Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, det er størrelse 32.

Og du ser jo absolutt ingen feil ved frua uansett. Og jada, nå kommer du sikkert med "anonym, iiik"

Anonymous poster hash: e19d4...6ee

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Nei, det er størrelse 32.

Ah, men skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så "hjelpes" å bruke XS og XXS. Jeg er som jeg er jeg, og jeg kan ikke noe for at jeg er liten.

Skrevet

Og du ser jo absolutt ingen feil ved frua uansett. Og jada, nå kommer du sikkert med "anonym, iiik"

Jeg er ikke spesielt tynn engang, men har flere plagg i størrelse 32/0... Er det noe galt i det også nå? :klo:

Gjest Conradine
Skrevet (endret)

Ah, men skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så "hjelpes" å bruke XS og XXS. Jeg er som jeg er jeg, og jeg kan ikke noe for at jeg er liten.

Helt enig med deg.

Selv bruker jeg størrelse L, men er slett ikke fornærmet over at det er folk som sier at de bruker S og XS. Vi er alle forskjellige, jeg trener masse, men elsker mat og må derfor jobbe hardt med kostholdet for å komme meg oppi størrele M.

Folk er forskjellige, noen er slanke fra naturens side, noen har mer viljestyrke enn andre og dermed flinkere til å trene og stopper å spise så snart de kjenner seg mette, andre som meg er fornøyd med å bruke M/L osv ...

Godta at vi er forskjellige - er det så forferdelig vanskelig?

Endret av Conradine
  • Liker 3
Skrevet (endret)

For en tullete artikkel. Jeg kan faktisk ikke forstå det helt, for jeg er som sagt ikke veldig tynn (tvert i mot føler jeg meg litt smådvask, hadde nok hatt godt av å stramme opp littegrann), likevel kan størrelse 32/0 passe meg veldig fint. 32-36 er det som passer best, varierer litt.

Uansett, hvorfor er det så utrolig sykt å være littegrann tynnere enn det som er idealet, mens å være bokstavlig talt overvektig skal beskrives som å være ''formfull'' eller ''frodig'', og ''man skal akseptere at alle har forskjellige kropper (så lenge man ikke er litt for tynn altså?)''?

Lurer på hvordan folk hadde reagert dersom jeg hadde sagt at det ikke burde lages klær større en størrelse L, for da promoterer man en usunn livsstil liksom.. :P

Endret av Gaea
Skrevet

Ingen innlegg siden kl 9 i morges... Kanskje det er noe på gang?!

Gjest avocadoen
Skrevet

Ja, altså XXS. Hva er så galt med å bruke det? Hvorfor er det galt å bruke XXS, men akseptert å bruke M? Da må man nesten skylde på slekta mi da for at folk i slekta mi har smale hofter og små pupper, og at de fleste har vært svært slanke? Da må man også skylde på mine foreldre som ikke lot meg spise godteri annet enn på lørdager og at jeg lærte å spise et sunt og variert kosthold, og at de tok meg med på fjellturer for at jeg skulle få mosjon, sånn at jeg nå elsker å gå i fjellet?

Og her sitter jeg nå og spiser potetgull og drikker cola (fordi jeg er kvalm og ikke får i meg annet for øyeblikket) så det sier seg selv at jeg ikke har et anstrengt forhold til kroppen min.

Man trenger ikke ha spiseforstyrrelser bare fordi man er liten

• Liker 1
Gjest Conradine
Skrevet

For en tullete artikkel. Jeg kan faktisk ikke forstå det helt, for jeg er som sagt ikke veldig tynn (tvert i mot føler jeg meg litt smådvask, hadde nok hatt godt av å stramme opp littegrann), likevel kan størrelse 32/0 passe meg veldig fint. 32-36 er det som passer best, varierer litt.

Uansett, hvorfor er det så utrolig sykt å være littegrann tynnere enn det som er idealet, mens å være bokstavlig talt overvektig skal beskrives som å være ''formfull'' eller ''frodig'', og ''man skal akseptere at alle har forskjellige kropper (så lenge man ikke er litt for tynn altså?)''?

Lurer på hvordan folk hadde reagert dersom jeg hadde sagt at det ikke burde lages klær større en størrelse L, for da promoterer man en usunn livsstil liksom.. :P

Helt enig med deg.

Man skal liksom se opp til og beundre mennesker som ikke orker trene og spiser hva de vil og bruker størrelse XL - mens det er helt akseptert å snakke nedlatende om folk som trener og spiser sunt, samtidig som de er slanke og går fint oppi størrelse XS.

Bør ikke visse folk stoppe opp og tenke seg om litt før de snakker her?

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Helt enig med deg.

