Teriyaki Skrevet 16. januar 2014 #201 Del Skrevet 16. januar 2014 Wohoooo! Gratulerer så mye!!! Vel fortjent! Herlig å nå målet sitt! :hoppe: Da veier vi ca det samme, hehe! Kos deg med stolshopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #202 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Wohoooo! Gratulerer så mye!!! Vel fortjent! Herlig å nå målet sitt! Da veier vi ca det samme, hehe! Kos deg med stolshopping! Taaaakk Selv om jeg vet at vekta bare er et tall, så gjør det noe med en, når man vet at man veier innenfor "normalen" Gratulerer så mykje!! Du er altså så flink!! Kos deg med stolshopping! Taaaakk Woohoo! Du er superflink! Årh, intervallspinning er noe av det beste som finnes! Og jeg er veldig enig med deg i at musikken betyr mye. Personlig elsker jeg sånne tunge technosanger. Mmmm. Taaaakk Åh jaaa -- med en skikkelig rytme! Eneste som jeg ikke liker med timen til hun nye er den siste sangen -- da spiller hun "I need a hero" med Bonnie Tyler, og den gjør det rett og slett ikke for meg altså! Og så på siste sangen og da! ----- Åhh, de hadde selvfølgelig ikke stolen på lager, hadde solgt den siste dagen før Jeg ble seriøst så skuffa at jeg holdt på begynne å grine i butikken Har bestilt en da, leveringstid ca fire uker... Sååå, den som venter på noe godt... Siden sist har jeg IKKE vært flink. Ble snop torsdag, fredag og søndag. Og vinkveld hos søstersen på lørdag. Og ble ikke trening fra torsdag - tirsdag. Irriterer meg at jeg lar det skli sånn ut. Men kostholdet har ikke vært så dårlig ellers da, så håper det ikke gjør at jeg går opp. Kom meg på spinning i går kveld da Gj.puls 167 - 83% av max Max puls 193 - 96% av max Antall kalorier forbrent 600 Vet egentlig ikke helt hva jeg skal "lese" ut av tallene, men er fornøyd med egen innsats, og føler at jeg tar den helt ut hver time. Jeg har iallefall ingenting mer å gi når timen er ferdig, og det må jo være bra.. Eller? I dag blir det trilletur + en styrkeøkt her hjemme. I morgen blir det spinning. Endret 22. januar 2014 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2014 #203 Del Skrevet 22. januar 2014 Hvilken maxpuls har du stilt inn? Min erfaring med egen klokke (polar FT7) er at maxpulsen som var stilt inn ble for lav. Stilte inn pulsen etter denne formelen: 220 - alder x 0,7, som ble 203, altså en del høyere enn det pulsklokka hadde stilt inn. Når pulsen min nå er på 190 så er maxpulsen på ca 93%, og da kjører jeg hardt på. Synes det virket mer rett enn den forhåndsinnstilte maxpulsen i alle fall. Ellers så må du bare riste av deg den dårlige samvittigheten for snopen og tenke at til helga blir det en ny sjanse til å gjøre det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 #204 Del Skrevet 22. januar 2014 Det skal helst ikke være mulig å komme så høyt som 96%, så jeg tror at maxpulsen din kanskje er litt høy. Det er så individuelt dette med maxpuls at det eneste som hjelper er enten å ta en test eller å prøve og feile. For min del føler jeg at den passer veldig fint slik den er nå. Da får jeg frysninger når jeg kommer opp på 93%, og der kommer jeg ikke før etter myyye arbeid i forkant. Det er også her jeg begynner å kjenne at luftrøret føles for lite. Bonnie Tyler *grøss* Da hadde ikke jeg nådd klimakset ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2014 #205 Del Skrevet 22. januar 2014 Det skal helst ikke være mulig å komme så høyt som 96%, så jeg tror at maxpulsen din kanskje er litt høy. Det er så individuelt dette med maxpuls at det eneste som hjelper er enten å ta en test eller å prøve og feile. For min del føler jeg at den passer veldig fint slik den er nå. Da får jeg frysninger når jeg kommer opp på 93%, og der kommer jeg ikke før etter myyye arbeid i forkant. Det er også her jeg begynner å kjenne at luftrøret føles for lite. Bonnie Tyler *grøss* Da hadde ikke jeg nådd klimakset ihvertfall. Mener du ikke at maxpulsen kanskje er for lav? Hvis den hadde vært for høy så hadde hun jo ikke kommet opp på f.eks 90%? Jeg måtte i alle fall stille opp maxpulsen fordi den kom opp på 96% når maxpulsen stod på 196. Nå står den på 203 og det er mer passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 #206 Del Skrevet 22. januar 2014 Mener du ikke at maxpulsen kanskje er for lav? Hvis den hadde vært for høy så hadde hun jo ikke kommet opp på f.eks 90%? Jeg måtte i alle fall