Gå til innhold

Hvordan er arbeidsmiljøet på sykehjemmet du jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er arbeidsmiljøet? Mye gnisninger/baksnakking? Hvilken yrkesgruppe tilhører du?

Jeg er hjelpepleier med 10 års fartstid. Føler det er et fint arbeidsmiljø. Det eneste jeg har å utsette er enkelte unge nyutdannede sykepleiere som tror de er verdensmestre, og ikje eier respekt for verken garvede hjelpepleiere med 30-40 års fartstid eller ufaglærte med lang faetstid. Ser forøvrig enkelte av dem har lite resoekt for andre sykepleiere og pasienter også. Er det slik på din arbeidsplass? Er det godt miljø?

Anonymous poster hash: 12c38...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sykehjemmet hvor jeg jobbet mens jeg studerte til å bli sykepleier var det ikke noe godt miljø. Normalen var at alt skulle gjøres så fort som mulig for å få bedre tid til å sitte på personalrommet for å snakke om gårdagens episode av hotell cæsar og å drikke kaffe. Dette gjaldt både ufaglærte, hjelpepleiere og sykepleiere. Det var selvfølgelig noen unntak, men ikke mange nok. Opplevde også følelsen av manglende respekt for medarbeidere, pasienter og pårørende, fra flere av dem. Erfaringen jeg har fra sykehjem hvor jeg har vært i praksis har heldigvis vært en annen, hvor pasientene var i fokus og det var godt samarbeid mellom yrkesgruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, ganske så nyutdannet også. Vi har ett godt miljø, er mye fagrelatert snakk og fokus. Noe gnissninger er det jo innimellom, men stort sett så blir det tatt opp på en ordentlig måte. Hos oss har vi respekt for hverandre uansett faggruppe, jeg ser ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Jeg spør om det er noe, stort sett så er det ikke sykepleiere på vakt sammen så da må jeg spørre en hjelpepleier eller ev ringe til en annen sykepleier på huset.



Anonymous poster hash: 2ded5...1b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...