Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:skratte: Alvorlig? Hender innemellom at jeg finner bilder som jeg synes er fine og legger ut på FB profilen min eller noe uten å ta kontakt med vedkommende som har tatt bilde om lov, og jeg er neppe alene, det er også flere grupper som slenger ut humor-bilder der de spør eier av bildene om lov. Det er bare slik det har blitt. 99% av bloggerne legger innemellom ut bilder som de selv ikke har tatt enten det dreier seg inspirasjonsbilder, naturbilder, dyrebilder, outfits etc etc.

Ikke akkurat stuerent, men det er nå bare Fotballfrue som er kriminell. Jeg gir meg ende over!

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Kan ikke forstå hvordan alle dere kan ha noe ønske om å være kriminelle. Alle som stjeler og bruker det på fb og nett uten å eie bildene ER KRIMINELLE. Dere begår jo en KRIMINELL handling.

Anonymous poster hash: 405f9...569

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FFs blogg er en bedrift med millionomsetning. Synes dere ikke det er betenkelig at hun driver på sånn? Til opplysning må aviser og ukeblader kjøpe rettigheter til fotoer de trykker.

Anonymous poster hash: 90bf6...7fe

• Liker 21
Skrevet

:skratte: Alvorlig? Hender innemellom at jeg finner bilder som jeg synes er fine og legger ut på FB profilen min eller noe uten å ta kontakt med vedkommende som har tatt bilde om lov, og jeg er neppe alene, det er også flere grupper som slenger ut humor-bilder der de spør eier av bildene om lov. Det er bare slik det har blitt. 99% av bloggerne legger innemellom ut bilder som de selv ikke har tatt enten det dreier seg inspirasjonsbilder, naturbilder, dyrebilder, outfits etc etc.Ikke akkurat stuerent, men det er nå bare Fotballfrue som er kriminell. Jeg gir meg ende over! Anonymous poster hash: c46c4...bed

Det er rett og slett ikke sammenlignbart med at et kommersielt nettmagasinregelmessig stjeler fotoer fra andreblader og blogger som har kjøpt rettigheter til dem.

• Liker 9
Skrevet

:skratte: Alvorlig? Hender innemellom at jeg finner bilder som jeg synes er fine og legger ut på FB profilen min eller noe uten å ta kontakt med vedkommende som har tatt bilde om lov, og jeg er neppe alene, det er også flere grupper som slenger ut humor-bilder der de spør eier av bildene om lov. Det er bare slik det har blitt. 99% av bloggerne legger innemellom ut bilder som de selv ikke har tatt enten det dreier seg inspirasjonsbilder, naturbilder, dyrebilder, outfits etc etc.

Ikke akkurat stuerent, men det er nå bare Fotballfrue som er kriminell. Jeg gir meg ende over!

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Tjener du og alle disse du nevner penger på å legge ut bilder som eies av andre?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 6
Skrevet

Jeg sendte en mail til fotografen som har tatt Miranda Kerr-fotoet. Om den når frem vet jeg ikke. Mulig jeg gjør det med flere av fotoene. Jeg er ganske provosert over arrogansen hennes.

• Liker 27
Skrevet

Tjener du og alle disse du nevner penger på å legge ut bilder som eies av andre?

Selv om de ikke tjener penger på å dele bildene, er det ikke lovlig uansett. Gå noen sider tilbake i tråden og les om den bloggen som kun var en hobby og som måtte betale. Og jeg syns faktisk egedenne var smart som slettet alle bildene hun ikke eide!

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke slik at FF ikke har råd til eller er klar over at man må kjøpe rettigheter til fotoer. Hun gidder bare ikke.

• Liker 16
Skrevet

Selv om de ikke tjener penger på å dele bildene, er det ikke lovlig uansett. Gå noen sider tilbake i tråden og les om den bloggen som kun var en hobby og som måtte betale. Og jeg syns faktisk egedenne var smart som slettet alle bildene hun ikke eide!

Jeg er enig at det er ulovlig. Mente bare at det var særdeles grovt når en tjener penger på å publisere andres verk på egen kommersiell blogg/magasin. Det virker mer uskyldig f.eks .å legge det ut på ens FB-profil for venner å se.

• Liker 6
Skrevet
Guri says:

Your comment is awaiting moderation.

