Gå til innhold

Hvordan leser dere til eksamen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan leser dere til eksamen?

Jeg har nesten 1000 sider å komme meg igjennom og jeg aner kke hvordan jeg skal lære alt sammen. For en forskjell fra videregående!

Det tar tid å ta notater og jeg føler at ikke alt går opp.

TIPSSSS?



Anonymous poster hash: 6608a...0a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer realfag/teknologi (siv.ing.). I mine fag lærer man best av å gjøre, ikke å lese, så jeg gjør alle øvinger/innleveringer på nytt og deretter jobber jeg meg gjennom MANGE gamle eksamensoppgaver. Det funker for meg i hvert fall :)

Men det spørs jo litt på hva du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer realfag/teknologi (siv.ing.). I mine fag lærer man best av å gjøre, ikke å lese, så jeg gjør alle øvinger/innleveringer på nytt og deretter jobber jeg meg gjennom MANGE gamle eksamensoppgaver. Det funker for meg i hvert fall :)

Men det spørs jo litt på hva du studerer?

Statsvitenskap og man får sjeldent oppgaver av seminarlederne. Jeg vurderer å skrive oppgaver - og bare finne på et emne å skrive om, også på den måten lære av det. :vetikke:

Anonymous poster hash: 6608a...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med 3 år på høyskole, og dette var måten jeg gjorde det på:

- Først av alt - sjekk gamle eksamensoppgaver, les sammendrag og innledning i hvert kapittel, les kursbeskrivelse og få oversikt over forelesningsplaner o.l. Da får du en ide' om hva som er viktig i faget.

- Sett opp en leseplan. Finn ut hvor mange sider du må lese hver dag for å komme deg gjennom alt før eksamen. Du bør være ferdig å lese et par uker før eksamen. Ta notater underveis. Ta så gode notater at du ikke trenger å bruke boka når du er ferdig med lesingen.

- Lag en ringperm for hvert fag. Del opp i f.eks kapitler eller temaer. Legg forelesningsnotater og sammendrag fra pensum under hvert kapittel / tema.