Gå til innhold

hvorfor prøver dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jorda er overbefolket allerede. vi trenger ikke flere barn, så dette er egoistisk.

jeg har ingen barn selv og har ikke tenkt å ødelegge jorden med noen heller.

så hvorfor gidder dere å syte over at dere ikke får barn og attpåtil går til sykehuset for å bli gravid. haha



Anonymous poster hash: 68438...fbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Vi trenger ikke flere barn.

Men det betyr ikke at jeg ser ned på eller prøver å latterligjøre de som ønsker å få barn, og spesielt ikke hvis de har vanskeligheter med å få barn. Det er å gå langt over streken.

Jeg latterligjør ingen. Jeg synes ikke de trenger å prøve. Det er en grunn til at noen blir skapt uten evnen til å få barn.

Anonymous poster hash: 68438...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg latterligjør ingen. Jeg synes ikke de trenger å prøve. Det er en grunn til at noen blir skapt uten evnen til å få barn. Anonymous poster hash: 68438...fbe

La oss håpe du er en av de da. Synd ikke foreldrene dine var det.

Anonymous poster hash: 5ce9f...c6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har for mye folk. Norge har ikke for mye folk. Ergo bør folk i Norge få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden har for mye folk. Norge har ikke for mye folk. Ergo bør folk i Norge få barn.

hente barn i andre land da? idioter..

Anonymous poster hash: 68438...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hente barn i andre land da? idioter..

Anonymous poster hash: 68438...fbe

Sette seg litt inn i hvor lett det er å "bare hente barn i andre land" da? idiot...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hente barn i andre land da? idioter..

Anonymous poster hash: 68438...fbe

Det er kidnapping.

Snakker du om adopsjon så burde idioter som deg sette seg litt inn i ting og vite at diverse stater rundt om i verden ikke frigir nok barn til utenlandsadopsjon slik at det dekker etterspørselen. Det er et grunn til at et "adopsjonssvangerskap" har økt fra et år eller to til opp mot hele 5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er noe man ofte hører fra mennesker som ikke virkelig har kjent på det inderlige ønsket om barn. Jeg skjønner innvendingen til en viss grad, men jeg tror den mangler en viss innlevelse i det svært menneskelige ønsket om familie. For meg er tanken på det å skape en familie noe som jeg anser som grunnleggende i det å finne mening med livet mitt. Det er ikke et overfladisk ønske, men sentralt for hvordan jeg forestiller en meningsfylt tilværelse.

Og, om man kun får to barn, bidrar man ikke til befolkningsvekst, man opprettholder heller befolkningen vi har her i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at naturen selv ordner opp i sånt, men vi har funnet metoder som ødelegger. Nå kan vi bli gravide på en kunstig måte, er det rart verden blir overbefolket?
Og når det kommer sykdommer så finner vi kurer som gjør at vi overlever. Akkuratt det siste kan vel alle forstå, for alle vil vel leve. Men mennesker bruker makten mot seg selv, jeg tror menneskeheten til slutt vil utslette seg selv på en eller annen måte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at naturen selv ordner opp i sånt, men vi har funnet metoder som ødelegger. Nå kan vi bli gravide på en kunstig måte, er det rart verden blir overbefolket?

Og når det kommer sykdommer så finner vi kurer som gjør at vi overlever. Akkuratt det siste kan vel alle forstå, for alle vil vel leve. Men mennesker bruker makten mot seg selv, jeg tror menneskeheten til slutt vil utslette seg selv på en eller annen måte

Assistert befruktning gjør ikke jorda overbefolket, det er ikke så mange som får barn med den slags hjelp og de får gjerne en eller to.

Medisiner, vaksiner, bedre kunnskap om hygiene og forbygging av sykdommer har gjort jorden overbefolket. Hadde alle fått maks 3 barn hver så hadde det ikke vært et så stort problem, men når folk får 7,8,9,10,11og 12 så blir det ett problem når de fleste av disse vokser opp.

Anonymous poster hash: 45e1e...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Assistert befruktning gjør ikke jorda overbefolket, det er ikke så mange som får barn med den slags hjelp og de får gjerne en eller to.

Medisiner, vaksiner, bedre kunnskap om hygiene og forbygging av sykdommer har gjort jorden overbefolket. Hadde alle fått maks 3 barn hver så hadde det ikke vært et så stort problem, men når folk får 7,8,9,10,11og 12 så blir det ett problem når de fleste av disse vokser opp.

Anonymous poster hash: 45e1e...038

Folk i samfunn der de fleste av barna vokser opp, får ikke så mange barn. I takt med utvikling, utdannelse, helse og karriere, synker også fødselsratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Ja du har rett i at menneskene vil utslette seg selv. Stopper folk å få barn vil jo det skje rimelig kjapt. Vi er skapt til å få barn. Det er meningen! I Norge får dessuten gjennomsnitts kvinnen 2 barn. Noe som er lite sammenlignet med resten av verden. Hvorfor sitter du her på KG i utgangspunktet? Har du tenkt på hva dingsen du har i handa eller skjermen foran deg gjør med jorda? Bekymre deg heller over det du. Så kan jo du bidra med å redde planeten ved å ikke få barn. Så kan vi som ønsker oss barn mere enn noe annet få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...