AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5041 Skrevet 24. oktober 2013 Frua har blitt svensk? I dag var herr og fru 'redo' kl 6:15 og det var 'dags' for å skifte. Anonymous poster hash: 3b502...e40 9
Jolene Skrevet 24. oktober 2013 #5042 Skrevet 24. oktober 2013 Frua har blitt svensk? I dag var herr og fru 'redo' kl 6:15 og det var 'dags' for å skifte.Anonymous poster hash: 3b502...e40 Helt vanlig å si slikt når man kommer fra Østfold Bor man nærme grensa er det lett å bli påvirket 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5043 Skrevet 24. oktober 2013 Vanlig å si, teit å skrive når man skryter av å skrive feilfritt norsk. Anonymous poster hash: 3b502...e40 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5044 Skrevet 24. oktober 2013 Fatter ikke hva en hjemmeværende gravid kvinne skal opp før 6 etter. Hun vil få sjokk når ugla kommer. Og amming hver 2.-3. time døgnet rundt. Blir så matt av de som planlegger i minste detalj på alt, nærmest klokkelsett osv. Pleier ting å gå etter klokka med en nyfødt? Nei, meget sjeldent!!! * oppgitt* Anonymous poster hash: cf5ef...056 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5045 Skrevet 24. oktober 2013 Fatter ikke hva en hjemmeværende gravid kvinne skal opp før 6 etter. Hun vil få sjokk når ugla kommer. Og amming hver 2.-3. time døgnet rundt. Blir så matt av de som planlegger i minste detalj på alt, nærmest klokkelsett osv. Pleier ting å gå etter klokka med en nyfødt? Nei, meget sjeldent!!! * oppgitt* Anonymous poster hash: cf5ef...056 Nå er hun i jobb, da. Og har sikkert mye å gjøre. Dessuten er det faktisk en del som takler fint å bli mor uten at de går inn en slik boble som det høres ut som de fleste i denne tråden har gjort. Noen er faktisk strukturerte, også når de får barn. *oppgitt* Anonymous poster hash: 13417...5a3 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5046 Skrevet 24. oktober 2013 Nå er hun i jobb, da. Og har sikkert mye å gjøre. Dessuten er det faktisk en del som takler fint å bli mor uten at de går inn en slik boble som det høres ut som de fleste i denne tråden har gjort. Noen er faktisk strukturerte, også når de får barn. *oppgitt* Anonymous poster hash: 13417...5a3 Hva har struktur med ammefrekvens å gjøre?Anonymous poster hash: 3b502...e40 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5047 Skrevet 24. oktober 2013 Vet noen av dere om hun planlegger å ha ammeklær i den planlagte gravidkolleksjonen sin? Anonymous poster hash: 0e2ed...6d8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5048 Skrevet 24. oktober 2013 Hva har struktur med ammefrekvens å gjøre?Anonymous poster hash: 3b502...e40 Ingenting. Poenget er bare at mange klarer å jobbe litt innimellom. Selvom man har en baby som skal ammes og stelles. Har man hjemmekontor, er det ikke så vanskelig. Anonymous poster hash: 13417...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5049 Skrevet 24. oktober 2013 å FY FLATE så kjedelig den bloggen har blitt. Dagens innlegg må være noe av det jævligste. Interessant for mange hvordan hun legger opp dagen sin akkurat på minuttet? Anonymous poster hash: 164f3...7f4 13
Ambivalent Skrevet 24. oktober 2013 #5050 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Jeg skjønner ikke at hun ikke forstår noe så enkelt og selvforklarende som åndsverkloven når hun sier hun "fikk A" da hun gikk juss det ene halve året eller hva det var. Svarene hennes i kommentarfeltet er rett og slett sjokkerende, og høres ut som noe en uvitende fjortenåring ville ha konkludert med. Det minste hun burde gjort er å ha lest seg opp på fotografers rettigheter, og deretter skjønt at hun burde fjerne bildene fra bloggen sin. Hun gjør noe ulovlig ved å bruke noen andres fotografier i sin kommersielle blogg uten tillatelse. Hvorfor skjønner hun ikke det? Om bildene har blitt funnet gjennom pinterest, google eller noens private nettside er klekkende likegyldig. Det har jo vært mye mediesaker om bloggere og plikter, spesielt når det gjelder inntekt og skatt, og merking av reklame. Jeg synes også det burde bli fokusert på slike ting som brudd på åndsverkloven, det er tross alt et stort problem. Edit: Her er en link til en veldig grei forklaring: http://thomasmoen.com/bildebruk-pa-internett-2/ Endret 24. oktober 2013 av Ambivalent 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5051 Skrevet 24. oktober 2013 Sånn har den jo vært hele tiden. Anonymous poster hash: 3b502...e40
