Gå til innhold

Søke en spesifikk jobb....MÅ gå gjennom jobbnorge.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, og hjelp... Nå har jeg jobbet og flikket på CV og søknadsbrev, gjelder en stilling på et av universitetene her i landet. Tenkte å sende søknaden på epost, men så står det en lenke nederst i utlysningen:

Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no.

Nå har jeg registrert meg der, men ser til min forferdelse at jeg må fylle inn alt på nytt, legge inn hver del av studiet, og alt av arbeidserfaring, med år og karakterer, verv og slikt, ved å fylle inn skjema der.

Alt dette står jo på CVen min, som jeg hadde tenkt å legge ved som vedlegg!

Dette er min første jobbsøknad på mange år, og jeg er ikke vant til dette. Så jeg har to spørsmål:

*Er det vanlig å sende inn jobbsøknader gjennom sider som jobbnorge, og altså ses det på som litt gammeldags og tungvint hvis man sender søknad til kontaktpersonen som er nevnt i utlysningen, på e-post?

Eller er det best å printe ut CV og søknad, og finne ut av postadressen til instituttet som har den ledige jobben?

*Er det ikke vanlig å ta kopier av vitnemål og slikt, og sende i post lenger?

Hilsen svært uerfaren jobbsøker...



Anonymous poster hash: d26c8...8b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har søkt snart 50 stillinger det siste halvåret, og 95% av disse skal sendes gjennom jobbnorge eller tilsvarende nettsider... CVen må du nok derfor bare fylle inn i skjemaet, søknaden kan kanskje kopieres inn i den rette rubrikken... Ellers kan du kanskje ringe og høre om du kan sende søknaden et annet sted. Veldig få spør om attester eller vitnemål, dette vil de gjerne ha på intervjuet... Dette er mine erfaringer i hvert fall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I post?

Ha ha ha ha ha ha, ehhh nei.



Anonymous poster hash: edcd3...2b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! hehe, skjønner jeg er "gammel" allerede. Greit å slippe å dra på posthuset for å få godkjente kopier av alle vedlegg og vitnemål til søknaden, da.

Får brette opp ermene og fylle inn skjemaene til jobbnorge... Men jeg var så fornøyd med layouten på den fine CVen min....



Anonymous poster hash: d26c8...8b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser vitnemål og attester på intervju hvis du blir kalt inn. SÅ du må nok dessverre fortsatt få rett kopi. Jeg foretrekker å sende inn cven min uten å fylle inn på alle de sidene , men det er veldig utbredt med jobb norge og webcruiter og alt det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedla IKKE "rett kopi" av mine vitnemål, fikk ikke noen spørsmål om dette, men hadde selvsagt med originaler på intervju. Og fikk jobben, ja.



Anonymous poster hash: 12e59...885
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte jobber krever at du fyller inn digitale skjema, andre godkjenner CV tilsendt f.eks. per epost.

Kontaktperson i ei annonse er ofte bare nokon du kan stille spørsmål om jobben, ikkje nødvendigvis den som har hovudansvar for tilsetting. Så anbefaler å fylle ut skjema.

Vanligst at du tar med attester og vitnemål på intervju. Om dei ønsker kopi av desse så tar dei kopi mens du er der, du treng ikkje ha med attesterte kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt vant med elektronisk søknad og setter faktisk som oftest pris på det (sparer tid på postestyret), og vedleggene hefter jeg oftest på i oppsettet (stemplet rett kopi og skannet inn), altså har jeg aldri måttet ta med meg noen ting på intervju. Om søknaden skal sendes i mail så hefter jeg vedleggene på med binders i mailen.

Leste forresten EN annonse blandt hundre her om dagen hvor bedriften ville ha søknad pr. post. Tror det er åtte år siden sist jeg måtte sende noe i posten, fordi bedriften likte ikke printere!!! :-) Trengte jobben så jeg søkte.

Anonymous poster hash: 1bf9d...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det står spesifisert i søknaden om du skal legge ved kopier av/innscannede vitnemål og sånt. Det er ikke usannsynlig at du skal det om det er en akademisk stilling (jeg måtte i hvert fall det til PhD-søknaden min). Det hender også du kan laste opp andre ting som vedlegg, og da KAN det hende du kan laste opp CV-en der. Om dette er et alternativ ville jeg hørt med kontaktpersonen om det er ok. Jeg spurte om jeg kunne legge ved noe som vedlegg i stedet for å fylle det inn i skjemaene hos jobbnorge, og det var greit.



Anonymous poster hash: 20722...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...