Man skal liksom se opp til og beundre mennesker som ikke orker trene og spiser hva de vil og bruker størrelse XL - mens det er helt akseptert å snakke nedlatende om folk som trener og spiser sunt, samtidig som de er slanke og går fint oppi størrelse XS.

Bør ikke visse folk stoppe opp og tenke seg om litt før de snakker her?

Helt enig. Folk tror visstnok at man må ha spiseforstyrrelser for å kunne bruke mindre enn S.

• Liker 2
Skrevet

Ingen innlegg siden kl 9 i morges... Kanskje det er noe på gang?!

Hvis du leser bloggen så har hun ærend i Oslo fra tidlig morgen i dag og får ikke muligheten til å oppdatere bortsett fra på instagram, så nei, det er ikke noe på gang.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke spesielt tynn engang, men har flere plagg i størrelse 32/0... Er det noe galt i det også nå? :klo:

Nei, en mer generell kommentar til Conradine om hennes hersketeknikker her inne. Det at det ble nettopp dette innlegget var rent tilfeldig. Bombe at hun ikke tør svare, forresten :)

• Liker 6
Skrevet (endret)

Helt enig. Folk tror visstnok at man må ha spiseforstyrrelser for å kunne bruke mindre enn S.

Nei, men S = 36, XS = 34, XXS = 32

Man må ikke ha spiseforstyrrelse, men når klær til modeller som er kjent for å være ganske så skrapet blir sydd i størrelse 36, så sier det seg selv at man helst ikke bør være over 160 høy for å bruke 32.

Jeg har ei venninne som er 180 cm. Da hun var veldig syk (ikke av spiseforstyrrelser) og veide 49 kilo, da brukte hun størrelse 36.

Man har øvre og nedre del av skalaen, som trenger henholdsvis gigantiske klær eller bittesmå. I begge kategorier vil jeg påstå at de fleste (med normal høyde), enten er smellfeite eller sykelig tynne. Ofte på grunn av sykdom.

(merk også at jeg brukte ordet "smellfeit" og ikke "formfull")

Nå snakker jeg om folk med gjennomsnittlig høyde og benbygning her. Jeg betviler ikke at Totiki ser normal ut, men jeg tror det hører mer til unntaket heller enn normalen.

For øvrig bruker fotballfrue XS, noe som harmonerer med at hun har "modelltynn" kropp på sine 170 centimeter. Hun bruker ikke str 0, eller XXS, ut i fra det jeg har lest. Så jeg skjønner EGENTLIG ikke hvorfor denne størrelse 0 debatten startet, selv om jeg har vært med på å diskutere den selv.

Endret av Sobril
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Man må ikke ha spiseforstyrrelse, men når klær til modeller som er kjent for å være ganske så skrapet blir sydd i størrelse 36, så sier det seg selv at man helst ikke bør være over 160 høy for å bruke 32.

Jeg har ei venninne som er 180 cm. Da hun var veldig syk (ikke av spiseforstyrrelser) og veide 49 kilo, da brukte hun størrelse 36.

Man har øvre og nedre del av skalaen, som trenger henholdsvis gigantiske klær eller bittesmå. I begge kategorier vil jeg påstå at de fleste (med normal høyde), enten er smellfeite eller sykelig tynne. Ofte på grunn av sykdom.

Jeg bruker 32 i mange plagg, men er ikke alle plagg som finnes i 32 heller, så da må jeg bruke 34. Jeg er ikke skrapa. Helt normalvektig, og ser også helt normalvektig ut. Kunne til og med gått ned i fettprosent uten at det gjorde noe! Og jeg har ingen sykdom annet enn immunsykdom som ikke spiller inn på vekta mi. Min mor så også ut som meg frem til hun var 30, så det har vel en del med gener å gjøre.

Jeg kan også garantere deg her jeg sitter og drikker cola og spiser potetgull at jeg ikke har noen spiseforstyrrelse.

Endret av avocadoen
Skrevet

Nå snakker jeg om folk med gjennomsnittlig høyde og benbygning her. Jeg betviler ikke at Totiki ser normal ut, men jeg tror det hører med til unntaket heller enn normalen.

Om du mener at Fotballfrue bidrar til spiseforstyrrelse og usikkerhet, hva gjør vel slike kommentarer som dette? Hva med alle som er så tynne og har prøvd i lange tider å gå opp i vekt uten resultat? For mange er det å være tynn et like stort problem som for de som er overvektige. Tynne må bare tåle det... Særlig da også om man skal bli anklaget for å ha spiseforstyrrelse dersom man er så tynn, det er ikke noe enkelte kan noe for.

Ingen overvektige liker å høre ting som at det er unormalt, det samme gjelder også den andre veien.

Heldigvis er vi også frie til å velge den livstilen som passer oss best. Så lenge man ikke heter Caroline...

