Gå til innhold

Nabo på jobb, 3 måneders valp alene hjemme i timesvis...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i et vertikaltdelt hus og naboen vegg i vegg skaffet seg for noen uker siden en valp (settertype). Den kom visstnok i en eske og var veldig engstelig og kom ikke ut av esken før det hadde gått noen timer. (Jeg har ikke hilst på valpen).

Naboen har hatt tidligere flere hunder av samme type som har vært hjemme alene, men det har ikke vært noen problemer av så måte. Nabo og jeg har godt naboforhold.

Men, nå er det sånn at denne valpen gjør i ett sett fra kl. 07 om morgenen (da drar naboen på jobb) til kl 1400 (da kommer en "hundemann" innom og sosialiserer den sammen med andre hunder) og så gjør den igjen fra 1500-1700 (da kommer nabo hjem). Det vil si den gjør på den måten her (sorry for barnslig skriving:) voff.voff.voff.pause.voff.voff.voff.pause.voff.voff.voff etc etc etc.

Jeg synes ikke noe om at man skal ha en valp når man er borte fra den så lenge, og den er jo mest sannsynligvis både redd og engstelig. :cry3:

Hva kan man gjøre?



Anonymous poster hash: addd6...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker jo som du er hjemme på den tiden så du kunne jo tilbudt deg å passet på den mens den er valp, om du har tid da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinkylita

Varsle naboen om at valpen bjeffer konstant mens h*n er borte. Kan være at eieren tror at alt går bra mens h*n er på jobb. Evt tilby deg å ha en ekstranøkkel liggende hos deg, slik at du kan stikke innom valpen litt tidligere enn den "hundemannen"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt fra til naboen men hun bryr seg ikke så mye og sier at det er jo bare en valp. Men den har nå gjødd selv om hun er hjemme.

Og greit at hunder gjør, men hele tiden? Er en hund på besøk nå og det er et lurveleven uten grenser. Men det er jo "bare en valp" så. :(



Anonymous poster hash: addd6...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...