Har du fått tillatelse til å bruke alle disse bildene?

Hun har kommentert og godkjent etter dette, men ikke min kommentar.

Anonymous poster hash: db348...34d
  • Liker 4
Skrevet

Høygravid og har fortsatt "the gap" mellom lårene.............

Anonymous poster hash: f8b9b...201
  • Liker 3
Skrevet

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/10/DSC0602125.jpg

Hva skjer egentlig med bena her? Er det vanlig at lårene er like store som leggene, og at det stikker ut over kneet innover mot det andre låret?

Syns hun blir bare tynnere og tynnere igjen. #Grøsser#

Synes ikke hun har spesielt store lår..? Men leggene er kanskje litt klumpete og store, tipper de er enda verre nå som hun er gravid (kanskje hun sliter med vann i bena f.eks.). Trolig derfor leggene er like store som lårene.

Anonymous poster hash: 864d0...f7b

• Liker 6
Skrevet (endret)

Antrekkene i den nyeste inspirasjonsposten hennes var helt forferdelig grelle.

Endret av Samaysa
  • Liker 11
Skrevet

Ser at flere maser i kommentarfeltet hennes om at navnet de velger til jenta si sikkert kommer til å bli motenavn... Jeg har litt problemer med å tro det av flere grunner - de som blir mødre er ofte litt eldre og kanskje ikke sååå fan av FF og bloggens mest trofaste fanatikere er vel (forhåpentligvis) stort sett for unge til at det er barn som står øverst på ønskelista. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: e2db1...3e8

• Liker 1
Skrevet

Har du fått tillatelse til å publisere disse fotografenes åndsverk?

ff:Alle bildene er hentet via pinterest, det er dessverre vanskelig å finne den opprinnlige fotografen fra slike sider, det samme gjelder weheartit. De gangene jeg finner den opprinnelige fotografen, linker jeg :) Det har jeg sagt mange ganger tidligere, her har jeg for eks. funnet originalkilden http://fotballfrue.no/2012/07/24/mine-beste-tips-mot-pms/

Noe bedre kan jeg ikke gjøre, ettersom bildene ikke er vannmerket. Dette hender jo stadig med mine egne bilder også, finner de på pinterest og weheartit og instagram hele tiden, uten at jeg er nevnt :)

Wovsa: Two wrongs don’t make a right.

ff: vet du hva, jeg kan faktisk ikke gjøre noe bedre enn jeg gjør :) Alle får passe på seg og sitt, det er nok det beste i denne situasjonen :)

Wowza: Du kan bruke bilder som du faktisk kjøper rettigheter til, eller iallefall la være å poste bilder “fra pinterest, weheartit og google” i det hele tatt. :) Du har sagt at du ser på bloggen som et online glossy magasin, og du som er journalist bør vite at man ikke bare kan bruke andres bilder i hytt og pine i kommersiell sammenheng. :)

FF:Det er fint at du passer på meg, Wowza ;) Skal se hva jeg kan gjøre, takk for tipset! Da jeg jobbet i klikk.no hadde vi tilgang til bla. bulls og crestock, så jeg skal sjekke mulighetene.

Wowza:Bare hyggelig :) Vil ikke at du skal komme i problemer på grunn av noe som kunne vært unngått.. :)

Anonymous poster hash: 82000...8e2
  • Liker 1
Skrevet

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/10/DSC0602125.jpg

Hva skjer egentlig med bena her? Er det vanlig at lårene er like store som leggene, og at det stikker ut over kneet innover mot det andre låret?

Det som skjer er at hun har sykt tynne lår..

Synes ikke hun har spesielt store lår..? Men leggene er kanskje litt klumpete og store, tipper de er enda verre nå som hun er gravid (kanskje hun sliter med vann i bena f.eks.). Trolig derfor leggene er like store som lårene.

Anonymous poster hash: 864d0...f7b

Ingen har hevdet at hun har spsiellt store lår.. :glare: Tvert i mot! Hun har så tynne lår at de er like tynne som leggene.

Ser ikke akkurat ut som om hun har vann i bena nei. ;)

• Liker 1
Skrevet

Egentlig så ser hun skremmende tynn ut til å være 8 mnd på vei. :forvirret:

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...