvor. Jeg kunne tenke meg en kontorjobb, og som du ser under er jeg utdannet sykepleier. Så det er vel mulig at mye av det jeg ønsker vet jeg ikke om jeg har mulighet til å få. Men det kan jo hende at noen vil ansette meg selv om jeg ikke her helt den rette utdannelsen, så man får vel bare prøve.

TS

Anonymous poster hash: 1b503...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...