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5052 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg skjønner ikke at hun ikke forstår noe så enkelt og selvforklarende som åndverksloven når hun sier hun "fikk A" da hun gikk juss det ene halve året eller hva det var. Svarene hennes i kommentarfeltet er rett og slett sjokkerende, og høres ut som noe en uvitende fjortenåring ville ha konkludert med. Det minste hun burde gjort er å ha lest seg opp på fotografers rettigheter, og deretter skjønt at hun burde fjerne bildene fra bloggen sin. Hun gjør noe ulovlig ved å bruke noen andres fotografier i sin kommersielle blogg uten tillatelse. Hvorfor skjønner hun ikke det? Om bildene har blitt funnet gjennom pinterest, google eller noens private nettside er klekkende likegyldig. Det har jo vært mye mediesaker om bloggere og plikter, spesielt når det gjelder inntekt og skatt, og merking av reklame. Jeg synes også det burde bli fokusert på slike ting som brudd på åndverksloven, det er tross alt et stort problem. Det finnes ingen unnskyldning for det hun driver med.Anonymous poster hash: 3b502...e40 3
Bloggleseren Skrevet 24. oktober 2013 #5053 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) å FY FLATE så kjedelig den bloggen har blitt. Dagens innlegg må være noe av det jævligste. Interessant for mange hvordan hun legger opp dagen sin akkurat på minuttet? Anonymous poster hash: 164f3...7f4 Apropos det: Bloggen har forandret seg mye i løpet av de årene den har eksistert. Jeg gikk for moro skyld tre fire år tilbake i tid og fant disse kjempesøte innleggene: http://fotballfrue.no/2009/10/page/2/ Det var en helt annen Caroline, som skrev masse om tabber hun hadde gjort og ga blaffen i hvilken vinkel hun ble fotografert fra. Veldig søt Når det er sagt, skjønner jeg at hun har litt behov for å distansere seg etter hvert som hun blir mer profesjonell. Når man utleverer livet sitt, så står man laglig til for alskens personlige hugg. Det har nok vært en læringskurve for henne å sortere ut hva hun kan skrive og hva hun bør holde tilbake. Likevel får hun uansett og stort sett kritikk for alt hun skriver og utelater. Nb: Når gjelder bruddene på opphavsrettigheter, så er jeg enig i at det er kritikkverdig. Hun innrømmer jo i kommentarene at hun bare "låner" bildene uansett. Hun gir uttrykk for at det er helt greit hvis hun bare linker eller oppgir navn på fotografen, men det er jo ofte ikke krediteringen som er hovedpoenget. Poenget er at de fleste som har opphavsrett til et bilde ønsker å få betalt når det blir brukt i kommersiell øyemed. For et par år siden var det stor kommers rundt en engelsk blogg om hertuginne Kate (http://hrhduchesskate.blogspot.no/). Hun som skrev bloggen, lånte bilder uten tillatelse og ble truet med rettssak og tvunget til å stenge en periode. Noe av det som talte i hennes favør, var nettopp at hun ikke hadde inntekter på bloggen (på den tiden). Nå har hun åpnet igjen og betaler lisensrettigheter for bildene av Kate. Fotballfrue, som har bloggen som levebrød, skal selvfølgelig betale for de bildene hun bruker. Flotte bilder er jo helt sentral for inntektene hennes. Tviler på at det er så mange proffe fotografer som har lyst å låne henne bildene gratis. Når det er sagt: Dette fuskes det mye med i Norge, men litt rart at hun ikke kjenner til det. Forhåpentligvis får hun øynene opp for det etter de kommentarene hun fikk. Hun sa vel at hun skulle se på det? Edit: Ha ha, fire år tilbake i tid, skulle det være, skal ikke være lett, gitt. Endret 24. oktober 2013 av Bloggleseren 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5054 Skrevet 24. oktober 2013 Hun sa det samme for to år side.nAnonymous poster hash: 3b502...e40 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5055 Skrevet 24. oktober 2013 Skjønner at hun vil distansere seg, men hva med å da heller skrive om noe annet? Hun kan jo ta for seg diverse emner, hun trenger jo ikke skrive bare om seg selv? Men, så selvopptatt som hun er så er det vel kanskje ikke så mye annet som interesserer henne... Fryktelig lite interessant å lese punkt for punkt hva hun skal gjøre den dagen. Ikke ofte jeg orker å gå inn på den bloggen lenger. Anonymous poster hash: 164f3...7f4 6