stille opp maxpulsen fordi den kom opp på 96% når maxpulsen stod på 196. Nå står den på 203 og det er mer passe. Oi, ja, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2014 #207 Del Skrevet 22. januar 2014 Oi, ja, selvsagt. Du har vel lov til å skylde på ammetåka fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #208 Del Skrevet 22. januar 2014 Takk for innspill ang puls jenter! Hmm... har satt maxpulsen til 201, og jeg føler egentlig at det føles greit. Klokka selv stilte inn 193 i maxpuls, noe som ble for lavt. Når jeg er oppe i 193-194-195 så føler jeg at jeg gir alt, at jeg nesten ikke får puste, og jeg når stort sett den pulsen på slutten av sangen/økta/intervallen. Men det kan jo være at jeg kunne ha skrudd den opp enda litt? Ut ifra regnemåten din Teriyaki skulle jeg hatt maxpuls på 199, men det blir for lavt igjen.. ------ 30 minutters trillevær (i 3 minusgrader og iskald vind ), og så 20 minutters styrke etterpå. Hadde gentlig håpt å rekke en JMvideo etter trilleturen, men E ville ikke sove, så ble litt styrke mens hun satt (og hylte) i lekegrinda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2014 #209 Del Skrevet 22. januar 2014 Mens vi har nettopp hatt mange dager med -8 og vind, altså minst 20 effektive kuldegrader. Skal si man blir vant til det klimaet man bor i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 #210 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har enda en stund å bruke den unnskyldningen. Ang maxpuls så er det - for meg ihvertfall - bare når jeg kjenner at kroppen virkelig er i form at jeg kommer opp i 94%. Det skjer kanskje 1 av 10 treninger. Jeg skulle også hatt 199 faktisk, min på 200 passer fremdeles fint. Mulig jeg må justere den opp litt nå når jeg endelig sover på nettene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johans1 Skrevet 22. januar 2014 #211 Del Skrevet 22. januar 2014 Sykling er en perfekt aktivitet for de som ikke er så trent jeg kom i form med sykling på fire uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #212 Del Skrevet 24. januar 2014 Sykling er en perfekt aktivitet for de som ikke er så trent jeg kom i form med sykling på fire uker Ja, det er jo en treningsform som passer så og si alle, ettersom man kan justere både tempo og tyngde på spinningsykkelen selv Fulgte du et spesielt sykkel-program på disse fire ukene? Jeg har enda en stund å bruke den unnskyldningen. Ang maxpuls så er det - for meg ihvertfall - bare når jeg kjenner at kroppen virkelig er i form at jeg kommer opp i 94%. Det skjer kanskje 1 av 10 treninger. Jeg skulle også hatt 199 faktisk, min på 200 passer fremdeles fint. Mulig jeg må justere den opp litt nå når jeg endelig sover på nettene igjen. Er vel ingen fasitsvar på pulsen Hmm...jeg føler at kroppen er i noenlunde ok form, vi sover stort sett godt om nettene nå (stort sett bare 1 amming fra 19-06/07 *bankibordet*), så jeg er jo mer uthvilt enn på lenge egentlig. Og jeg føler at jeg gir alt på spinningen.. Men mener du at man ikke skal klare å komme så høyt på en treningstime? ......føler skikkelig med deg som fortsatt sliter sånn på nettene! Mens vi har nettopp hatt mange dager med -8 og vind, altså minst 20 effektive kuldegrader. Skal si man blir vant til det klimaet man bor i Haha, jaa Vi har hatt en veldg mild vinter sålangt i år, ikke ukjent at det er -10-12 her heller. Hvor i landet bor du? ---- Fredag. Veiedag. Og i dag viste vekta 69.1 *Stortklapppåskuldratilmegselv* Spinning i går utgikk til fordel for 45 minutters kjapp gåtur på kvelden. Ikke like effektivt kalorimessig og kondismessig som en spinningtime, men kjente at jeg trengte frisk luft og "ro" framfor en time på sykkel med høy musikk. I dag har jeg trent til JMs "No more trouble zones" -- herreguuuud for ei økt Har ikke trent til denne før (prøvde en gang ikke lenge etter fødselen, men måtte gi meg ganske kjapt pga bekkenet), men dette må være den tyngste JMvideoen jeg har prøvd. Ren styrkevideo, og det kjentes seriøst ut som om armene mine holdt på å falle av Gruer meg allerede til i morgen. Måtte modifisere noen av utfallsøvelsene (ikke bekken-vennlige), men klarte å henge med sån noenlunde på resten av øvelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. januar 2014 #213 Del Skrevet 24. januar 2014 Bor i Bodø! Oi så flink du er! Hva spiser du egentlig? Jeg går ikke ned i vekt, til