Gå til innhold

Begynner i jobb jeg er usikker på om jeg takler..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at jeg har fått jobb i Bik Bok. Jeg er glad men samtidig redd fordi jeg hr handlet i den butikken mange ganger før og jeg ser de som jobber der er utrolig pene og skravlete. Jeg selv er ganske innesluttet, sjenert og ikke spesielt pen. (ganske lubben og uren hud i ansikt, rygg osv).

Jeg er ekstremt selvkritisk til hvordan jeg selv ser ut og vet ikke om det bare er destruktivt for meg å begynne å jobbe i en hipp ungdomsbutikk?:( hva tror dere? kan se for meg jeg blir en outsider....



Anonymous poster hash: 4a1aa...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smil til kundene er alt som teller. Jeg har jobbet i butikk, og ingen bryr seg om hvordan du ser ut.

Har du kviser som er vanskelig å få vekk med hudpleie, kan jeg anbefale Diane p-piller forresten.



Anonymous poster hash: cd739...790
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret men det var ikke helt det jeg sporte etter. jeg har jobbet i klesbutikk før nemlig og det med kundekontakt er ingen problem for meg.

Men alle som har vært innom Bik bok i sitt liv vet at dette er en typisk jentebutikk, hvor jentene er veldreide og perfekte(etter min meining).

og det jeg lurer på er om det er lurt med min lave selvtittlitt å begynne i denne butikken? er det selvdestruktivt?



Anonymous poster hash: 4a1aa...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hvordan de som jobber i butikkene jeg handler i ser ut. Eneste jeg bryr meg om er hvordan jeg selv ser ut, og jeg er heller ikke fornøyd med meg selv. Smil og si hei til kundene, da ser du penere ut med en gang :-)



Anonymous poster hash: feed4...652
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo valgt ut avsjefen til å jobbe der, og det betyr at du er den beste kandidaten. Dersom arbeidsgiver ikke hadde fått inn søknader som var "gode nok" hadde han lett etter noen andre.

Sjefen vil ha deg og da passer du inn der! :)

Anonymous poster hash: 3abaf...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å i stedet jobbe for å få bedre selvtillit, i stedetfor å flykte fra alt som er litt ubehagelig?

Som kunde synes jeg alltid det er greit om det er service-innstilte ansatte tilstede som ikke ser ut som fotomodeller, men som er mer naturlige og avslappede. Alle trenger ikke være like. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer selvdestruktivt å la være å begynne i en jobb pga dette.

Og jeg hadde likt å treffe på en helt normal jente i butikken istedenfor bare disse jentene som ser ut som om de er tatt rett ut fra en kleskatalog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret men det var ikke helt det jeg sporte etter. jeg har jobbet i klesbutikk før nemlig og det med kundekontakt er ingen problem for meg.

Men alle som har vært innom Bik bok i sitt liv vet at dette er en typisk jentebutikk, hvor jentene er veldreide og perfekte(etter min meining).

og det jeg lurer på er om det er lurt med min lave selvtittlitt å begynne i denne butikken? er det selvdestruktivt?

Anonymous poster hash: 4a1aa...07b

Kanskje du ikke er så stygg som du innbiller deg? Jeg har lagt merke til at mange jenter i sånne butikker er pene, så min antakelse er da at de foretrekker å ansette søte jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det som en sjanse til å utvikle bedre selvtillit. Hvis du viser veldig tydelig at du helst vil gjemme deg bak nærmeste møbel, så vil også andre se deg slik (eventuelt tro at du er overlegen når du egentlig bare er sjenert), og det gjelder uansett situasjon, uansett jobb. Hvis du forventer å bli en outsider på forhånd så blir det lett sånn også. Så slutt med de tankene. Snakker du stygt til andre? Nei? Så hvorfor tenker du stygt om deg selv? Du er den aller næreste vennen du noensinne kan få, så det gjelder å være snill med deg, ellers kan du komme til å bli fornærmet. Det er kjedelig å be seg selv om tilgivelse, man kan bli forvirret av mindre.

"Fake it till you make it", er det noe som heter. Tving deg selv til å være åpen og blid og imøtekommende selv om du ikke føler deg sånn i øyeblikket. Øv deg foran speilet hjemme (nei det er ikke tull), lag deg noen mantraer som du gjentar innvendig ved behov, f.eks. "Jeg er avslappet, jeg er glad, jeg koser meg" - mens du drar på smilebåndet. Den gode følelsen du får når du ser at det funker i praksis, er uvurderlig. Og etterhvert går det helt av seg selv. Du må bare være villig til å tåle noen sommerfugler i magen underveis. Det er ikke farlig :)

Du har ingenting å tape på å hive deg ut i jobben. Selvdestruktivt ligger i ordet, det er du selv som drar deg ned, det kan ingen få deg til å gjøre uten at du lar dem. Så la være! Gå på med rak rygg, tenk at dette er din sjanse og den skal du gjøre det beste ut av - for din egen del. Om det skulle vise seg etter en stund at jobben likevel ikke funker for deg, at du ikke trives - vel - da har du erfart det. Det gjør vi alle før eller senere. Da er det bare å prøve noe annet :)

Heier på deg :duskedame:



Anonymous poster hash: 3cb55...a0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser nok mye bedre ut enn det du føler deg :) Det er nok selvbildet ditt du må jobbe med :)

Kanskje du får styrket den med å akkurat jobbe der? Hiv deg utti det:) Dette går så fint skal du se når du først har tatt steget :) Lykke til i ny jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...