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker 32 i mange plagg, men er ikke alle plagg som finnes i 32 heller, så da må jeg bruke 34. Jeg er ikke skrapa. Helt normalvektig, og ser også helt normalvektig ut. Kunne til og med gått ned i fettprosent uten at det gjorde noe! Og jeg har ingen sykdom annet enn immunsykdom som ikke spiller inn på vekta mi. Min mor så også ut som meg frem til hun var 30, så det har vel en del med gener å gjøre.

Jeg kan også garantere deg her jeg sitter og drikker cola og spiser potetgull at jeg ikke har noen spiseforstyrrelse.

Ja, jeg sier ikke det gjelder alle, men jeg TROR det hører med til unntaket (på lik linje med at de fleste norske kvinner ikke har sprettrumper slik som afrikanere og afroamerikanere ofte har).

Det har jo vært kjent lenge at kjendiser, spesielt amerikanske skuespillere, tilstreber idealet og størrelse 0. Det er nok ikke bare naturlig, eller sunt, for mange av dem.

Skrevet (endret)

Om du mener at Fotballfrue bidrar til spiseforstyrrelse og usikkerhet, hva gjør vel slike kommentarer som dette? Hva med alle som er så tynne og har prøvd i lange tider å gå opp i vekt uten resultat? For mange er det å være tynn et like stort problem som for de som er overvektige. Tynne må bare tåle det... Særlig da også om man skal bli anklaget for å ha spiseforstyrrelse dersom man er så tynn, det er ikke noe enkelte kan noe for.

Ingen overvektige liker å høre ting som at det er unormalt, det samme gjelder også den andre veien.

Heldigvis er vi også frie til å velge den livstilen som passer oss best. Så lenge man ikke heter Caroline...

Kjipt å enten være smellfeit eller skraptynn (hvis man synes det er et problem), men det er unntaksvis man ser kjempestore eller kjempetynne mennesker.

Generelt er vi vel, i snitt, litt for store hele gjengen.

Endret av Sobril
Skrevet

Merkelig at de som er så opptatt av kroppspress og utseendefokusering her inne er de som i sterkeste ordelag omtaler en annens person kropp og utseende. Jeg skjønner virkelig ikke logikken? Jeg forstår ikke behovet for å diskutere en annen slik som det blir gjort her. Og jeg gir bare så totalt blaffen i hva Kate gjorde etter fødselen eller hva slags mager andre kjendiser stolt viser frem. Jeg har knapt fått med meg at Kate har født - hva i all verden har hennes fødsel å gjøre med at en blogger i Norge er gravid? Og jeg skjønner ikke dette utrolige fokuset på hver minste lille ting som det kan vris, vendes og plukkes på?

Hun er tynn.

Hun liker å være tynn.

Hun vil gjerne fortsette å være tynn.

Hun er glad i mat.

Hun lager mye mat fra bunnen av.

Hun gleder seg til måltidene .

Hun trener.

---------> Hadde det vært bedre om hun hadde vært overvektig som meg? Hadde dere latt henne være om hun sa hun ønsket hun kunne gå opp 10 kilo? Hadde dere synes det hadde vært bedre om hun ikke omtalte seg selv som det hun er: smal? Er det galt å være tynn?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei, det er overhodet ikke galt å være tynn. Ikke tjukk heller for den sakens skyld.

Det er mye jeg ikke kan noe om, men spiseforstyrrelser er mitt "fag". Da blir jeg smått snurt når noen forfekter fakta. Som å latterliggjøre artikkelen om str 0.

Spiseforstyrrelsene har kommet for å bli, og øker bare i omfang.

Dette har egentlig ikke direkte med fotballfrue å gjøre, så det er et par sider med innlegg her som sikkert kan fjernes. Så får jeg evt opprette en egen tråd om kroppspress ;)

Når det er sagt er fotballfrue tynn, men jeg synes ikke hun ser syk ut. Hun gjorde det på bikinibildene hun la ut i sin tid, men da har hun jo også innrømmet at hun faktisk var syk (selv om LK sa hun var "slank og veltrent").

Endret av Sobril
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja, jeg sier ikke det gjelder alle, men jeg TROR det hører med til unntaket (på lik linje med at de fleste norske kvinner ikke har sprettrumper slik som afrikanere og afroamerikanere ofte har).

Det har jo vært kjent lenge at kjendiser, spesielt amerikanske skuespillere, tilstreber idealet og størrelse 0. Det er nok ikke bare naturlig, eller sunt, for mange av dem.

Jeg tror det er flere enn du tror som er tynne uten at de kjemper noe for å være det. Jeg tror heller ikke man kan se på meg at jeg bruker XXS.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...