Gå til innhold

Gruer meg til å si opp jobben. Vet de kommer til å bli sure


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp. Bor på en liten plass og jeg har nå fått tilbud om ny jobb som ikke bare er mer interessant for meg men også høyere stillingsprosent og bedre betalt.

Jeg kjenner sjefene mine godt og jeg vet at de har blitt furtne og småsure tidligere på assistenter som meg som har tatt ekstravakter andre steder. De tror antagelig de eier oss...menmen.

Kjenner jeg gruer meg til å si opp jobben min nå pga dette. De kommer til å få et kjempeproblem med å finne nye folk som kan få isteden for meg.

Vet at det virkelig ikke skal hindre meg i å gjøre det jeg har mest lyst til. Men gruer meg likevel.

Noen som har noen tips og råd til å hjelpe meg med å roe meg ned litt?

Anonymous poster hash: 617de...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt hende de finner nye men det er isåfall lenge til. Vi bor på et såpass lite sted at det er få å ta av. Ikke alle er interessert i denne type arbeid heller. Er mange som har sluttet det siste året.

Anonymous poster hash: 617de...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Bor på en liten plass og jeg har nå fått tilbud om ny jobb som ikke bare er mer interessant for meg men også høyere stillingsprosent og bedre betalt.

Jeg kjenner sjefene mine godt og jeg vet at de har blitt furtne og småsure tidligere på assistenter som meg som har tatt ekstravakter andre steder. De tror antagelig de eier oss...menmen.

Kjenner jeg gruer meg til å si opp jobben min nå pga dette. De kommer til å få et kjempeproblem med å finne nye folk som kan få isteden for meg.

Vet at det virkelig ikke skal hindre meg i å gjøre det jeg har mest lyst til. Men gruer meg likevel.

Noen som har noen tips og råd til å hjelpe meg med å roe meg ned litt?

Anonymous poster hash: 617de...018

Ser ikke helt problemet. Om de bare har ansatt deg i en liten stillingsprosent og de ikke har brukt massevis av tid (penger) på å lære deg opp i noe så har de ikke noe de skulle ha sagt. Hva så om de blir sure? Vil de beholde deg så kan de vel tilby deg en bedre stilling og bedre lønn.

Anonymous poster hash: 98195...a25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så utrolig godt. Jeg går alltid rundt og bekymrer meg så utrolig for sånt. Men faktum er at hver dag er det mange som sier opp jobben sin og går videre i livet til andre ting, og dette er helt normalt. Ja det er kjipt for de, men ikke ditt ansvar. Er jobben så uattraktiv så må de selv gjøre noe for å gjøre den attraktiv.

Du må bare si til de som sant er at du har satt pris på din tid hos de, men nå er det på tide å gå videre.



Anonymous poster hash: f646a...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de blir sure så er det vel bare et tegn på at dette ikke faktisk er en fin arbeidsplass?

Man blir ikke sure på folk som har muligheter for andre, bedre stillinger. Da beviser det jo bare at man tok riktig valg.

Du skal ikke leve ditt liv for arbeidsgiver...de bryr seg i bunn og grunn kun om bedriften, ikke om deg.



Anonymous poster hash: d253d...584
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet. Om de bare har ansatt deg i en liten stillingsprosent og de ikke har brukt massevis av tid (penger) på å lære deg opp i noe så har de ikke noe de skulle ha sagt. Hva så om de blir sure? Vil de beholde deg så kan de vel tilby deg en bedre stilling og bedre lønn.

Anonymous poster hash: 98195...a25

Bedre lønn/stilling har ikkr kommunen råd til så det skjer ikke:p

Vet at de bare skal bli sure. Men gruer meg likevel til å fortelle det. De andre ansatte som dettr går utover kommer nok heller ikke til å like det.

Noen av dem er gode venninner av meg også. Så er spent på utfallet her nå altså hehe

Hilsen ts.

Anonymous poster hash: 617de...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det , at du har fått ett jobbtilbud du ikke har råd til å si nei til, med mer interessante oppgaver, og høyere lønn.

Si at du synes det er trist å gå glipp av det gode miljøet dere har.

Du kan kjøpe ei marsipankake, og holde skikkelig avslutning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg, men det er jo slik jobbmarkedet fungerer! Du har fått et bedre tilbud og det må du ta. Ingen av dine sjefer (eller venninner) ville gjort noe annet i din posisjon, kanskje det er en trøst. :)

Dersom flere og flere ansatte slutter så må kommunen få øynene opp for at noe er galt. Da kan det hende at det rett og slett må en krise til før problemene kan løses. Du høres ut som en flott og samvittighetsfull ansatt så det er klart de blir "sure" for å miste deg, men dette er sjefenes ansvar.



Anonymous poster hash: 967a2...3e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet i lignende situasjon nå nylig. Da jeg har et godt forhold til sjefen og sjefens overhode. De ønsket meg i en høyere stilling nå i høst. Men jeg bestemte meg i sommer for at det var ikke dette jeg ønsket lengre og ønsket å gå andre veier. Jeg tenkte ekstremt mye på hva slags reaksjoner jeg kom til å få, hvordan arbeidsforholdet ville ende og hvordan min siste tid på arbeidsplassen ville bli. Jeg utsatte og utsatte det, til absolutt siste dag. Da visste jeg at jeg måtte gjøre det. Og det endte med at jeg ble svært positiv overrasket, da sjefen tok det veldig pent fordi han forsto meg.. Oppsigelsestiden har gått veldig fint.. Men uansett, så må du tenke på deg selv og hva som er best for deg. Du må heve hode ditt over dem om du for negative reaksjoner. Du vet at da er dette kanskje ikke ett sted å være.

Jeg satt også med dårlig samvittighet for den situasjonen jeg var på vei til å skape. Men du må huske på en ting, at det er IKKE ditt ansvar at de ikke klarer å erstatte deg med det første. Du må kun se på hva som er i vente for deg. Det er mulig du blir positivt overrakset du også, husk at sjefer kan faktisk ikke si hva de vil til deg som medarbeider. Så forklar dem det på den beste måten du kan, så de kanskje forstår deg. Tenk på hva det gode du har i vente og hev hode over situasjonen. Tenk på deg selv!!

LYKKE TIL J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) selv om jeg noengang blir fortvilt for at flinke ansatte slutter, og noengang trist fordi jeg mister en hyggelig kollega, så er det frivillig å jobbe i Norges Land.

Å om de nå skulle bli så sure, så får du kvinne deg opp å tåle det, det er kun for en liten stund, de har ingen grunner til å bli sure, de tar det personlig, å det er uprofesjonelt, å det går over for din del. Du kan jo se fram til en ny å spennende jobb, hurra!

Just do it ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt så er det mange som vet hvordan du har det nå, men du må bare gjøre det. Skriv oppsigelse, lever til sjefen og ri stormen av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...