Gå til innhold

Noen som har slitt med å finne jobb i norge etter englandstudier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selv begynne på master i økonomi ved et engelsk universitet. Ganskje kjent i england men ikke så kjent i norge.

Hvordan gikk det med dere englandsstudenter når det gjelder å finne jobb når dere kom hjem?



Anonymous poster hash: 56058...b27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer til karriere innad i Norge er det ingenting som slår NHH. Ikke Ivy Leagues som Harward en gang.

Det sagt, en flink økonom fra ett godt universitet. Vil få seg jobb!



Anonymous poster hash: befaa...c1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit litt, dvs. tok en business utdannelse i London, og endte opp med å måtte ta masse strøjobber gjennom vikarbyrå før jeg til slutt fikk meg fast jobb i en av vikariat stillingene. Derfra har jeg derimot fått drømmejobben videre i samme firma noen år senere, men ingen ville ha meg rett ut av studiene, uten erfaring, men det gjelder kanskje også folk som har veldig generelle utdannelser fra Norge?

Anonymous poster hash: 51a8b...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av studiested kan man ikke forvente å få drømmejobben rett etter studiet. Min erfaring er at det et veldig positivt å ha studert utenlands, ikke minst pga språket, men ikke forvente uttelling med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere englandsstudenter når det gjelder å finne jobb når dere kom hjem?

Anonymous poster hash: 56058...b27

Det spørs om du er forfulgt av "mafian" eller ikke? Hvis du er det, kan det bli vanskelig. Sånn er det.

Anonymous poster hash: d2443...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer bachelor i London nå og har endel venner som har studert her.

Flere av dem jobber i London og har gode jobber her. Noen har reist hjem og har også gode jobber der. Det skal sies at de også har sterke nettverk med norske kontakter som kan hjelpe dem. Totalen av CVen vil alltid telle - jobber, ekstra språk, ferdigheter osv.

Det er ikke mitt inntrykk at utenlandsstudenter har dårlige sjanser enn norske studenter på et norsk arbeidsmarked. I hvert fall ikke i større bedrifter som opererer internasjonalt. Det er nesten forventet innen business at man i det minste har hatt noe utveksling og har et profesjonelt engelsknivå, helst med et ekstra språk.

Jeg kan dessverre ikke gi personlig erfaring. Jeg vet ikke om jeg noensinne vil flytte hjem og jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...