tross for at jeg spiser veldig fornuftig og trener mye. Kroppen har tidligere gått ned enkelt på allurat samme kosthold, men nå har jeg altså svinget mellom 70,1 og 69,8 i flere meneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #214 Del Skrevet 24. januar 2014 Bor i Bodø! Oi så flink du er! Hva spiser du egentlig? Jeg går ikke ned i vekt, til tross for at jeg spiser veldig fornuftig og trener mye. Kroppen har tidligere gått ned enkelt på allurat samme kosthold, men nå har jeg altså svinget mellom 70,1 og 69,8 i flere meneder. Åh, så for meg at du bodde i trøndelag, av en eller annen grunn Aldri vært så langt nord jeg, men har veldig lyst -- sigermors familie er nordafra, så en ellerannengang skal vi ta med ungene dit, ser ut til å være mang vakre plasser oppe i nord Jeg spiser egentlig ganske normalt, tror jeg. Ikke spesielt lite heller... Tror nok ammingen er med på å at jeg går ned raskt i vekt, for jeg trener jo ikke så mye! Men en vanlig dag ser noe slikt ut: 2 knekkebrød med philadelfia light smøreost og masse agurk/paprika på toppen til både frokost og lunsj. Evt en skål med havregryn og ekstra lett melk til et av de måltidene. Til middag blir det litt forskjellig, men spiser lite spaghetti/ris/potet, og spiser heller grønnsaker (kokte/wokede/ovnsstekte) ved siden av laksen/fiskekaker/kjøttdeigen/svinekjøttet/kyllinggen/kyllingkjøttdeigen. Stopper å spise idet jeg blir mett (før spiste jeg meg alltid stappmett). Og så kanske 2 knekkebrød til kvelds igjen, kommer an på hvor sent vi spiser middag. Om ikke knekkebrød til kvelds så frukt av noe slag. Drikker lite melk og juice. Masse vann. 1-3 kopper kaffe. Og 1 kopp te. Sånn, det var analyseringa si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. januar 2014 #215 Del Skrevet 24. januar 2014 Flink er du. Ser ut som vi spiser ganske likt, men jeg spiset pasta/potet/ris da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #216 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Flink er du. Ser ut som vi spiser ganske likt, men jeg spiset pasta/potet/ris da. Spiser pasta og sånt jeg og altså, men bare litt av det, samtidig som jeg ofte kutter ut å ta ris til fordel for grønnsaker ----- Eeeer så stiv og støl i dag -- blir minst mulig trappegåing og bøying av armer og ben på meg i dag Blir ikke noe trening i dag - besøk av ei venninne med smått i formiddag, og så en runde i byen når mannen er ferdig på jobb. Men blir enten spinning eller jm-video i morgen Endret 25. januar 2014 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #217 Del Skrevet 27. januar 2014 Hektisk og lang dag i går, så trening utkikk, men var ganske aktiv med ungene/trillet tur så ingen dårlig samvittighet for det Trent til JMs "extreme shed and Shred" i dag (level 1). Hvis jeg rekker før mannen drar på jobb i morgen blir det en økt med jm i morgen også. Vinkveld med barselsgruppa i morgen kveld ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #218 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Dårlig uke både mtp trening og kosthold, ble ikke trening verken tirs eller i dag. Og vin/ost og kjeks-kveld med barselsgruppa på tirsdag. Ble en times trilletur i raskt tempo i går da Sånn ellers så fikk jeg stolen min i dag Ooog, jeg ble i dag "friskmeldt" av fysioterapeuten -- nå er visst bekkenet mitt spenstig og sterkt I morgen blir det enten lang trilletur med barselsvenninne eller JMvideo. Kommer an på været / E-soving (som har vært bare tull uka som har vært ) Endret 30. januar 2014 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. januar 2014 #219 Del Skrevet 30. januar 2014 Grattis med ny stol! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #220 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Grattis med ny stol! Taaaaakk --- Jeg glemte å veie meg i dag!! Ble en hektisk morgen med to grinete unger, og når jeg kom på fredag/veing så hadde jeg allerde drukket to kopper kaffe + spist 2 knekkebrød. SIkkert like greit å ikke veie seg i dag da, for å beholde det gode humøret ..har nok heller gått litt opp enn ned denne uka, føler meg iallefall veldig oppblåst og tjukk. Har trent til JM "Extreme shed and shred" level 2 i dag. Liker ikke den videoen spesielt godt egentlig, synes den er litt hektisk og litt kjedelig *notetoself* god helg Endret 31. januar 2014 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå