Gå til innhold

Ta kjemi som privatist eller betale for undervisning på vgs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar faget kjemi ved en videregående skole i byen, har hatt 5 timer med undervisning så langt, men saken er den at jeg ikke føler at jeg får noe ut av timene. Læreren er ikke spesielt flink til å lære bort og snakker fort, så jeg får ikke med meg så mye i timene. Når jeg leser på egenhånd forstår jeg mye mer og har mulighet til å jobbe i mitt eget tempo. Vurderer dermed om jeg skal melde meg av kurset (har ikke betalt skolepengene enda), men så vet jeg ikke hvor lurt det er, ettersom jeg aldri har hatt faget før og trenger noe veiledning. Hva tror dere, eller hva anbefaler dere?



Anonymous poster hash: be783...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hospiter hos en annen skole?

Anonymous poster hash: d3691...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett. Du trenger forsøkene.

Anonymous poster hash: 0efc0...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hospiter hos en annen skole?

Anonymous poster hash: d3691...6a1

Har dessverre ikke mulighet til å gjøre det, alternativet er Sonans og det blir altfor dyrt. :(

Fortsett. Du trenger forsøkene.

Anonymous poster hash: 0efc0...978

Dere tror ikke at jeg kan greie å gjøre det på egenhånd?

Anonymous poster hash: be783...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke mulighet til å gjøre det, alternativet er Sonans og det blir altfor dyrt. :(

Dere tror ikke at jeg kan greie å gjøre det på egenhånd?

Anonymous poster hash: be783...927

Da må du nesten gå til innkjøp av mange kjemikalier. Vet ikke helt hvordan det er å kjøpe dette selv. Ser ikke helt problemet ditt. Det går jo an å gå gjennom pensum helt på egenhånd i ditt eget tempo hvis du liker det best, samtidig som du møter opp i kjemitimene.

Anonymous poster hash: 7efb9...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nesten gå til innkjøp av mange kjemikalier. Vet ikke helt hvordan det er å kjøpe dette selv. Ser ikke helt problemet ditt. Det går jo an å gå gjennom pensum helt på egenhånd i ditt eget tempo hvis du liker det best, samtidig som du møter opp i kjemitimene.

Anonymous poster hash: 7efb9...93e

Det er sant, men nå tar jeg flere fag og vil helst ikke kaste bort tid - det er det jeg føler jeg gjør når jeg deltar i undervisningen, for jeg får med meg lite, så dårlig er læreren. :\ Også skal jeg jo betale for undervisningen også - undervisning jeg ikke forstår bæret av.

Anonymous poster hash: be783...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg tat 4 fag, og er deltidskurselev på en helt vanlig offentlig vgs( har jo bestått mange fag fra vg3 allerede) , så har relativt korte dager.

Har flere ganger vurdert å bare slutte, og dermed ta alt som privatist. Men jeg synes det blir for dyrt, samt stress med tanke på at en kun har ETT førsøk på å naile en tilfredsstillende karakter. Nå får jeg jo standpunktkarakter i fagene i stedet for eksamenskarakterer i alt. Får du også standpunkt?

Når det gjelder kjemi, tror jeg det er greit å få undervisning. Har hørt at selve faget blir vanskeligere jo lengre en kommer i fagboken. :(



Anonymous poster hash: 5bf76...7b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke mulighet til å gjøre det, alternativet er Sonans og det blir altfor dyrt. :( Dere tror ikke at jeg kan greie å gjøre det på egenhånd? Anonymous poster hash: be783...927

Hvem som helst kan hospitere, så det har du mulighet til hvis du vil.

Å utføre forsøkene hjemme blir nok fryktelig dyrt.

Anonymous poster hash: d3691...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Et alternativ er å ikke ta undervisning på privatskole, men å delta på et laboratoriumkurs hvor de relevante eksamensforsøkene blir gjennomgått. Det er en fordel om dette kurset arrangeres i byen du skal ta eksamen, da det kan være lokale variasjoner i hvilke oppgaver som blir gitt. I hvert fall var det slik på Fysikk 1; oppgavene som blir gitt var kjente på forhånd.

Jeg har ikke tatt Kjemi 1 selv, men har bladd gjennom pensum og synes det ser veldig overkommelig ut om du er normalt oppegående og disiplinert nok til å jobbe jevnt og gjøre oppgaver. Står du fast er det flinke folk på diverse forum som kan hjelpe deg.

Jeg tok Fysikk 1 som privatist og leste på faget i tre uker. Uten laboratoriumskurset hadde det nok ikke gått så bra som det gjorde.

Lykke til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...