Bloggleseren Skrevet 24. oktober 2013 #5056 Skrevet 24. oktober 2013 Hun sa det samme for to år side.nAnonymous poster hash: 3b502...e40 Det kjenner jeg ikke til, men i så fall synes jeg det litt rart at hun tar sjansen på å fortsette. Hun lever jo på mange måter av omdømmet sitt, det at småjenter ser opp til henne. Hvis jeg var henne, ville jeg ikke tatt sjansen på negativ avisomtale pga dette. Tror mange fortsatt husker alt styret i avisene da hun sendte en prisliste til et forlag. Etter den gang har det blitt litt sånn at hver gang noen skriver om bloggere og lovbrudd, så illustreres artikkelen med et bilde av Fotballfrue, og det er jo litt uheldig for henne. Personlig tror jeg det er mange som er verre enn henne, men jeg skjønner likevel ikke helt at hun tar sjansen på å bevisst bryte loven, for hun har potensielt så mye å tape. Men på de svarene hun gir, og noen av kommentarene her inne også, så høres det heller ikke ut som om hun (og andre) helt forstår hva hovedproblemet er. Hun tror at det eneste hun er pålagt å gjøre, er å henvise til fotogafen. Men det gjelder bare for creative common-lisenser. Dersom hun har lånt et bilde av en proff fotograf, skal hun mest sannsynlig også betale royalties for bruken. Ja, det koster, men det er noe alle de store publiseringskanalene i Norge må forholde seg til på en eller annen måte, og FF er en av dem. Når det er sagt, ser jeg at de store avisene også fusker med dette mye og ofte, så hun er langt fra alene (ja, jeg vet det ikke blir i orden av den grunn, men jeg synes det må være greit å trekke paralleller).
hippyskippy Skrevet 24. oktober 2013 #5057 Skrevet 24. oktober 2013 http://fotballfrue.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/ "Å blogge er ikke journalistikk." Når skal hun bestemme seg? 5
hippyskippy Skrevet 24. oktober 2013 #5058 Skrevet 24. oktober 2013 Kanskje noen burde tipse Tommy Brakstad i E24.no, han har skrevet kritiske saker om henne tidligere. Det er IKKE greit at en journalist driter så loddrett i åndsverkloven. 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5059 Skrevet 24. oktober 2013 http://fotballfrue.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/ "Å blogge er ikke journalistikk." Når skal hun bestemme seg? Noen av kommentarene i den posten er rett og slett priceless. Man kan ikke regne med å bli tatt seriøst når en skriver ting som: ‹‹Jeg har ligget på sengen i fosterstilling i flere timer nå. Jeg gråter, er sint og utrolig kvalm. I tillegg regner det. Makan til bryllupsreise.›› ‹‹Har du tenkt på dette, Tommy Brakstad? Så jævla hensynsfull har du vel ikke vært? Å henge ut enkeltpersoner, og i tillegg ringe når de er på bryllupsreise og har sagt at de ikke vil bli forstyrret, er ikke hensynsfullt.›› Anonymous poster hash: db348...34d 17
Bloggleseren Skrevet 24. oktober 2013 #5060 Skrevet 24. oktober 2013 Kanskje noen burde tipse Tommy Brakstad i E24.no, han har skrevet kritiske saker om henne tidligere. Det er IKKE greit at en journalist driter så loddrett i åndsverkloven. Kanskje avisene ikke ønsker å ta i det, fordi de bryter åndsverksloven hele tiden selv? Hvis jeg var FF og dette ble slått opp, hadde jeg nok holdt maska og svart profesjonelt og deretter funnet frem artikler hvor E24, og gjerne av Tommy Brakstad selv, gjør det samme. Tror ikke det vil bli så vanskelig; jeg ser ukrediterte bilder som jeg ikke aner hvor er hentet fra, hver dag.
Fremhevede innlegg